Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
Nu heb ik Brad in de negeerlijst staan maar zie ik af e toe nog een citaat van m voorbijkomen.... En ik snap wel wat ie bedoelt hier hoor. Een kwint in t zgn power chord heeft buy de meeste stemmingen een verhouding van 3 op 2. Dat wil zeggen dat als even uitgaan van sinussen, de resultante golf om de 3 sinussen vanuit de kwijt en om de 2 sinussen vanuit de tonica weer samenvallen. Natuurkjjk hebben we t bjj distortion niet over sinussen, maar toch, je hoort dat een interval van een reine kwint rustiger klinkt, minder wringt dan bijv een b5, of een +5.. Dus ik snap wel wat hij zegt. Vooral bij sommige soorten metal pakt men veel Holdsworthiaanse akkoorden, en daar zitten veel 'wringende' intervallen bij. En sommige distortions gaan daar idd slecht mee om. Zoiets.
Ik kan brad ook niet meer lezen... Als ik ingelogd sta... Helaas lees ik hier negen van de tien keer mee dat ik niet ingelogd sta en dan komt die crap nog steeds voorbij, om maar niet te spreken van de citaten in berichten. Nou ja, je kunt niet alles hebben.

Bijna alle distortions kunnen die 'moeilijke' accoorden van bradmans wel aan (ja, zelfs een Metal Zone, al doet ie dat in mijn oren erg gecompressed en krasserig, ook in lagere gain standen). Alleen, jij noemt al metal, er wordt vaak veel te veel gain ingedraaid voor dergelijke doeleinden, wat voor het betere powerchord werk erg fijn kan klinken, maar voor enige noten onderscheid echt killing is. Voor fuzzjes gelden wel andere regels, dat wordt negen van de tien keer prut bij bepaalde accoorden. Tenminste, dat is mijn ervaring. Maar rai... bradmans snapt ook niet dat niet iedereen the edge ambieert en dat niet iedereen dat als de heilige graal ziet en dat dus ook niet iedereen een distortion zoals brad het voor zich ziet ambieert.