Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 51 van 64 EersteEerste ... 41495051525361 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 501 t/m 510 van 637

Discussie: Custom pedaaltjes

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Ja, ze zijn spotgoedkoop maar je hebt dus wel het meest inferieure Sineese oventje wat er te vinden is ;-) Houd je temperatuursensors goed schoon, anders gaat ie ineens heel andere temperatuurcurves doen dannie zelf denkt.... en daar kan epoxy slecht tegen. Ik spreek jammergenoeg uit ervaring.
    Dat klopt maar deze kostte heeeeeeel weinig goeie tip van die sensoren. Er schijnt ook ergens een verbouw projectje te zijn voor betere regeling
    Nico

Senior Member

Standaard

van die sockets geplaatst, oude bf256 op beide manieren gebruikt, in combi met de sustainpot een stevig oscillerend geluid die je met die pot ook weg kan draaien maar verder geen effect zoals je dat mag verwachten, nieuwe bf256 geprobeert, zelfde verhaal.
    nu zitten er best wel lange draden aan die pot (omdat ik er nog niet uit ben waarin ik het effect wil gebruiken qua behuizing) misschien die eens stevig inkorten?

Senior Member

Standaard

Heb je die 1uF elco (meest rechtse op het boardje) vervangen of alleen omgedraaid?
    Op de foto zit deze namelijk (nog?) verkeerd om, het is ook het moment waarop je
    melding maakt dat de schakeling oscilleert...

Maak anders eens een paar (gedetaileerde) pics van hoe de pots nu gemonteerd zitten,
    (veels) te lange signaaldraden kunnen zeker voor problemen zorgen, hoewel ik dat
    in dit geval niet direct als oorzaak zou verwachten.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch66 Bekijk bericht
    Heb je die 1uF elco (meest rechtse op het boardje) vervangen of alleen omgedraaid?
    Op de foto zit deze namelijk (nog?) verkeerd om, het is ook het moment waarop je
    melding maakt dat de schakeling oscilleert...

Maak anders eens een paar (gedetaileerde) pics van hoe de pots nu gemonteerd zitten,
    (veels) te lange signaaldraden kunnen zeker voor problemen zorgen, hoewel ik dat
    in dit geval niet direct als oorzaak zou verwachten.
    zat net met dezelfde gedachte dat toen de elco nog verkeerd om zat ik wel geluid had maar met zachte aanslag problemen en flubberende geluid. nu alleen die zoemtoon.
    foto is nog de oude, zal straks een nieuwe maken. elco is een nieuwe
    Laatst gewijzigd door no 1 hops; 3 oktober 2016 om 12:11

Senior Member

Standaard

nu lees ik hier,
    http://freestompboxes.org/viewtopic....47095&#p247095
    waar ik ook de vraag heb neergelegd het volgende:

Check that C13 a 100uF/25V cap is present and bypassing the B-tree- if not the circuit will feed back on itself.
    nu staat die C13 wel in het schema maar niet in de layout. waar zou die dan horen?

Oscillations can also occour via wiring and if so you should be able to move wires to stop oscillation and it's mostly about keeping all in phase connections seperate.
    ik begrijp hieruit dat als je de draden beweegt dit invloed op het oscilleert zou hebben, maar volgens mij gebeurt dit niet bij mij.

Senior Member

Standaard

C13, en het stukje schema rechts naast de tekst 'to LED' is niet in de lay-out van
    'tagboardeffects' opgenomen, dus die zit ook niet op jouw boardje...
    Het betreft trouwens de voeding voor het meeschakelen van een ledje, en verder
    o.a. de ompool beveiliging voor de schakeling zelf. Maar goed, je bent niet de eerste
    die deze lay-out gebruikt dus ook zonder zou het gewoon moeten werken.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch66 Bekijk bericht
    C13, en het stukje schema rechts naast de tekst 'to LED' is niet in de lay-out van
    'tagboardeffects' opgenomen, dus die zit ook niet op jouw boardje...
    Het betreft trouwens de voeding voor het meeschakelen van een ledje, en verder
    o.a. de ompool beveiliging voor de schakeling zelf. Maar goed, je bent niet de eerste
    die deze lay-out gebruikt dus ook zonder zou het gewoon moeten werken.
    ik ga nu denk ik iets heel vreemds zeggen, maar sinds ik die 'verkeerd' gepoolde elco heb omgedraaid heb ik geen gitaar geluid meer ( hoe flubberig ook) maar dat oscilleren.
    jij noemt nu ook beveiliging tegen ompolen.
    kan het zijn dat juist die combi nodig is met de 100u om het te laten werken, maar gebruik je die 100u niet dat hij dan toch andersom moet?
    (ps, ben niet van plan batterijen te gaan gebruiken)

Senior Member

Standaard

Ff vraagje aan de pedalenbouwers: als ik nou leds wil gebruiken zonder die lelijke fittingen.... hoe zetten jullie ze vast in het aluminium, zonder dat ze later het doosje in vallen?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren .
    147-c Guitars

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Ff vraagje aan de pedalenbouwers: als ik nou leds wil gebruiken zonder die lelijke fittingen.... hoe zetten jullie ze vast in het aluminium, zonder dat ze later het doosje in vallen?
    ik gebruik lijmpistool

Senior Member

Standaard

Oh. Zo'n pistool met die witte staafjes die warm worden. Gewoon ledje op zijn plek zetten en rondom vastkliederen? Klinkt goed en zo'n pistool heb ik nog wel ergens liggen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren .
    147-c Guitars

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten