Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 20 EersteEerste ... 910111213 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 193
    Senior Member

Standaard

Ik moet hier zo om lachen dat generd... ga toch spelen lui.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Maar wat vind je van je eigen reactie dan?
    Misschien ook beter maar gaan spelen

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Je hebt helemaal gelijk. Geluid zit in je vingers....???

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Je hebt helemaal gelijk. Geluid zit in je vingers....???
    klopt. ik heb speciale vingers van Fender. serieus, het helpt..
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

Standaard

Allemaal goed en wel, en pedalen vs buizen levert gegarandeerd veel animo en replies op, maar door een verkeerde/onvolledige titel is het merendeel van de reacties eigenlijk toch een beetje naast de kwestie.
    Het ging heel specifiek over:
    complexe akkoorden( maj7, min7b5, min7 en dim) met een behoorlijke mate van oversturing.

[...] overdrive van de ME5 voldoende strak en gaaf blijft klinken terwijl het geluid van de buizen versterker gruizig en rommelig klinkt.
    De ME5 afkraken en vervolgens de meest amp-like pedalen voorstellen heeft dan ook weinig zin lijkt me in dit geval, want dan heeft ie opnieuw hetzelfde probleem als bij zijn versterker.

Concreet gaat de vraag dus eigenlijk over het feit of een bepaald pedaal beter overweg kan met intermodulation distortion dan een buizenversterker. De overmatige intermodulation distortion komt in dit geval door die 'complexe' akkoorden.

De geijkte oplossingen zijn:
    -Simpelere akkoorden spelen
    -Minder gain gebruiken
    -Het frequentie gebied beperken

En net dat laatste doet die ME5, of althans het effectje dat hij daaruit kiest.
    Pepe slaat, denk ik, de nagel op de kop:
    De eerste klinkt alsof je door een telefoon speelt, dat is signature Boss.
    De twee is buizen, je hoort gelijk de helderheid en bassen er in.
    Veel laag verwijderen onder de 500Hz en veel hoog verwijderen boven de 1200Hz levert je een lo-fi, middig telefoongeluidje op. Klinkt misschien niet lekker thuis in in je eentje, maar kan mogelijk wel goed in een mix zitten en door het beperkte frequentie gebied kan het beter overweg met die intermodulation distortion.

En bij de tweede, de buizenamp, heb je het tegenovergestelde: veel bas, veel hoog, minder mids, dus in verhouding een veel breder frequentie bereik en daardoor ook minder geschikt voor die intermodulation distortion.

En dat gruizige, rasperige, korrelige lijkt mij vooral ook voor te komen bij:
    -teveel oversturing bij amps die oorspronkelijk niet ontworpen zijn voor distortion
    -te weinig oversturing bij amps die ontworpen zijn voor veel distortion

Senior Member

Standaard

Brad houdt nu eenmaal van zeer gecompliceerde akkoorden.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Summers gebruikte tijd lang Marshalls (naast Roland JC geloof ik). Het hangt er inderdaad erg veel vanaf welke Marshall. Ik vind ze (de oudere non master volumes) vooral goed voor de subtiele crunch/overdrive. Geloof dat Summers hier jcm 800's gebruikt?
    Leuk filmpje, echt heel leuk, maar ik beschouw Summers niet als iemand met een geweldige tone. Hij staat vooral bekend om z'n modulatie-effecten-gebruik, vernieuwend, en technisch gezien, zeker voor die tijd, een hele goede gitarist.
    Ik vind het geen slechte sound, integendeel, voor die muziek perfect, maar in de meeste gevallen kies ik voor een andere sound, heeft ook met muziekstijl te maken...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jan7 Bekijk bericht
    Allemaal goed en wel, en pedalen vs buizen levert gegarandeerd veel animo en replies op, maar door een verkeerde/onvolledige titel is het merendeel van de reacties eigenlijk toch een beetje naast de kwestie.
    Het ging heel specifiek over:

De ME5 afkraken en vervolgens de meest amp-like pedalen voorstellen heeft dan ook weinig zin lijkt me in dit geval, want dan heeft ie opnieuw hetzelfde probleem als bij zijn versterker.

Concreet gaat de vraag dus eigenlijk over het feit of een bepaald pedaal beter overweg kan met intermodulation distortion dan een buizenversterker. De overmatige intermodulation distortion komt in dit geval door die 'complexe' akkoorden.

De geijkte oplossingen zijn:
    -Simpelere akkoorden spelen
    -Minder gain gebruiken
    -Het frequentie gebied beperken

En net dat laatste doet die ME5, of althans het effectje dat hij daaruit kiest.
    Pepe slaat, denk ik, de nagel op de kop:

Veel laag verwijderen onder de 500Hz en veel hoog verwijderen boven de 1200Hz levert je een lo-fi, middig telefoongeluidje op. Klinkt misschien niet lekker thuis in in je eentje, maar kan mogelijk wel goed in een mix zitten en door het beperkte frequentie gebied kan het beter overweg met die intermodulation distortion.

En bij de tweede, de buizenamp, heb je het tegenovergestelde: veel bas, veel hoog, minder mids, dus in verhouding een veel breder frequentie bereik en daardoor ook minder geschikt voor die intermodulation distortion.

En dat gruizige, rasperige, korrelige lijkt mij vooral ook voor te komen bij:
    -teveel oversturing bij amps die oorspronkelijk niet ontworpen zijn voor distortion
    -te weinig oversturing bij amps die ontworpen zijn voor veel distortion
    Dit lijkt me wel een soort van mooie conclusie voor dit topic!
    Je hebt het in ieder geval goed begrepen.

Banned

Standaard

Dan snap ik niet, dat je bij Boss bent blijven hangen, Brad. Zelfs lui met een endorsement doen dat niet, want er is altijd meer op de wereld dan één merk kan bieden.
    En die geluidsfragmenten van jou......... tja.

Ik heb trouwens ooit eens een ME-5 geleend voor een optreden en ik was redelijk geschokt van het gebrek aan kwaliteit, omdat de eigenaar (die ik hoog had zitten als gitarist) 'm aanprees als de 'oplossing voor alles.'
    Dit was toen de ME-5 net op de markt was trouwens.
    Dan heb je vast niet de moeite genomen om hemzelf te programmeren. Ik heb de ME-5 overigens helaas zelf pas relatief laat ontdekt en dus alleen tweede hands gekocht. En ook ik was geschokt over de meeste geluiden die de vorige eigenaar erin had gezet.

Ik ben overigens niet bij Boss blijven hangen, Ik ben begonnen bij Pearl en Ibanez op effectgebied. Ik vond Ibanez te metaalachtig en Pearl hoewel mooi te modderig.
    Laatst gewijzigd door Brad; 20 juni 2017 om 06:40

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Absolute onzin. Weinig verschil te vernemen.

Vertel 's Brad, over welke Marshall heb je het? En hoe weet jij nou hoe Andy Summers zijn Marshall instelt, als het al een Marshall was?

En zo komt het, door al die ongefundeerde reacties, niet bepaald over dat je zo enorm veel ervaring hebt. Verreweg de meeste bandjes die ik ken zijn rammelbandjes overigens en heb ook in legio rammelbandjes gespeeld, met bijbehorende apparatuur. Zegt helemaal niets.
    Sorry, maar als je het verschil niet hoort tussen een TS-10 en een TS-5.

Een TS-5 klinkt veel meer donker en reageert wat minder direct dan een TS-10. Het geluid van een TS-10 is veel meer crisp en helder en de respons is veel directer.

@Jan7: Ik kan mij grotendeels in jouw verhaal vinden Jan. Goed dat je nog even hebt aangestipt waar het in eerste instantie om ging. Inderdaad een oplossing is het akkoord vereenvoudigen maar ik heb nou eenmaal graag de vrijheid ook akkoorden te spelen met intervallen anders dan een reine kwint en grote terts(power akkoorden). De ME5 biedt mij die mogelijkheid.
    Laatst gewijzigd door Brad; 20 juni 2017 om 06:59

Senior Member

Standaard

Brad houdt nu eenmaal van zeer gecompliceerde akkoorden.
    Die onnodige steken...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten