Hallo,
Verzinken zou niet nodig moeten zijn. Als je de videos over installatie op een telecaster en aanpassing van de halshoek bekijkt, dan laten ze zien hoe het bedoeld is. En ergens in de eerste video wordt een opmerking gemaakt dat je de pickup moet installeren "zonder" de veren of rubbers, zodat die helemaal omhooggesteld kan worden. Ja, en dan de shim installeren natuurlijk...
Greetz,
Han.
--
dadgad (and other open tunings).
Bedankt; had ik al gezien. Maar zo eenvoudig als op de vid te zien is werkt het niet. Komt wel goed hoor. Ik bouw mijn '71 weer terug in de originele staat (want ik wil er niks aan kapot maken of zo, en ik heb er nu al DRIE dagen niet op gespeeld haha) en ik bouw de stalen gitaar met de 6-saddle brug die ik nog had liggen. Als alles af is dan kan ik nog eens kijken of ik de Stetsbar fatsoenlijk geïnstalleerd krijg.
Slijpen en vijlen.
En de Weldmeister aka Grindmaster himself.
![]()
Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 24 februari 2016 om 14:39
dapper
ik denk dat je een nieuw bovenblad gesneden hebt.
't is beter, want de Stetsbar is iets smaller dan een orig. 6-saddle
Hoeveel gewicht heb je nu nog, of al ?
Evt de luchtgaten in aluminium ; dat gedeelte moet geen structurele sterkte geven en weegt wat minder.
T.
Nee is nog hetzelfde blad.
Ik kijk vanavond welk geperforeerd materiaal er in gaat komen, maar ik denk dun staal. Gewicht: nog geen idee, maar een light versie wordt het niet haha !
Ik zaag de houten zijkanten van de body er dus af; er blijft alleen hout over als 'centrale balk' onder de stalen strook midden over de body. Dat gewicht gaat er dus nog af; al het staal komt er bij.
Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 24 februari 2016 om 14:44
in #161 leek het gat van het brugelement iets te breed, vandaar mijn twee veronderstellingen.
Verlucht staal, dus met 30 % gat ofzo is niet veel zwaarder dan alu; ik denk altijd alle beetjes helpen, maar er is een kantelmoment waarop een gram meer of minder niet meer steekt;
voor mij zou 't al een zit-gitaar zijn![]()
Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 24 februari 2016 om 15:31
Ik zit net eens te kijken ... Maar eigenlijk heb ik helemaal geen pickguard nodig ! Die zit eigenlijk al in het bovenblad. Er hoeft verder ook niks afgedekt te worden: geen neck-element. Met één (potmeter) of twee (incl. output) gaten in de achterkant kan ik overal bij. Géén slagplaat houdt de gitaar nog meer 'basic' en bespaart ook weer wat gewicht. Wat denken jullie ?
![]()
Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 24 februari 2016 om 15:34
Favorieten/bladwijzers