Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 348

Threaded View

Senior Member

Standaard

De Helix LT lijkt me een handig (alle effecten aan boord die je in willekeurige volgorde kunt combineren) en overzichtelijk apparaat dat een oplossing kan zijn voor lowvolume optredens.
    Je moet er wel tijd in steken om je (eigen) sounds te zoeken en te creëren. Dat moet je natuurlijk zien zitten. Rechtstreeks in de FX-loop werkt bij een (buizen)amp/cab, maar dan moet je de cabsim uitzetten denk ik. Je kunt ook investeren in een cab met breedbandspeaker, of rechtstreeks de tafel ingaan en het geluid via in-ears terugkrijgen. Dat laatste vind ik persoonlijk nooit zo geweldig omdat ik de cab-ambience mis, maar er zijn gitaristen die niet anders doen. Genoeg opties voor podiumgebruik.
    Dit soort units wordt steeds beter, maar het draait erom of je het zelf lekker vindt spelen. Ik vind een overdrivepedaal voor het cleane kanaal een andere feel (minder druk/dynamiek) hebben dan een drivekanaal van een buizenamp dat een beetje open mag. Ik zou de Helix gaan testen. Dan krijg je de beste indruk.
    Laatst gewijzigd door telerocker; 5 oktober 2017 om 01:21
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten