Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 30 van 32 EersteEerste ... 202829303132 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 291 t/m 300 van 311
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rogueny Bekijk bericht
    Tja als je toch in de markt bent kun je t beste gewoon groot denken Je kunt trouwens een USA op mp wel voor rond de 700 krijgen. Denk alleen niet dat je dan de fat 50's hebt.

De fat 50's hebben ten opzichte van de texas specials iets minder output, de texas specials zijn iets feller. Ik vind ze beiden wel wat hebben. Bij de fat 50's vind ik de brug pickup mooier klinken, bij de texas specials vind ik het hals element weer mooier. T is puur smaak. Ik schat dat er wel meer mensen voor de fat 50's zouden gaan. Pak youtube er maar eens bij en zoek naar een filmpje waar ze beiden in voor komen. Of anders zelf naar de winkel en beiden uitproberen
    Check eens de American Vintage Hot-rod serie. Precies wat je zoekt denk ik.

Standaard

hmmm die had ik eerst ook gezien maar 7.25 radius lijkt me niet zo comfortabel. Al heb ik er nog nooit op gespeeld.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

Senior Member

Standaard

De HotRod '57 heeft een 9,5" inch radius, is standaard voorzien van een Tone Zone S in de brug, beschikt over Soft V hals en is nitro gelakt. Mooi ding hoor, als ik er eens één voorbij zie komen...

Standaard

tja maar jammer genoeg nergens meer te krijgen. de nieuwe vintage 56 en 59 hebben een 7.25 radius.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom1984 Bekijk bericht
    tja maar jammer genoeg nergens meer te krijgen. de nieuwe vintage 56 en 59 hebben een 7.25 radius.

Ik heb drie gitaren met een 7.25 radius. Ok, niet mijn eerste keuze, maar mits goed afgesteld heb ik eigenlijk nergens last van rammeltjes. Ook niet met opdrukken. Nu ben ik geen megabender, maar zelf zou ik een gitaar nooit om zijn radius laten staan, als de rest allemaal klopt.

Senior Member

Standaard

Ik heb 6 gitaren met een radius. M'n Peer superstrat heeft een compound radius geloof ik, maar de rest....???

Ik krijg altijd een "prinses op de erwt" gevoel bij dit soort topics.

Senior Member

Standaard

Hahaha....., ik heb heel vaak een 'prinses op de erwt-gevoel' bij vele topics, maar de radius van de toets is toch van wezenlijk belang voor de feel van de gitaar. Hoewel het mij geen flikker uitmaakt waar ik op speel (qua feel), voel ik wel degelijk een groot verschil tussen een bolle en een vrijwel vlakke toets.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Hahaha....., ik heb heel vaak een 'prinses op de erwt-gevoel' bij vele topics, maar de radius van de toets is toch van wezenlijk belang voor de feel van de gitaar. Hoewel het mij geen flikker uitmaakt waar ik op speel (qua feel), voel ik wel degelijk een groot verschil tussen een bolle en een vrijwel vlakke toets.
    Ohja, dat dan weer wel, maar da's nu eenmaal zo als je op verschillende gitaren speelt. Daar maak je je verder toch niet druk over?

Senior Member

Standaard

Inderdaad ik voel toch ook wel een verschil. Als ik ze gratis kreeg zou ik ze zeker in dank aanvaarden maar een gitaar met een nek met 7.25 radius en vintage frets zou ik toch niet direct kopen.

Senior Member

Standaard

Het grote nadeel van de vintage radius is dat bij opdrukken rond de 14 je vaak last hebt vastlopen op de achterliggende frets. Je kan dat wegwerken met heeeel goed vijlen maar zo uit de fabriek hebben ze er last van.
    Het is net zoals de junior stoptail, het is alleen een probleem als je er op gaat letten dus dat moet je niet doen.
    Was dit nuttig? Y/N

ℬℯℱ퓊풸퓀풾퓃'풩풾풸ℯ!™️

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten