Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 316 van 341 EersteEerste ... 216266306314315316317318326 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.151 t/m 3.160 van 3402
    Senior Member

Standaard

Dit is een gitaar die ook nooit weg zal gaan, fantastische sound en looks! Was mijn eerste serieuze gitaar in '96 gekocht voor 1600 gulden meen ik. Is wel zwaarder dan een Les Paul en zeker zwaarder dan mijn Gibson Midtown Custom. Bigsby heb ik er later op gezet, en inmiddels een hoop geleerd over het afstellen er van. Hij is nu echt zeer stemvast te noemen.

Ik zou alleen de frets eens moeten (laten?) vlakken en de hals opnieuw moeten (laten?) lakken aan de achterzijde. Om een of andere vage reden is de lak in de loop der tijd gebarsten met allemaal lange lakscheuren. Alsof het 'afgestoten' wordt van het hout. Ik schuur het af en toe weer een beetje glad met een zeer fijne korrel.

Zoals ik eerder al vermelde zit er de Peavey Omniac wiring in met een Strat neck pickup. Ik heb alle weerstanden en condensatoren (Mallory's!) in combinatie met een Schaller Megaswitch in de control cavity gekregen. Deze wiring is beter dan alle out-of phase en serie bedradingen die ik in het verleden wel eens heb geprobeerd!
    Greetz, Iwan
    www.vanbuitenband.nl Allround Coverband

Senior Member

Standaard

Piet Visser Telecaster met B-bender uit 1983.
    Zover ik weet het enige exemplaar wat die in deze uitvoering heeft gebouwd.

Senior Member

Standaard

hier mijn twee tele's

de nieuwste heeft een ayous body en een wengé hals...

Senior Member

Standaard

Ik heb de afgelopen week mijn Squier Affinity tele opnieuw gelakt, hier is het resultaat.

"Wie niet is ingeënt kan de pokken krijgen"
    - Willy Alberti

Senior Member

Standaard

Transparante beits? Ik hou er wel van als je de houttekening er doorheen ziet
    "Meten is weten, gissen is missen"

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Transparante beits? Ik hou er wel van als je de houttekening er doorheen ziet
    Nee het is kleur direct op het hout en vervolgens vijf lagen matlak er over.
    - Willy Alberti

Moderator

Standaard

Hij was daarvoor wel dekkend gelakt neem ik aan? Lijkt een logische keus als je dit nu zo ziet
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Nee dat niet maar het is een van de weinige gitaren die mee het podium op gaan. Wat rauwer en brutaler dan een standaard tele, bluesier ook. Oigun heeft hem opnieuw gefret, laat je gitaar refretten door Oigun mensen (dit als kleine promo push aan onze gewaardeerde eigenheimer )
    Thanx! Lopen wel meer eigenheimers rond in de gitaarbouw wereld, ik ga GEEN namen noemen hahaha.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Hij was daarvoor wel dekkend gelakt neem ik aan? Lijkt een logische keus als je dit nu zo ziet
    Als een pagina terug gaat zie je hoe die gitaar er eerst uitzag, de vorige eigenaar had ḿ in de fik gestoken. De oorspronkelijke kleur was sunburst.
    - Willy Alberti

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wouter J Bekijk bericht
    Als een pagina terug gaat zie je hoe die gitaar er eerst uitzag, de vorige eigenaar had ḿ in de fik gestoken. De oorspronkelijke kleur was sunburst.
    Ah, dat verklaart de wat donkere plekken. Ik vroeg me al af of dat zo in het hout zat of dat mogelijk de lak niet gelijkmatig was aangebracht, maar dat laatste leek op het oog niet zo. Ik heb de link ook even bekeken. Ik vind haar nu wel mooier dan dat effen rood.
    "Meten is weten, gissen is missen"

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten