Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 39 van 90 EersteEerste ... 2937383940414989 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 381 t/m 390 van 893

Discussie: Kemper profiling

Super Moderator

Standaard

In Nederland is gewoon een bericht van telecom nederland verschenen: "Draadloze microfoons in Nederland konden tot dusver frequenties gebruiken uit de hele UHF-band 470 - 862 MHz. Dat is veranderd. Het bovenste deel van deze band, de frequenties van 790 – 862 MHz, is vanaf 1 januari 2013 in gebruik bij operators voor mobiele telefonie en internet. Sindsdien kunnen draadloze microfoons die op deze frequenties werken storing ondervinden of mogelijk zelfs niet meer werken."

De bekende gitaarzenders van de grotere jongens die ik ken van "rig rundowns" gebruiken allemaal 2,4 mhz.
    Bijvoorbeeld de hele bekende Relay G30 tm Relay G75 serie.

Er zullen best wel anderen zijn maar het is de meerderheid die op 2,4 mhz zit.
    Vriendelijke groet,

Senior Member

Standaard

Leuk, maar we hadden het over in-ear systemen.
    Ben wel benieuwd wat jij bedoelt met "de meerderheid", de grotere jongens spelen juist helemaal niet op 2,4 GHz (niet MHz) vanwege wifi invloeden, dus ik denk dat jouw grotere jongens helemaal niet zo groot zijn.

Go-Pro's die gebruikt worden en waarvan de wifi aanstaat, steeds meer mixers (zowel licht als geluid) die via wifi met een iPad worden bediend, gelegenheden met steeds sterkere hot spots en ga zo maar door. Onze band stapt zo langzamerhand helemaal af van de 2,4 GHz om deze reden.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Onze band stapt zo langzamerhand helemaal af van de 2,4 GHz om deze reden.
    Heb je veel problemen op 2,4 GHz?
    Ik gebruik sinds 2011 of daar ergens een wireless op 2,4 GHz, en alhoewel ik niet in een grote jongens band speel (maar wel mee heb mogen doen met wat grotere settings, zeg een soort prom night dingen), heb ik nog nooit ook maar 1x geklooi gehad.
    Onze andere gitarist gebruikt een sennheiser die in de verboden frequenties valt, en die heeft nogal wat meer gedoe dan ik.

Senior Member

Standaard

Ik heb zelf zo'n line 6 zender op 2,4 GHz en stond in Paradiso middenin Amsterdam en had ook nog een draadloze in ear set in. Geen problemen! Nada, gewoon prima ontvangst en kon probleemloos spelen.
    Pas op voor de goedkopere en oudere sets, die geven wel problemen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Heb je veel problemen op 2,4 GHz?
    Ik gebruik sinds 2011 of daar ergens een wireless op 2,4 GHz, en alhoewel ik niet in een grote jongens band speel (maar wel mee heb mogen doen met wat grotere settings, zeg een soort prom night dingen), heb ik nog nooit ook maar 1x geklooi gehad.
    Onze andere gitarist gebruikt een sennheiser die in de verboden frequenties valt, en die heeft nogal wat meer gedoe dan ik.
    We spelen allen met de laatste generatie (4e of zo?) Line6: 2x Relay G50 en 2x XD-V75 mic's. Met name de mic's hebben er steeds meer last van.

Met in-ears gebruiken we ook Sennheiser, IEM500-serie. Sinds vorig jaar in de 600 MHz-band, daarvoor in de 860 MHz-band en daar kregen we ook steeds meer storingen mee.
    Laatst gewijzigd door dml; 4 maart 2016 om 07:34

Standaard

Dat gevoel had ik dus ook. De frequentiebanden in Nederland zijn niet langer vrij voor gebruik. De overheid heeft de 790-862 MHz band verkocht aan telecomproviders. Dit heeft gevolgen voor de gebruikers van draadloze microfoons en in-ear systemen. Ik had onlangs op advies een draadloos in-ear van LD aangeschaft onder het mom van licentie vrije band, geen storingen etc. maar vertrouwde het zelf niet helemaal. Kijkende naar de frequentie tabellen van mijn regio

http://www.shure.nl/support_en_download/zendfrequenties

http://www.bax-shop.nl/landingpages/...en-frequenties

http://www.frequencyfinder.eu (eigen adres ingeven t.b.v. de juiste frequenties)

Dan zie ik dat bijvoorbeeld Shure en Sennheiser voornamelijk een breder beschikbaar gebied van 400-600+ MHz pakken op licentie basis en daardoor nog wat meer kanalen hebben. De LD lijkt een systeem dat slim gebruikt van het ISM band (Frequentie bereik: 823 - 832 MHz en 863 - 865 MHz) en daarmee goedkoop en licentie vrij kan meeliften op de in-ear systemen.

Echter...het eerste bereik is dus verboden gebied en het 2e lijkt me zodanig klein dat het snel storingen zal gaan opleveren. Ik stuur hem dus terug en ga eerst maar een tijdje bedraad in-ear uitproberen...

Als consument moet je dus goed gaan opletten maar wellicht ben ik iets te paranoïde ;-)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Dat gevoel had ik dus ook. De frequentiebanden in Nederland zijn niet langer vrij voor gebruik. De overheid heeft de 790-862 MHz band verkocht aan telecomproviders................ t/m ....................... het 2e lijkt me zodanig klein dat het snel storingen zal gaan opleveren. Ik stuur hem dus terug en ga eerst maar een tijdje bedraad in-ear uitproberen...

Als consument moet je dus goed gaan opletten maar wellicht ben ik iets te paranoïde ;-)
    Wat dat betreft is de site van Thomann erg handig. Bij alle draadloze sets kun je meteen controleren of de door jou gekozen set in NL gebruikt kan worden. Onder de spec's vind je een roll-down genaamd "Frequentiebereik", als je daar op klikt ben je meteen een stuk wijzer.

Klopt, 863 - 865 MHz is inderdaad vrij maar nogal beperkt.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Dus ga je draadloos, geen goedkope setjes nemen maar setjes die met de nieuwste frequenties werken.
    Of met draad maar dat is echt irritant want als je ook nog met een kabel aan je gitaar rondloopt, bloed irritant want dat spul gaat altijd in de war.
    Ik heb een Kemper in combi met met een Fischer Bodypack. Doordat de podia waar we spelen niet al te groot zijn, is het prima te doen!!!
    Je kan er voor kiezen om de Xlr te combineren met je gitaarkabel.... (TieRaps / Tape).
    Groovie Guitar Guus

Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    ...Oefenen moet zoveel als mogelijk lijken op de echte situatie. Dat is de regel van Wiegersma.

Als jij met een optreden plotseling andere gear gaat gebruiken kan je voor vervelende verrassingen komen te staan.
    Inderdaad!!!!

Wij hebben een digitale mixer en eigen rep. ruimte. De setting in de rep. is 95% gelijk aan bij optredens. Soundcheck is dan vaak Appeltje / Eitje. InEar mix ook al 95% standaard... En is door een App op je iPhone zelf in te regelen / bij te stellen qua balans (Presonus).
    Groovie Guitar Guus

Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door groovieguitarguus Bekijk bericht
    Ik heb een Kemper in combi met met een Fischer Bodypack. Doordat de podia waar we spelen niet al te groot zijn, is het prima te doen!!!
    Je kan er voor kiezen om de Xlr te combineren met je gitaarkabel.... (TieRaps / Tape).
    We spelen tegenwoordig met de hele band in ear en draadloos + ieder een eigen mixertje via een powerplay systeem van behringer. Ons geluidsverhuur bedrijf maakt multikabels met daarin utp-kabels en evt xlr kabels waar de microfoons voor amps in verwerkt zijn. Ideaal en ben benieuwd hoeveel tijdswinst qua opbouw tijd dat oplevert.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten