Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
De Kluson 6-in-line banjo tuners zijn binnen ! Eerste indruk: heel fraai, prachtig afgewerkt, solide, draaien soepel, en ik vind de nikkel uitvoering prachtig. Ze passen mooi bij de brug en tailpiece: ook nikkel. Bijna jammer dat de pickups chroom zijn. Goede en snelle service van WD Music Products UK, en mijn eerste bestelling ooit uit het buitenland. Wel prijzig: omgerekend kosten die dingen € 35,- per stuk.

Deze stemmechanieken zijn een gemoderniseerde uitgave van de oorspronkelijke jaren ‘60 Firebird tuners.
Volgens mij is Kluson opnieuw gestart een tijdje terug en zijn toen alle producten opnieuw ontworpen (daar kun je je vraagtekens bij zetten) en getekend, want dat laatste bleek ook niet altijd gebeurd te zijn.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
Jawel hoor ! Het gaat er idd om dat ik dacht dat de gaten pas na het lakken geboord moeten worden. En die tailpiece studs zitten niet gelijmd, maar zitten wel loeistrak in die gaten geklemd als ‘t goed is.
Dus eigenlijk kan ik ‘t beste de hele gitaar helemaal afmaken (behalve de elektronica) en dan pas lakken ?
Volgens mij is lakken altijd de laatste klus op het poetsen/polijsten na.