Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 510 van 867 EersteEerste ... 10410460500508509510511512520560610 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 5.091 t/m 5.100 van 8664
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EBOUE Bekijk bericht
    Nee. Dat vind ik ook. Sommige superboutiquebuizeneffectenbakken kunnen vast net zo goed zijn, maar die zijn dan ook net zo duur soms als een tweedehands amp een uitstekend merk. Dat vind ik het niet waard.
    ... voor jouw smaak en/of muziekstijl.

Voor rock+ is er niets gaver en functioneler dan een solid state drive in een reeds ronkende buizenamp te jagen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Voor rock+ is er niets gaver en functioneler dan een solid state drive in een reeds ronkende buizenamp te jagen.

Ho ho, dit is dan ook smaak/muziekstijl hè!

Maar dit betreft een reeds overstuurde versterker verder over zijn nek jagen toch?
    Is wat anders dan een cleane amp gebruiken en alle vervorming uit een pedaal halen, wat mi meestal minder fijn klinkt fan versterkerbuizenvervorming.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 8 februari 2015 om 15:28

Senior Member

Standaard

Een volle Pedaltrain 2

Onderaan alles pre-amp en midden is serial loop.
    De CDR70 was mijn dedicated loop pedal maar was wel gecharmeerd van de TC mini's dus de CDR70 is nu een soort veredelde tuner geworden.

Over de pedals:
    Wah, was wat donker (vooral rode fasel) en met de interne potmeters kreeg ik het niet naar mijn wens
    uiteindelijk het tandwiel twee tikjes opgeschoven, dus de sweep zit hoger op de spoel en nu is ie top!
    Ik kom van een 535Q en deze MC404 is meer aanwezig en rode fasel compleet anders is echt lekker met veel gain. hij heeft trouwens wel een kleine boost (ook met de boost uit)
    Vibe Machine, ik ben een beetje Vibe verslaafd heb er veel versleten maar deze blijft. Ook de fulltone vond ik erg lekker maar ik had de dvb3 en ik gebruik snelheid niet zo, meer instellen en go.
    Phase90, lekker 1 knop phaser die precies goede aanwezigheid heeft, simpel en lekker.
    OctaFuzz, dit is erg lekkere fuzz inclusief flubby jimi laag (ook antwoord op vraag hiervoor, dat krijg je niet uit je Marshall) gebruik de octa niet echt voelt als een gimmick en trackt pas goed rond fret 12 en heeft low volume input nodig. wel echt dat Purple Haze solo sound dan.
    de Fuzz probe is idioot, onbruikbaar in een band maar interesting, ik stem de feedback op keytone zodat hij elke keer erdoor komt in een solo in tune en dan kun je los gaan op de koperplaat
    OCD, heerlijk soort van buizen soundje heeft deze. vind hem heerlijk op amp klein beetje dirt en dan de OCD op HP er al wat gain voorzet. Had ook een Maxon OD808 maar die buffer vernielde mijn fuzz sounds (stond er toen ook voor)
    Dan de loop de TCs, ben nog wat aan het zoeken naar juiste toneprints maar veel zijn te aanwezig.
    Ik hou het hier graag simpel, de HOF en de Flashback zijn top, de Corona vind ik maar soso maar goed kan met toneprint nog veranderen dus. (tot nu toe heeft de CDR70 beter chorus sound)
    En dan de looper heerlijk om whatever te oefenen. In de loop is heerlijk paar akkoordjes clean erin, switch channel en lekker losgaan met een leadtone, kan zelfs met de CDR er ook nog een baslijn (bass simulator) bij gooien in de looper. Zo'n simpel pedaaltje die looper gebruik hem veel thuis!
    Laatst gewijzigd door Tonton; 8 februari 2015 om 16:21
    Ibanez Jem 7VWH (signed by Steve ) | Gibson Custom Slash Les Paul | Fender 60th commemorative Strat | ESP LTD EC1000VB | Marshall 6101 30th anniversary combo + 6912 cab | JCM1 Offset | JMP1h | JCM1h | DSL1h | white JVM1h | Full Pedaltrain2 | Yamaha FG-430A acoustic

Senior Member

Standaard

Nieuwe 'grab and go' en stiekem alles wat ik eigenlijk nodig heb:

Fishman Aura + Boss volume gaan naar de input van de ZT Lunchbox acoustic, de MI Audio Blues Pro gaat naar de G3, en deze gaat naar de mic in/line-in van de ZT, met amp modelling aangezet.
    Op die manier kan ik op mijn elektrische gitaren met piezo met 2 kabels (1 naar de Fishman, 1 naar de MI Audio) onafhankelijk regelen hoeveel van het geluid naar de versterker gaat.
    Beetje piezo bijmengen met een clean geluid geeft weer wat meer definitie, te gek voor ballads of jazz-dingetjes op mijn semihollow.
    En piezo bijmengen bij overdrive/crunch geeft weer een soort '90s sausje (denk Alive van Pearl Jam of Nobody's Wife in het refrein)

Zonder versterker zou de piezo kant naar een DI kunnen gaan, en de G3 naar een gitaarversterker.
    Of beiden de mengtafel in.

In het 'ergste geval' kan ik het Boss volume pedaal doorlussen naar de Blues Pro en de G3; op mijn gitaren kan ik dan de 'mix (piezo + gewone pickups)' -output met 1 kabel naar alles sturen.
    Doe ik liever zo weinig mogelijk, omdat de Aura/Boss-combinatie een negatief effect hebben op de magnetische pickups qua sound (tonesuck die ik bij de piezo's niet merk/minder storend vind)

[IMG][/IMG]
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Standaard

Vandaag m'n pedalboard eens opgeschoont en m'n delay vervangen. Kwam er achter dat ik eigenlijk deze 4 alleen gebruik, dus waarom dan de rest er op hebben staan...? Ben d'r blij mee!

Once you go Strat, you never go back

Senior Member

Standaard

Dat noem ik nou nog eens common sense.

Kijken hoe lang het duurt voor je gillend gek wordt van die lege ruimte

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Misschien een gekke (algemene) vraag, maar ik zie bijna alle boards met minstens 1 overdrive of distortion pedaal.
    In de tijd dat ik alleen nog goedkope klotepedaaltjes kende, heb ik ooit besloten dat de versterker distortion mooier is dan uit een pedaaltje. Is dat achterhaald en moet ik dus mijn huiswerk opnieuw gaan doen?
    Alles is persoonlijk natuurlijk, maar er is geen amp die kan klinken als een tubescreamer ( nou ja misschien alleen de tsa amp van ibanez) en geen pedaal als de natuurlijke overdrive van je amp. Maar ik heb twee drivepedalen op mijn board en ik kan ook mijn versterker schakelen naar een 2e en derde kanaal. De reden dat ik toch drivepedalen gebruik is omdat ik op mijn pedalen de drive veel meer kan kleuren en pedalen kan je ook stacken waardoor je een uniek geluid kan creëren. Maar ook voor het hoofddoel, een drive op acceptabel volume.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ho ho, dit is dan ook smaak/muziekstijl hè!

Maar dit betreft een reeds overstuurde versterker verder over zijn nek jagen toch?
    Is wat anders dan een cleane amp gebruiken en alle vervorming uit een pedaal halen, wat mi meestal minder fijn klinkt fan versterkerbuizenvervorming.
    Precies, dat verschil is het hem net. Ik gebruik twee kanalen van mijn Mesa Rocket, clean en lead. Met de goede afstelling (want alles hangt met elkaar samen) is het wel het mooiste geluid wat ik in jaren heb gehad. Ik doe een klein beetje compressie, dan een buffer/booster (Lehle) en dan pas de amp in. Eindbuizen lekker gebruiken en de Koch Loadbox ertussen. Dit alles door een 2.12" Palmer cab met Greenbacks. De amp wil ik nog wel eens vervangen, maar dan geloof ik het wel.

Ik speel wel met classic rock sounds en niet met snoeiharde toestanden. Toegegeven: de sounds voor Led Zeppelin zijn net nog wat te braaf en Black Keys kan ook wat smeriger. Toch mis ik het extraatje niet.
    You can't be a vet. You rock too much.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nitefly7 Bekijk bericht
    Het was ook maar 'n grapje .. denk ik

Heb je die DD-3 als kleine slapback en de TF als lead delay (Lukather achtig) in de fx-loop?
    Of zit alles voor de amp?

DD3 gebruik ik als ''makkelijke delay'' gewoon aantrappen tijdens een solo, of net wat om het op te dikken. De TF echt als alles kunner, Dotted, reverse, analoog achtig. Niks in de effectsloop ( zit ook niet op de Fender Bandmaster 65' ) alles er voor
    ----

// City Of Life //

Senior Member

Standaard

2015 beginnen met een voltooid Tetris-project, de PT Jr met 'effecten die je niet zo snel in een multi-fx vindt'.
    Een soort 'best of' van de afgelopen 5-10 jaar waarin al deze pedalen (behalve de Octafuzz) wel eens langs zijn geweest, maar nooit in deze combinatie.

Meest sprekende voorbeeld is dat ik altijd gain-pedalen stapelde van 'laag' naar 'hoog', nooit anders geprobeerd.
    En dan blijkt het toch simpeler te zijn om high gain (in dit geval de SD9) te gebruiken voor je scheursounds, en de medium/low gain (Xotic AC) erachter om een voorspelbare boost van die scheur te geven, in tegenstelling tot een dikke (en soms fijne) lading gain...
    Had ik nu die MI Tube Zone, Zendrive, TS-9DX, Xotic RC... etc. nog om simpelweg even de volgorde om te draaien..

Ah well, ik ben blij!
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten