Er zit een ongeschonden body achter die plaat.
Er zit een ongeschonden body achter die plaat.
Het is vast heiligschennis maar vorige week heb ik een van mijn twee MIJ Pink Paisley's uitgerust met actieve elementen; met GFS Redactives. Ik ben zeer content met deze swap. Die GFS's hebben een Fender Custom shop '51 Nocaster set eruit gegooit! Actieve elementen hebben altijd een wat fellere attack en dat gecombineerd met het brugelement geeft echt een rauwe Tele sound. Klon clone er bij en klaar is Peter.
Ik zit er nu aan te denken de andere met EMG's uit te rusten. Ben er wel benieuwd naar.
Mmmmm, Tele's met EMG's, wat een fijne gedachte.
![]()
Laatst gewijzigd door telecastermaster; 16 juni 2020 om 01:38
The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.
- Charles Bukowski
Ach, die vooroordelen. Gewoon doen. EMG's steriel? Luister dan maar eens naar David Gilmour op zijn rode Strat.
Het grote nadeel van actieve pickups vind ik zelf de batterij die je in de gaten moet houden. Heb je voor je pedalen een voeding aangeschaft om van dat gezeur af te zijn, stop je weer zo'n ding in je gitaar.
Daarom heb ik gekozen voor Mojotone quiet coils in mijn Tele. Die is nu helemaal stil en klinkt lekkerder dan daarvoor.
Ik heb de Mojotone quiet coils ook in mijn Strat maar daar is het niet helemaal gelukt om van de brom af te komen. Daar heb ik een '58 pre-wired HSS slagplaat in gezet. Die gitaar is nu wel stiller, maar de brom die er nog is komt gek genoeg uit de humbucker stand. Zal wel komen door de bijzondere blend schakeling.
Ook heb ik wat moeite om te wennen aan het geluid van deze '58 set t.o.v. de Texas Specials die er voorheen in zaten.
En nu ben ik toch weer off-topic bij de Strat terechtgekomen.![]()
Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret
Helemaal mee eens, hoor. Hoewel het in de praktijk reuze meevalt (wat is uiteindelijk nou de moeite om 1x per jaar een batterij te vervangen?) kijk je er toch altijd tegenop; vooral omdat het zo'n gefriemel is in zo'n pickup cavity die niet berekend is op nog een batterij erbij.
The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.
- Charles Bukowski
Timo Somers heeft ze ook in z'n Tele zitten. Daar klinken ze vooral als Timo ook![]()
https://www.facebook.com/TimoSomers/...7113928806766/
Ik vond eerlijk gezegd de bekende vintage jongens met actieve pickups in hun strat (Gilmour, Clapton, Townshend, Jeff Beck bijv) helemaal niet slecht klinken maar allemaal hebben ze er ook weer afscheid van genomen.
Favorieten/bladwijzers