-
24 februari 2018, 12:34
Je kunt de QC wel aanpakken, maar als het probleem al bij de productie begint, heb je alleen een hoop afkeur en komt er niet veel de fabriek meer uitrollen. Lijkt er bij Gibson op dat er simpelweg flink de bezem door moet. Je kunt je niet opwerpen als het paradepaardje in gitaarland, maar aan de basis schort het al aan alle kanten. Als Gibson niet heel gauw weer dichter bij zichzelf komt als bedrijf, is het, vrees ik, heel gauw afgelopen. Ik kan me ook bijna niet voorstellen dat een iconisch bedrijf als Gibson niet daarvoor goeie investeerders kan vinden. Maar wellicht is het al te laat en is er al te veel schade aan dit bedrijf. En zolang Gibson het in alles zoekt, behalve 's simpelweg de bezem door de organisatie, is het sowieso snel afgelopen. Daar ben ik heel erg van overtuigd. Gibson hoeft zich niet op te werpen als enorm innovatief bedrijf, daar ligt hun kracht niet. De markt voor Gibson wil simpelweg bijv. een top of the bill Les Paul. Geen gatenkaas, kamertjes met gebakken lucht en toetsen van geperst hout, wat men doorgaans associeert met goedkoopte. Daarmee hebben ze ook in een klap een gat in de markt gecreëerd voor andere bouwers, die modellen aanbieden zoals ze ooit gebouwd werden en waardoor Gibson iconisch werd. Ze hebben heel erg hun eigen graf gegraven en steken er nog hun kop in ook.
Regels voor berichten