Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 51 van 65 EersteEerste ... 41495051525361 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 501 t/m 510 van 646

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Om Midge Ure de gitaar over te laten nemen van Gary Moore, dat was een tikkeltje overschat van Lynott misschien.

Nou nu onderschat je Midge Ure toch wel.

Ik heb een bootleg van Thin Lizzy waarop hij speelt. Wat ik daar hoor is een bijzonder begenadigd gitarist.
    Bovendien werd hij midden in een tour door Phil gebeld of hij kon invallen voor Gary Moore die uit de band was gestapt. Hij sprong in het vliegtuig, leerde onderweg de nummers en stond de volgende dag op het podium te spelen. Dan ben je in mijn beleving een heeeeele grote.

Kort voorbeeld met solootje uit Waiting For An Alibi:

Senior Member

Standaard

Tristan, en dat is nu precies waarom Malmsteen zo onderschat wordt; karatetrappen, die tegelijk een plectrum dusdanig raken, dat ie meters het publiek invliegt, echt knap hoor, heb het zeker 3 à 4 keer live meegemaakt. Doe het maar 's, en dan doet ie dat idd achteloos, alsof het makkelijk lijkt, dat is toch show, en past er helemaal bij.

Flageoletten geven, de gitaar 3 meter! de lucht in gooien, de flageolet krijgt zelfs één of ander phase effect door die vlucht, gitaar opvangen, en de volgende arpeggio wordt vloeiend gespeeld. Dat deed ie vroeger tenminste, de laatste paar keren dat ik hem zag deed ie dat wat minder/niet.

Tuurlijk, allemaal show, en daar moet je van houden, en/of doorheen prikken, maar het is wel wat onderschat denk ik.

We raken wel wat off topic zo.... en wat budje zegt klopt natuurlijk ook; 't is maar net wat je smaak is, ik mag het wel, hoewel zijn laatste albums niet meer zo goed zijn, laat staan vernieuwend.

Senior Member

Standaard

Haha, is dit ook een latere video van hem?
    Hier speelt 'ie wel beter volgens mij, ik krijg hier meer de intentie door zal ik maar zeggen.
    Ach ja, misschien is het ook voornamelijk smaak, en hij heeft het altijd al zo gedaan met die karatetrappen enzo, maar als je dat gaat doen met je vadsige lijf in een spandex broek dan werkt dat bij mij een beetje op de lachspieren, kan ik ook niet helpen.
    Laatst postte iemand een filmpje van Akkerman waarin een fragment van Neil Young voorbijkomt, waarop zijn reactie is "Je moet hem erbij zien", precies het omgekeerde heb ik bij Malmsteen zal ik maar zeggen, hij kan wel gitaarspelen, maar ik kan het echt niet aanzien.

Het heeft ook te maken met hoe je zelf de gitaar en muziek ziet en hoe je brein werkt denk ik.
    Ikzelf zie muziek niet als een vehikel om mijn al dan niet aanwezige gitaartalent tentoon te stellen en heb het liefste mijn volledige aandacht bij de gitaar, de muziek en de sfeer in plaats van een halve circusact op te voeren.
    Maar toegegeven, ik heb die aandacht ook nodig om goed te spelen, mijn brein werkt waarschijnlijk niet zo snel.
    Waarschijnlijk is het voornamelijk projectie, men zoekt dat wat men is, nietwaar?

Laatst gewijzigd door Tristan; 9 juni 2011 om 01:45

Senior Member

Standaard

Haha, ik heb mezelf er nog nooit op betrapt karatetrappen uit te delen op het podium, maar ietwat patserig ben ik wel idd.

Dit is een filmpje uit '98, en toen speelde hij nog aardig goed ja.
    Tegenwoordig heeft ie de neiging nog maar de helft v.d. arpeggio's en riffs te spelen. De rest is zinloos gepriegel.

En je hebt helemaal gelijk wat dat vadsige lijf en spandex broekje betreft hoor. het ziet er niet (meer) uit. Haha.

Senior Member

Standaard

Haha, dat zou wat zijn, ik wist dat mijn opmerking zo opgevat zou kunnen worden, maar dat bedoelde ik natuurlijk niet serieus.
    Ik denk dat je, om Malmsteen echt te kunnen waarderen, toch een beetje in de 80's Hardrock / Metal hoek moet hebben gezeten en ik kom daar niet vandaan.
    Misschien is dat ook een beetje het verschil, er zijn artiesten die hun statement maken in een bepaalde scene en er zijn artiesten die niet alleen binnen maar ook buiten een bepaalde scene een statement maken en de laatste groep vind ik meestal interessanter, hun muziek vind ik in de meeste gevallen ook verrassender.

Senior Member

Standaard

In mijn ogen overschatte gitaristen zijn bijv; Brian May, Jan Akkerman en Eric Clapton.

Standaard

1) Scotty Moore van Elvis Presley... Vind ik persoonlijk niet zo creatief, OOK niet voor zijn tijd, en zeker niet supertechnisch

2) Malmsteem... Te groot ego, speelt altijd diezelfde gekke solo's, maar na 2 nummers gaat het ook wel vervelen.

3) Eric Johnson... Nooit iets mee gehad!

4) The Edge

5) Dimebag Darell... Nooit iets mee gehad! vind zijn gitaarwerk echt niet uniek of bijzonder.

6) Zakk Wylde

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door archerterror1 Bekijk bericht
    1) Scotty Moore van Elvis Presley... Vind ik persoonlijk niet zo creatief, OOK niet voor zijn tijd, en zeker niet supertechnisch

2) Malmsteem... Te groot ego, speelt altijd diezelfde gekke solo's, maar na 2 nummers gaat het ook wel vervelen.

3) Eric Johnson... Nooit iets mee gehad!

4) The Edge

5) Dimebag Darell... Nooit iets mee gehad! vind zijn gitaarwerk echt niet uniek of bijzonder.

6) Zakk Wylde
    leuk, krijgen we nu een filmpje met jouw scotty moore skills?

Senior Member

Standaard

Slappe argumentjes, roept u maar ....

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten