Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 7 EersteEerste ... 4567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 63

Standaard

TR, ik ga zo het nieuwe topic opzoeken.
    Barno, ik vind de video niet overtuigend. Waarom? Waren het dezelfde snaren, bruggen stemmechanieken op die verschillende balken? Zat het element op precies dezelfde plaats? Wat was die methode van aanslaan? Waarom is er geen beeld van de testprocedure?
    Ik zie de duidelijk hoorbare verschillen in klank niet terug in de nauwelijks verschillende grafiekjes die steeds exact hetzelfde zijn bij elke van de vier aanslagen.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Standaard

Ziet er goed uit Pim !!
    Op zoek naar hout ? Stuur een berichtje naar hout@masave.nl

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ik herken eerder dit gevoel:
    pretty obvious to me, alle "wetenschappelijke" redneckpraat van meneer Will tenspijt...

<br>
    wat je ziet is :
    -een meting van de amplitude aan de linkerkant (volume / output)
    -een onderverdeling op de onderste lijn van de frequentie waarop die output gemeten wordt.

Dat maakt dat je bij die E snaar mooie pieken ziet op de frequentie van de E. En steeds kleiner wordende spikes op harmonischen.
    Je meet dus de natuurkunde van een stalen snaar.

gedachtenexperiment: als je met een toonregeling het hoog terugdraait dan veranderd die gemeten output volledig ten opzichte van de vorige. Heeft het hout van de gitaar nu een andere klank?

Met een goede synthesizer (FM modulatie bijvoorbeeld) kun je die curve net zo goed namaken. De basis inhoud van een "E met harmonische content" zal nooit erg van elkaar afwijken. Toch is de "sound" direct herkenbaar. Ook bij de video.
    Oren zijn zeer gevoelige meetinstrumenten. Deze meting die je ogen zien. Zijn niet het hele plaatje op het niveau van de meting in je oren. Je ZIET trouwens wel de verschillen al op de grafiek. De curves vallen niet over elkaar heen. Alleen de maker van de video verwaarloost alle kleine verschillen. Dat is handig. want de grote verschillen zijn alleen dat stuk waar je ook een schuiftrompet nog een E had kunnen laten spelen door een equalizer. En dan zou die "wetenschappelijk" hetzelfde klinken als een gitaarsnaar.
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

Senior Member

Standaard

sjonge... lang gewacht op de laatste spullen va GS. Moest besteld worden enzo (stond keurig op de site)... maar goed... ik ben geduldig. eindelijk bericht; verzonden. track en trace gevolgd.. vorige maandag was het bezorgd.... maar niet dus... na telefoontjes met GS en tnt post, voor beide een compliment voor de service overigens; niemand wist waar het pakketje was.....wat bleek: een flapdrol op mijn werk had het aangenomen en ergens gedumpt.....en niets laten weten......

Tot zover mijn frustratie van deze week...

Toch vanavond na het werk even wat gedaan. Hetzij niet echt veel. Brug uitgelijnd. nu weer 'volle gaas' er tegen aan....

Morgen de stringferrulergaatjes boren. dan kan de body in de lak..
    De body wordt dus gelakt. Ik zoek een lak die knokenhard wordt. Het hout is namelijk nogal gemakkelijk in te deuken. Iemand tips?
    Graag!

Standaard

Polyurethaan?
    Aaron Stonebeat

Senior Member

Standaard

en polyurethaan is het geworden.... en wel de zijdeglansversie. hoogglans zou deze gitaar niet staan.. wat is dat lakken toch een vervelend werk. verschrikkelijk.... maar eigenlijk is het best wel redelijk gelukt....

hier hangt de body uit te harden. hoe lang moet polylak uitharden eigenlijk?

De hals is in de olie gezet. Dat werkt trouwens een stuk fijner dan lakken...Daarna gevlakt, gecrowned en gepolijst....en uiteindelijk in de was gezet... ik hoop dat de geur van de was wegtrekt... anders heb ik veel ruimte op het podium... (eigenlijk is dit een voordeel....)

ik laat de boel een paar dagen goed drogen.... en daarna komt het echt leuke werk.... er een gitaar van maken!

Senior Member

Standaard

vandaag weer wat verder gekomen... de hele mikmak steekt in elkaar. nu alleen nog solderen.... snaren erop en afstellen.... tot nu toe..

let niet op de reflectie op het halselement.. crapy phonefoto's

en nu de rest afmaken...

Standaard

Killer!
    Aaron Stonebeat

Senior Member

Standaard

Zij is klaar en zingt! Besnaard en afgesteld...... alle touwtjes van binnen met tin aan elkaar geprutst.....maaru... foto's!

hier ligt ze naast een ouder bouwsel.....

geen tele's meer.... Nu eigen ontwerpen afmaken en bedenken.....
    nu op naar de volgende bouw......

Senior Member

Standaard

Netjes!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten