Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 19 van 75 EersteEerste ... 917181920212969 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 181 t/m 190 van 750
    Senior Member

Standaard

Ik denk dat je nu een te grote halshoek hebt, dus de neck shim bij zou moeten werken.
    Echt helemaal 1 op 1 uitwisselbaar is het niet inderdaad!
    Het is dat je de Stetsbar niet standaard op deze tele wilt hebben, anders zou ik overwegen om de baseplate van de Stetsbar te verzinken in de body.

Bij je metalen gitaar...is er een reden dat je de voorzieningen voor de brug al hebt gemaakt en nog geen halspocket? Het kan wel, maar ik vind het makkelijker om eerst de hals te positioneren en aan de hand daarvan de brug ipv andersom.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik denk dat je nu een te grote halshoek hebt, dus de neck shim bij zou moeten werken.
    Echt helemaal 1 op 1 uitwisselbaar is het niet inderdaad!
    Het is dat je de Stetsbar niet standaard op deze tele wilt hebben, anders zou ik overwegen om de baseplate van de Stetsbar te verzinken in de body.
    Daar heb ik ook aan zitten denken, om de brug in de stalen body te verzinken. Nadeel is alleen dat ik dan aan de Stetsbar vast zit; het 'mooie' is dat ik hem bij een normale body gewoon weer kan vervangen door een normale Telecaster brug als ik dat wil. Ik zal met een neck shim moeten gaan experimenteren tot alles goed zit.
    Ik zal de gitaar als ie klaar is (en lukt ...) eerst optimaal afstellen met een gewone (6-saddle) brug, en daarna de Stetsbar er op zetten, met een goede neck shim.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Bij je metalen gitaar...is er een reden dat je de voorzieningen voor de brug al hebt gemaakt en nog geen halspocket? Het kan wel, maar ik vind het makkelijker om eerst de hals te positioneren en aan de hand daarvan de brug ipv andersom.
    Er komt een houten kern in de body, die ik uit een houten Tele body ga zagen. Die body is nu de template voor de stalen body. Ik maak dus geen stalen neckpocket !
    De positionering van de gaten van de brug in het stalen bovenblad is dezelfde als die in de houten kern. Die komt, inclusief neckpocket, in de stalen body. Brug en hals zitten dus in de houten kern vast. Dat heb ik juist gedaan om de positionering van neck en brug makkelijk te maken. Dus de plaatsing van brug en neck is goed. Eigenlijk vormen die houten kern en de hals de gitaar; het stalen 'omhulsel' is cosmetisch, en om de gitaar vorm te geven.

Hier nog een keer het oorspronkelijke plan:

Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 21 februari 2016 om 09:14

Standaard

Lopen de snaren aan bij een losse toon ? Of ook als je ergens op de hals speelt?
    Als het alleen losse snaren zijn kijk dan naar de hoek van je nut. Als je snaren daar een te flauwe hoek maken gaan ze ook rammelen

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lucid Bekijk bericht
    Lopen de snaren aan bij een losse toon ? Of ook als je ergens op de hals speelt?
    Als het alleen losse snaren zijn kijk dan naar de hoek van je nut. Als je snaren daar een te flauwe hoek maken gaan ze ook rammelen
    Nut is ok. Snaren lopen overal aan ! Het is gewoon de hals van mijn oude Tele, en die is verder prima.

Senior Member

Standaard

Heeft iemand een idee waar ik aan geperforeerd staalplaat (dun: 0,7 mm of zo) kan komen ? Liefst omgeving Nijmegen. Ik heb al gegoogeld, maar kan niks vinden !

Senior Member

Standaard

http://www.hornbach.nl/shop/Geperforeerde-plaat-aluminium-120x0-8-mm-1-mtr/7566021/artikel.html?origin={adtype}&WT.mc_id=nl14a999&WT. srch=1

Als googeld op geperforeerd staalplaat krijg je diverse links o.a zie boven

Senior Member

Standaard

Gaaf! Je snapt wel dat je nu min of meer verplicht bent om in oktober naar Barneveld te komen voor de DGBM.?
    147-c Guitars

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Gaaf! Je snapt wel dat je nu min of meer verplicht bent om in oktober naar Barneveld te komen voor de DGBM.?
    Wasda ? Een bijeenkomst van gitaarbouwers ? DGBM De Gitaar Bouw Meeting ? Lijkt me vet ! Maar dan moet alles wel lukken ...
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 23 februari 2016 om 16:00

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    Dank je ! Ik ga eens kijken. En tekenen ... Ik wil de grootte van, en de afstand tussen, de gaten kunnen 'zien'. Het worden iig ronde gaten.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten