Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 7 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 63
    Senior Member

Standaard

Mooi, zo'n wenge hals! Hoe klinkt dat eigenlijk in verhouding tot esdoorn of mahonie?

Senior Member

Standaard

de stringferrulers op de achterkant van de body, trek je die niet helemaal het hout in als je de snaren op spanning brengt?

Senior Member

Standaard

Zal wel meevallen denk ik zolang de bodem van het gat mooi vlak is. Andere optie is stalen pijpjes onder de brug totaan de ferrules

Senior Member

Standaard

Ik denk dat het in de body trekken van de ferrulers wel meevalt. Althans dat hoop ik.
    Vandaag heb ik de hals redelijk op orde gekregen. Allereerst een fretbeveling file opnieuw gemaakt. Ik merkte dat de oude vijl bot was. En ook een meetlatje gemaakt om te controleren of de hals recht is voor het levelen....Daarna ben ik aan het shapen van de neck begonnen... Wat is dat toch een lekker werk, ondanks de vervelende stof van wenge. Die irriteert verschrikkelijk.

De fretjes netjes....

De halsvorm.... Kwestie van schuren, voelen, schuren en nog een keer. Totdat ik hem 'lekker' vond... Ik zou bij god niet weten welke contour de hals heeft. C of D of wat dan ook. Maakt mij ook niet uit... Ik begin de chocoladekleur ook steeds mooier te vinden. Bijzonder vind ik het lijnenspel.... Maf hout dat wenge

Standaard

Mooi hè, zo'n hals van chocola?
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Mooi, zo'n wenge hals! Hoe klinkt dat eigenlijk in verhouding tot esdoorn of mahonie?
    Naar mijn ervaring als een gitaarhals, toch op de tele waarop mijn hals van wengé zit.
    Aaron Stonebeat

Senior Member

Standaard

Ik ben ook erg benieuwd welk geluid deze zal voortbrengen. Een andere houtsoort zal vast uitmaken hoe de gitaar klinkt, maar mijn ervaring is dat het geluid redelijk beïnvloed kan worden door een van de schakeltjes in de geluidsketen te veranderen. Mocht deze minder klinken in mijn oren, ga ik met de schakeltjes spelen....

Standaard

Ken je Will Gelvin? In deze video is hij ietwat opgewonden maar ik kan me zijn toestand wel voorstellen:

Er heeft zich een uitgebreide toonhoutdiscussie voorgedaan op youtube; oa Scott Grove en DKGCustoms aan de zijde van WillsEasyGuitar, velen aan de andere kant. Ik ben, uit ervaring, van dezelfde mening; ik heb een aantal gitaren gebouwd van hout dat geen toonhout is, elementen van gitaar naar gitaar verhuisd (en steeds weer herken ik het geluid van het verhuisde element op de volgende gitaar) en afgelopen weekend op een metalen gitaar van D&C gespeeld zonder te horen dat er sprake is van een ander geluid. Dat laatste verbaasde me niet want ik heb zelf jarenlang thuis gespeeld en opgetreden met een zelfgebouwde gitaar die een metalen body had.

De hele discussie beperkt zich, logischerwijze, tot massieve elektrische gitaren zoals die in dit onderwerp.
    Aaron Stonebeat

Senior Member

Standaard

gewoon om het contrast te laten zien....

De hals blijft onbehandeld. Althans als men hier argumenten heeft om toch te behandelen.... graag.... tot welke korrel schuren jullie het hout dan?
    Laatst gewijzigd door pim raaijmakers; 11 maart 2015 om 01:18

Senior Member

Standaard

Beetje olie erop en klaar. Prachtig ding!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten