Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 54 van 65 EersteEerste ... 444525354555664 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 531 t/m 540 van 646
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henri H Bekijk bericht
    Allemachtig! Weet je hoeveel impact Edward Van Halen op de hardrock en heavy metal gehad heeft?!
    Baanbrekend was ie.

@Arjanb: Suggereer je nu dat Brian May een beperkte gitarist is?

Ach, elke gitarist heeft z'n beperkingen denk ik. Dat kan ook niet anders, want je kunt nooit alle genres, technieken e.d. 100% beheersen. Maar om hem daarom overschat te noemen gaat me te ver.
    Ik suggereer dit niet het is meer algemeen gesteld, over may als componist en creatief muzikant niets dan goeds, maar ik heb weleens improvisaties in blues samen met andere gitaristen geboord op YouTube en dat was niet best, valse noten, valse bends, slordige timing.
    In queen is hij echt de man, maar speelt hij buiten z'n stijl, blijft er weinig over hoor... Maar als componist, prima en zeer veel respect voor hem 👍

Senior Member

Standaard

Er zijn technische gitaristen die geweldig zijn in de beheersing van hun instrument, maar je hebt ook minder vaardige gitaristen die toch heel goed een liedje kunnen spelen of een sfeer kunnen neerzetten, muziek maken zeg maar. Tja, wat is dan beter? Het mooiste is beide, maar dat is niet iedereen gegeven.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Basvarken Bekijk bericht
    Nou nu onderschat je Midge Ure toch wel.

Ik heb een bootleg van Thin Lizzy waarop hij speelt. Wat ik daar hoor is een bijzonder begenadigd gitarist.
    Bovendien werd hij midden in een tour door Phil gebeld of hij kon invallen voor Gary Moore die uit de band was gestapt. Hij sprong in het vliegtuig, leerde onderweg de nummers en stond de volgende dag op het podium te spelen. Dan ben je in mijn beleving een heeeeele grote.

Kort voorbeeld met solootje uit Waiting For An Alibi:

Ja Midge Ure had toch een beetje een Image van een Blitz jongen uit de tijd van de opkomst van de synthtesizer door zijn werk met Ulravox . Zo zie je maar dat je nooit op dat soort dingen af moet gaan

David Cassidy speelde in de serie de Partridge family vaak rock en roll gitaar en speelde dat gewoon zelf in

Niemand kon dat geloven want een knappe glamour boy kon volgens velen nooit goed een instrument bespelen

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    maar speelt hij buiten z'n stijl, blijft er weinig over hoor...
    Dat geldt voor iedereen. Lukather en Bonamassa tussen een paar flamenco gitaristen zal ook niet verheffend zijn. Tommy Tedesco, de alleskunner, liet het heavy gitaarwerk dan weer over aan het jonge grut. Je hoeft helemaal niet overal goed in te zijn, sinds wanneer is dat belangrijk? Als je maar goed bent in wat je speelt.
    Dat is veel interessanter denk ik, wie is niet goed in wat ie speelt en weet toch raar genoeg credit te krijgen? Voor mij is dat Anne Soldaat, ik moet daar iets missen denk ik. Als het lastig wordt schiet ie in zijn Neil Young one note emo mode. Sowieso die hele sleur van bands in het kielzog van de Velvet Underground, tot een bepaalde hoogte snap ik de charme van onhandigheid, daarna haak ik af.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 22 december 2015 om 14:20

Senior Member

Standaard

Dat heb ik dus met Pablo van der Poel, sinds dat hij led zeppelin mocht doen bij dwdd zwaar over hyped, over overschat gesproken.

Senior Member

Standaard

Ja, ik snap de heisa rond PvdP ook niet hoewel ik denk dat de presentator van DWDD vrij gemakkelijk met superlatieven strooit om zijn onderwerp wat gewicht te geven. En dan slaat het over op de een of andere manier. PvdP is een beetje een jong lefgozertje, daar is altijd een plek voor. Totdat je te oud wordt en de volgende die fakkel mag overnemen. Spike was de vorige, die kan het een en ander nog rekken in kwisjes.

Senior Member

Standaard

Overgewaardeerd en Spike is wel het understatement van 2015😂
    Het schijnt dat in de Tim akkerman tijd de gitaar partijen op de plaat door sessie gitaristen ingespeeld werden omdat Spike en Akkerman ze niet goed konden spelen. Weet iemand hoe dit zit?

Senior Member

Standaard

Ik heb ze in die periode een keer live gezien (bevrijdingsfestival in Utrecht meen ik). Ik kan je helaas echt niet vertellen hoe het gitaarspel toen was, mijn aandacht ging meer uit naar de bakvissen vooraan bij het podium
    "Meten is weten, gissen is missen"

Super Moderator

Standaard

Van Akkerman is onzin, dat is een eigenwijze drol maar kan echt spelen.
    "spike" gewoon Frans van Zoest is een poser.
    Vriendelijke groet,

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Overgewaardeerd en Spike is wel het understatement van 2015�� Het schijnt dat in de Tim akkerman tijd de gitaar partijen op de plaat door sessie gitaristen ingespeeld werden omdat Spike en Akkerman ze niet goed konden spelen. Weet iemand hoe dit zit?
    Daar mag ik contractueel helemaal niets over zeggen.......

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten