Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 7 EersteEerste ... 34567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 63
    Senior Member

Standaard

Ik zou er wel een beetje olie op doen, afgewerkt evt. met was. schuren tot 400-600, olie erop en vervolgens schuren tot wat jij fijn vindt voelen: 1000-2000 oid.. Als laatste was.. Dat laatste maakt wel dat je geen last krijgt van evt. plakkerigheid van de olie
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

Standaard

Die van mij had ik in eerste instantie ook onbehandeld gelaten en dat leverde na verloop van tijd een behoorlijk contrast tussen de wat uitgedroogde en daardoor schijnbaar wat gebleekte kop en de achterkant die bijna donkerpaars was door het contact met de huid.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

Geinig met die houtsoorten zo. Zon pikzwarte toets zonder inleg vind ik ook nog altijd zeer sexy op het oog. Kwartiers is het wengé nog veel mooier trouwens, voor de volgende keer

Senior Member

Standaard

Zoals gezegd heb ik dit plankje gekregen uit de sloop van een oude school en was het een deur... Jammergenoeg niet veel keus dan... Maar ik ben wel erg te spreken over de 'werkbaarheid' van wenge. zaagt makkelijk en freest ook zonder problemen (uiteraard wel scherp gereedschap). Dus voor een volgende project is wenge ook nog in de race...

Senior Member

Standaard

Net het filmpje bekeken. Oh, wat herken ik dat gevoel....

Senior Member

Standaard

Nav bovenstaande reactie ook het filmpje eens bekeken. Tsja, eerst een rant van meer dan 7 minuten (en ik maar denken "waar gaat dit nou weer heen") maar gelukkig daarna de uitleg. Ja, die man heeft een punt.

Verder: mooie gitaar. mooi dat contrast body en hals. Waarom overigens olieen en niet lakken?
    Beauty is in the eye of the beholder & Ignorance is bliss: welkom op de internetfora
    www.toegoenoise.nl

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Net het filmpje bekeken. Oh, wat herken ik dat gevoel....
    ik herken eerder dit gevoel:
    pretty obvious to me, alle "wetenschappelijke" redneckpraat van meneer Will tenspijt...

<br>

Senior Member

Standaard

Interessant filmpje inderdaad, maar verschillende gitaren klinken anders met dezelfde pickup. Hoe werkt dat dan? Dat heeft dan toch met harmonischen te maken die worden veroorzaakt door de rest van de gitaar? En dus ook de soort hout?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

Ff nieuw topic aangemaakt. Dit ontspoort, deels door mijn schuld.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Interessant filmpje inderdaad, maar verschillende gitaren klinken anders met dezelfde pickup. Hoe werkt dat dan? Dat heeft dan toch met harmonischen te maken die worden veroorzaakt door de rest van de gitaar? En dus ook de soort hout?
    ik ben niet de man van de wetenschap, dus hoe het werkt, weet ik niet. ik weet alleen dat er duidelijk hoorbare verschillen zijn, niet alleen tussen houtsoorten maar tussen planken binnen dezelfde houtsoort ook. Het verhaal dat elke houtsoort vaste tone eigenschappen heeft is onzin inderdaad. je kan hoogstens zeggen dat ash over het algemeen meer hoog geeft dan mahonie. Maar wat mr Will doet, is verklaren dat hout to-taal geen invloed heeft op de klank, omdat hij het niet wetenschappelijk kan verklaren, beetje zielig zwaktebod.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten