Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 53 van 65 EersteEerste ... 343515253545563 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 521 t/m 530 van 646
    Senior Member

Standaard

@Pepe: clipje bekeken, ben duidelijk geen Beck-fan. Zeker wel een slide-fan, maar ook hier geen Beck voor mij.

@Brad: meen dat May een klassieke gitaaropleiding heeft, dus begrijp opmerking over beperkte techniek niet..... :-/

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Ik heb de naam van Brian May zien vallen . Als je uitgaat van het technische niveau van de ubershredder en techniek louter als
    maatstaf neemt kom je makkelijk tot die conclusie

Waar die man zoals Hendrix en anderen een meester in is , is muziek maken met zijn gitaar

Supertramp bestaat technisch uit vrij beperkte muzikanten als je ze vergelijkt met bijvoorbeeld het Manavishnu Orchestra

Toch luister ik liever naar het gitaarwerk van Roger Hodgson in School dan dat ik een album draai van het Mahavishnu orchestra
    Ik heb John McLaughlin live mogen meemaken en sindsdien ben ik een groot fan van hem. Wat een beul!

Senior Member

Standaard

Hoe kan je nu in hemelsnaam Jeff Beck en Brian May als overschatte gitaristen zien???
    Dat je geen liefhebber bent oké maar iedere gitarist moet toch de klasse van deze gitaristen zien?

Senior Member

Standaard

Waanzinnige sound, feel, sfeer, muzikaliteit, creativiteit, etc. enkel superlatieven hiero...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Hoe kan je nu in hemelsnaam Jeff Beck en Brian May als overschatte gitaristen zien???
    Dat je geen liefhebber bent oké maar iedere gitarist moet toch de klasse van deze gitaristen zien?
    In posting #514 geef ik toch ook aan Beck te erkennen als fantastische gitarist, maar ik snap hem gewoon niet. May snap ik wel en vind ik geenszins overschat. Zo ook John MCLaughlin, maar zijn 1000-nootjes-in-een-minuut is gewoon niet mijn ding. Het "lijkt" meer om de snelheid te gaan, dan om de muziek. Ik ben meer van de BB King invulling: weglaten/stilte is ook muziek en 1 noot mag best langer dan een seconde duren.

Senior Member

Standaard

John mclaughlin word ik zeer nerveus van maar het is technisch zeer knap.
    May en al die anderen uit de popwereld zijn deels goeie song writers en hebben de gave met misschien hun beperkte gitaar spel in vergelijking met sessie jongens sterke songs te schrijven en hun spel in dienst van het nummer te stellen. Vind ik ook een kwaliteit.
    Dus wat is overschat ? Heel lastig te bepalen. Weet een muzikant me te raken, boeit me de rest niet zo.

Senior Member

Standaard

Ik vind andres segovia overschat. Rammelt toch aan alle kanten? Maar ja, grondlegger en zo. Doe mij dan toch maar John Williams (niet die call-tv nicht die nu van die rare rtl programma's presenteert)

Standaard

Eddie Van Halen. Ik ben iemand die het gevoel in shredgitaar wel kan opmerken, maar wat hij doet komt bij mij vaak over als oefenpatronen.

Senior Member

Standaard

Allemachtig! Weet je hoeveel impact Edward Van Halen op de hardrock en heavy metal gehad heeft?!
    Baanbrekend was ie.

@Arjanb: Suggereer je nu dat Brian May een beperkte gitarist is?

Ach, elke gitarist heeft z'n beperkingen denk ik. Dat kan ook niet anders, want je kunt nooit alle genres, technieken e.d. 100% beheersen. Maar om hem daarom overschat te noemen gaat me te ver.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henri H Bekijk bericht
    Allemachtig! Weet je hoeveel impact Edward Van Halen op de hardrock en heavy metal gehad heeft?!
    Baanbrekend was ie.
    ik volg kirito wel wat. Van Halen was uiteraard technisch een kraan maar soms stond die techniek toch ook wat in de weg. Goed voorbeeld is zijn solo op de plaat van M Jackson, die is door quincy jones bijmekaargepuzzeld van wat hoogstandjes die Eddy in de studio heeft zitten freewheelen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten