Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 30 van 33 EersteEerste ... 202829303132 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 291 t/m 300 van 329
    Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Timo Somers heeft ze ook in z'n Tele zitten. Daar klinken ze vooral als Timo ook

https://www.facebook.com/TimoSomers/...7113928806766/
    Die Koch pickups zijn smokin'. In de ene voicing zijn ze enorm clean, maar in de ander is t alsof er een vuurblazend monster uit je gitaar komt, zoveel power. Bijna humbuckers.

That being said. Ik vind ze echt, tonaal gezien, ruk. Heel vlak, weinig diepgang en weinig mojo. Geef mij dan maar een BKP, SD, of (ieuw...) dimarzio.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    (ieuw...) dimarzio.
    De eerste serie paf's van ze, zitten in een oude goldtop
    eerst denk je, nou moe... de brug klinkt als een opgeblazen tele, de neck als een opgeblazen strat
    geen vuurwerk & spektakel,
    maar hoe spectaculairder, hoe sneller iets gaat tegenstaan,
    die dimarzio paf's wordt je nooit zat en wat er ook op ze af komt, geen probleem.

dus voor mij geen hyped snoepje van de week, die bluesy dimarzio's zijn time tested & true.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 17 juni 2020 om 15:26

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik vond eerlijk gezegd de bekende vintage jongens met actieve pickups in hun strat (Gilmour, Clapton, Townshend, Jeff Beck bijv) helemaal niet slecht klinken maar allemaal hebben ze er ook weer afscheid van genomen.
    Gilmour wordt door EMG fanboys als voorbeeld genoemd als iemand die 'er wel verstand van had' en koos voor actieve elementen. En dus is EMG niet alleen voor metal want David...

Ooit eens een interview gelezen met Gilmour en daar gaf hij aan later in z'n carrière live weer vaker passief koos tijdens optredens omdat moderne technieken ervoor zorgde dat dat met passieve single coils ook weer kon. Zonder allerlei vervelende bijgeluiden etc. Maw; ik had toen toch de indruk dat het niet zo zeer puur om toon ging maar meer een concessie was in een heel speelveld van factoren waarin dat de beste oplossing was.

Vind het zelf allemaal maar een beetje gelul in de ruimte. Half internet praat elkaar na dat EMG's voor metal zijn en dan gaan de fanboys heel hard David Gilmour roepen en dat moet dan het tegendeel bewijzen.

Ik heb overigens jarenlang geen metal gespeeld op een Luke 2 (met EMG's) en dat is, hoewel ik op het podium in mijn huidige band meestal voor mijn Suhr kies, nog steeds mijn go-to gitaar voor de meeste dingen. Ik zit dus zeker niet in het anti actief of 'EMG is alleen voor metal' kamp

Senior Member

Standaard

eerst denk je, nou moe... de brug klinkt als een opgeblazen tele, de neck als een opgeblazen strat
    die dimarzio paf's wordt je nooit zat en wat er ook op ze af komt, geen probleem.

dus voor mij geen hyped snoepje van de week, die bluesy dimarzio's zijn time tested & true.
    Niks mis met DiMarzio's PAF's.

Standaard

Ik vond eerlijk gezegd de bekende vintage jongens met actieve pickups in hun strat (Gilmour, Clapton, Townshend, Jeff Beck bijv) helemaal niet slecht klinken maar allemaal hebben ze er ook weer afscheid van genomen.
    Ik ben altijd serieus maf geweest van Richard Thompson en kocht standaard alles, ook de Morris On LP’s. Tot ie actieve pups in zijn strat schroefde. Toen was de fun snel over. En de liefde ook.

Overigens helemaal eens met je stelling over vuurwerk pups. Iets neutralere blijken toch een langere houdbaarheid termijn te hebben.
    Maar ja, persoonlijk hè, en smaak en zo.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

Senior Member

Standaard

Ik vind elementen lastig.
    Ik heb laatst in een gitaar na 10 jaar of zo de originele elementen weer eens terug gezet, en eigenlijk klonk dat thuis wonderwel veel beter dan ik me herinnerde. Tot dat ding mee naar het oefenhok ging.....de originele elementen gaan er weer uit.
    Met versterkers lukt het me beter om te voorspellen hoe dat in de band zal gaan dan met elementen.

Senior Member

Standaard

Ik heb een eenvoudige London City met GFS Lil Punchers erin. Ooit 25 optredens met een rock('n roll) coverband mee gedaan. Die gitaar 10 X terugverdiend Ik heb ze maar laten zitten, single coils geven nog wel eens wat brom in de studio.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Ik heb een haat-liefde verhouding met Dimarzio. Ik heb namelijk maar een paar Dimarzio's gehoord waar ik écht van dacht, wow. dit is écht tof. Grappig genoeg, die ouwe PAF's van ze en hun PAF pups van nu vind ik echt cool. Maar de Superdistortion, X2N, die Petrucci pickups... nop. Echt verschrikkelijk, en zo zijn er nog veel, veel meer van Dimarzio waar ik niet blij van word. Grappig genoeg zijn er meer Dimarzio's waar ik níet blij van word dan wel, maar de pups van Dimarzio die ik tof vind, vind ik in de regel weer toffer dan de pups van Seymour Duncan (waar ik weer meer uit hun lineup van kan waarderen).

Senior Member

Standaard

Ja, ben ik wel mee eens eigenlijk.

Senior Member

Standaard

For entertaining purposes only

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten