Geschuurd en ongeschuurd.
'If a welder needs to grind, he's a grinder, not a welder ...'.
Toch maar een slijpertje gekocht ...
![]()
Geschuurd en ongeschuurd.
'If a welder needs to grind, he's a grinder, not a welder ...'.
Toch maar een slijpertje gekocht ...
![]()
Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 18 februari 2016 om 17:51
Belangrijke gaatjes: die van de brug. Het bovenblad zit daarmee vast op, en uitgelijnd met, het hout van de kern, waaraan ook de neck vast komt te zitten. Een belangrijk referentiepunt dus !
Zoals je op de foto hierboven ziet moet ik hier en daar nog heel wat rafelranden bijvijlen. Het 'gat' rechts onder is het allereerste dat ik met de plasmasnijder maakte; ik had beter eerst de buitenkant kunnen doen ... In het gat is geen plaats om met een slijpschijf of een bandschuurmachine aan de gang te gaan. Dat moet dus helemaal met de hand en een ijzervijltje ... Haastige spoed !
Verder is het gat voor de pickup net te groot. Maar dat krijg ik wel dichtgelast.
![]()
Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 19 februari 2016 om 13:04
Je kan voor de binnenkant een powervijl op 230 V of op lucht gebruiken je hoeft dan maar een klein deel waar je niet bij kan met de hand te doen.
Ik ben benieuwd hoe je straks de buitenkant gelast krijgt zonder dat het materiaal gaat werken want dat is nog best lastig lijkt me
Die heb ik niet ... Goedkoopste die ik kan vinden is rond de vijf tientjes. Bedankt voor de tip ! Vreten die dingen geen schuurpapier, op de randen van staalplaat ?
Klopt, dat wordt de grootste uitdaging. Goed inklemmen, en kleine puntlasjes, steeds aan de tegenovergestelde kant, eventueel meteen koelen met lucht, en de tijd nemen. Ik heb voor boven- en onderblad 1,5 mm staal gebruikt.
Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 19 februari 2016 om 16:58
Echt leuk dit forum ! Ik leer iedere keer wat nieuws. Maar ik wil niet teveel investeren in 'nieuw' gereedschap dat ik maar af en toe gebruik. Ik heb geen eigen werkplaats of zo; ik las de gitaar in elkaar in een werkplaats waar ik een hobby-lascursus volg. En alles bij elkaar heb ik voor een paar stukjes hout, wat simpele klemmetjes, olie en wax, een haaks slijpertje en een paar vijltjes al weer even genoeg uit de huishoudpot gejat ...
Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 19 februari 2016 om 22:29
Kijk ook eens naar dit filmpje:
https://www.facebook.com/SteampunkTe...64499/?fref=nf
Als dat echt allemaal staal is, dan is dat ding niet te tillen ! :-)
Favorieten/bladwijzers