Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 63
    Senior Member

Standaard

Mijn strat is van abachi. Met een goeie laklaag geen last van deuken. Maar er moet haast wel een goeie laag op.

Senior Member

Standaard

Mooi die wenge-hals!! Ik was nooit zo'n wenge-fan, maar ik geloof dat ik dat bij moet stellen
    Bij het Ayous/Abachi heb ik meer twijfels. Qua zachtheid bij beschadigen, maar ook qua geluid. Ben benieuwd hoe het uitpakt.

Senior Member

Standaard

Ik heb geen verstand van hout.... Maar ziet er killer uit.... Ben heel benieuwd naar de rest van de build.... BRING IT ON!!
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

Senior Member

Standaard

Eenmaal afgewerkt en geschuurd is een Wenge hals heerlijke makkelijk om te spelen.
    Het voelt spekglad en zijde zacht, maar is in werkelijkheid bikkelhard en vervormd bijna niet.
    Alleen oppassen dat de hals niet te zwaar wordt t.o.v. de body.
    Religion is the root of all evil (Richard Dawkins)

Mijn Snake gitaar getest
    Mijn akoestische getest

Standaard

Blokje counterweight in het einde van de body in de vorm van brickje lood, netjes weggewerkt onder passtukje in de body kan dit oplossen, extreem zwaar zal de gitaar in totall niet worden ivm zeer lichte body opzich.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nejra Bekijk bericht
    Mooi die wenge-hals!! Ik was nooit zo'n wenge-fan, maar ik geloof dat ik dat bij moet stellen
    Bij het Ayous/Abachi heb ik meer twijfels. Qua zachtheid bij beschadigen, maar ook qua geluid. Ben benieuwd hoe het uitpakt.
    Qua geluid is het te gek spul. Mijn strat is een echte strat, lekker vol en open van klank. Ergens tussen swamp ash en elzen zit de klank voor mijn gevoel. Je hebt alleen wel een brug nodig die plat op de body ligt. Studs buigen gewoon om doordat het hout te zacht is.

Senior Member

Standaard

Ik noem Abachi (of ayous) zelf meestal 'saunahout' : het is namelijk het hout dat ze vaak voor bankjes gebruiken : het splintert niet (serieus, geen enkele kans op een splinter).
    Ik zit alleen te denken of je misschien iets zou moeten doen aan de plaats waar je de brug gaat schroeven : je schroeft zonder voorboren die schroeven er in, dus of dat erg sterk is ? Misschien valt het mee. En anders dus precies onder de brug een stukje uitfrezen en een blokje hardhout inlijmen en daar dus in schroeven.
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

Senior Member

Standaard

Als je geen verkleuring wilt door de olie, kan je altijd nog Skylt gebruiken. Wordt keihard, maar is wel mat. Dat is ook betrekkelijk, want iets glans hou je altijd. Maar Skylt staat er om bekend dat de finish lijkt op onbehandeld hout.. En om dan wat meer glans te krijgen, kan je je hout ook fijner schuren natuurlijk..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

Senior Member

Standaard

Marco, een platliggende brug als een tele zal heus wel op zijn plek blijven.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Marco, een platliggende brug als een tele zal heus wel op zijn plek blijven.
    Ik heb hier kastjes gemaakt met deurtjes van abachi maar vond het wel verontrustend zacht...dus ik vraag me af als de snaren aan het eind van de brug zitten (en niet string through aan de achterkant) Wat er zal gebeuren na een tijd. Maar het zal inderdaad wel loslopen. En anders kan het altijd alsnog.

EDIT :
    Lachen, dit staat in de houtdatabase
    Vers gezaagd en nat abachi hebben een zweetsokkengeur
    Laatst gewijzigd door Cocobolo; 22 februari 2015 om 18:17
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten