Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 315 van 341 EersteEerste ... 215265305313314315316317325 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.141 t/m 3.150 van 3402
    Senior Member

Standaard

Van links naar rechts: De "Fido" tele die ik met een Squier hals, een zelfbouw body uit meranti en custom voor mij gemaakte pickups heb uitgerust, een standaard Doodad "tailgator" met een als om van te kwijlen en last but far from least, "Jupiter, mijn zelfbouw tele met mahonie body birdseye hals, striped esdoorn top en afgewerkt in shellac. Dat ding klinkt super maar is zwaarder dan menige Les Paul.
    "Wie niet is ingeënt kan de pokken krijgen"
    - Willy Alberti

Senior Member

Standaard

Heb mijn blonde slet nu een maand en ze is geweldig ;-) ze is formeel een 50s hotrod Telebration

Sent from my iPhone using Tapatalk

Senior Member

Standaard

geweldige bak. E snaar deraf gooien, in G stemmen en gaan met die Keef banaan

Senior Member

Standaard

Ik had 'm al wel na aankoop gepost als een HNGD, maar toch maar even hier.
    Een Koreaanse Squier Telecaster met een VN7****** serienummer. Ik zag 'm min of meer toevallig in een muziekzaak in Groningen staan toen ik op het punt stond om weer naar huis te gaan en besloot 'm toch even te proberen. Om 'm daarna direct te kopen, want de feel van de gitaar was erg fijn en hij klonk eigenlijk zonder versterking al erg goed. Ik wist dat die VN7***** Tele's wel goed waren en m.n. het hout is ook meer dan ok. Alder body en een full maple hals die voor mij helemaal goed voelt. De electronica was niet geweldig, maar ik heb de volgende dag alles er uit gehaald en vervangen door een setje Fender CS 51 Nocaster pu's, CTS-pots, een goede 3-weg switch en clothwire. De tuners waren al vervangen door goedwerkende Gotoh's, dus dat scheelde weer. Pepe tipte me de Gibson 50s wiring en dat bevalt me wel goed, zonder treblebleed dus.
    Wel apart was dat ik er pas na aanschaf achter kwam dat de gitaar niet "string through body" is , maar dat doet niets af aan hoe blij ik er mee ben....!
    Ik speel er inmiddels een aantal maanden op en het is gewoon een erg fijne Tele, die m.i. menig duurdere voorbij streeft. Ik gebruik 'm vooral live als back-up voor mijn '69 tele, iets dat inmiddels twee keer door snaarbreuk nodig was en dan houdt hij zich geweldig. Ik had al wel de nodige Tele's geprobeerd voor dat doel, maar er was altijd wel iets dat ik niet vond kloppen. Ik gebruik 'm vooral veel in mijn studio, want hij heeft dus die echt mooie vintage Tele-twang waar ik zo van houd, zeker met een setje 10-52.
    Kortom, voor zo'n 350 euro in totaal is dit wel een heel fijn instrument.

Laatst gewijzigd door guitarkid; 2 januari 2015 om 10:03
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pim raaijmakers Bekijk bericht
    'Puuzame kunst' is een project om in samenwerking met een brouwerij van de reststromen uit de brouwerij kunst te maken. In het kader van dit project heb ik van een oud, antiek kratje een tele geknutseld. body is van Ayous en de top dus van oude plankjes van een houten kratje.. Hier het resultaat...

Dit vind ik zoooooooo gaaf!!!!
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

6 voor allen en allen voor 6!!!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    geweldige bak. E snaar deraf gooien, in G stemmen en gaan met die Keef banaan

Exact! Maar ook voor de rest voldoet ze prima. Funky slagjes, pop, country, rock, blues, ze doet het allemaal, met overtuiging :-)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Senior Member

Standaard

Hoe ik DIT

Heb veranderd in DAT...

Kan je hier lezen.
    http://www.tdpri.com/forum/tele-home...back-life.html
    "Wie niet is ingeënt kan de pokken krijgen"
    - Willy Alberti

Senior Member

Standaard

Mijn Fender American Standard '96 maar weer eens uit het stof gehaald. Wel even gemod met een TexMex Strat pickup in de nek op een mint slagplaat en een Custom Shop Nocaster in de brug en aangesloten met "Jerry Donahue" Peavey Omniac wiring. Echt een aanrader om eens te proberen, vijf echt overtuigende sounds!

Greetz, Iwan
    www.vanbuitenband.nl Allround Coverband

Senior Member

Standaard

Mijn Tokai Tele

Prima no nonsense gitaar.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Meneer I. Bekijk bericht
    Cool !!
    Bigsby's zijn cool.
    Zou ik een gitaar met een tremelo om te gebruiken willen, dan zou ik er een met Bigsby willen.
    En op een telecaster is echt te gek om te zien, en vind ik, soundwise ook nog eens ideaal.
    Wat een lekker ding zeg !
    Ring, ring, ring, ring, ring, ring...

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten