hmmm die had ik eerst ook gezien maar 7.25 radius lijkt me niet zo comfortabel. Al heb ik er nog nooit op gespeeld.
Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk
De HotRod '57 heeft een 9,5" inch radius, is standaard voorzien van een Tone Zone S in de brug, beschikt over Soft V hals en is nitro gelakt. Mooi ding hoor, als ik er eens één voorbij zie komen...
![]()
tja maar jammer genoeg nergens meer te krijgen. de nieuwe vintage 56 en 59 hebben een 7.25 radius.
Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk
Ik heb drie gitaren met een 7.25 radius. Ok, niet mijn eerste keuze, maar mits goed afgesteld heb ik eigenlijk nergens last van rammeltjes. Ook niet met opdrukken. Nu ben ik geen megabender, maar zelf zou ik een gitaar nooit om zijn radius laten staan, als de rest allemaal klopt.
Ik heb 6 gitaren met een radius. M'n Peer superstrat heeft een compound radius geloof ik, maar de rest....???
Ik krijg altijd een "prinses op de erwt" gevoel bij dit soort topics.
Hahaha....., ik heb heel vaak een 'prinses op de erwt-gevoel' bij vele topics, maar de radius van de toets is toch van wezenlijk belang voor de feel van de gitaar. Hoewel het mij geen flikker uitmaakt waar ik op speel (qua feel), voel ik wel degelijk een groot verschil tussen een bolle en een vrijwel vlakke toets.![]()
Inderdaad ik voel toch ook wel een verschil. Als ik ze gratis kreeg zou ik ze zeker in dank aanvaarden maar een gitaar met een nek met 7.25 radius en vintage frets zou ik toch niet direct kopen.
Het grote nadeel van de vintage radius is dat bij opdrukken rond de 14 je vaak last hebt vastlopen op de achterliggende frets. Je kan dat wegwerken met heeeel goed vijlen maar zo uit de fabriek hebben ze er last van.
Het is net zoals de junior stoptail, het is alleen een probleem als je er op gaat letten dus dat moet je niet doen.
Favorieten/bladwijzers