Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
Nog even ter aanvulling: Het is bij een discussie als deze inderdaad wel goed te weten waar we het over hebben. De ME-5 en de ME-50, het scheelt maar een cijfer maar de apparaten verschillen als dag en nacht. De ME-5 is de eerste multi fx floorprocessor van Boss en is rond 1989 uitgebracht. De ME-50 is pas jaren later uitgekomen.

Nog belangrijker: de ME-5 bevat op de delay/galm sectie na allemaal analoge effecten terwijl de ME-50 volgens mij geheel digitaal is en gebaseerd is op moddeling.
Dan zou het zomaar eens kunnen dat ik een ander apparaat geleend heb, want ik kon verschillende versterker modellen kiezen. Hij zou sprekend op mijn GX-700 moeten lijken, maar dan als vloerversie. Dit bleek overigens maar gedeeltelijk te kloppen.
Mijn excuses alvast Brad. Toen ik die ME-5 zag dacht ik direct "dat is 'm..!!" en dat heb ik met de ME-50 nog steeds niet.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
Voor degenen die dit topic interessant vinden waaronder The Silent majority club, post ik hier een fragment uit een nummer van mij waarbij ik het bewuste behoorlijk overstuurde overdrive geluid uit de ME-5 gebruik. Ik speel hier eerst slaggitaar met volle open akkoorden en daarna tokkel ik en gebruik wederom volle open akkoorden waarbij ik de snaren uit laat rinkelen.
Ik persoonlijk vind het rijk, vol en strak genoeg klinken zonder lelijke rochel.

https://soundcloud.com/brad-524926423/analog-overdrive
Tja...... ik vind die gitaar nog steeds niet lekker klinken, hij klinkt nogal dood. De zang vind ik dan weer wel prima, beetje Lou Reed en diens vrienden/vijanden.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
Ja, dat klopt ook wel. Er wordt tegenwoordig ook wel erg moeilijk gedaan over gitaargeluid.
Heeft veel te maken met hoe het in de mix uitpakt.

Vroegah dacht ik altijd dat een JMP en een Plexi hetzelfde waren..... (b)lijkt niet zo te zijn.