Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 509 van 866 EersteEerste ... 9409459499507508509510511519559609 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 5.081 t/m 5.090 van 8652
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Misschien een gekke (algemene) vraag, maar ik zie bijna alle boards met minstens 1 overdrive of distortion pedaal.
    In de tijd dat ik alleen nog goedkope klotepedaaltjes kende, heb ik ooit besloten dat de versterker distortion mooier is dan uit een pedaaltje. Is dat achterhaald en moet ik dus mijn huiswerk opnieuw gaan doen?
    Ben het volledig met je eens! Al verschilt dat wel per amp. Ik had eerst een peavey classic 50 en daarvan vond ik het overdrive kanaal niet heel overtuigend. Sinds ik de H&K Statesman heb, gebruik ik alleen maar de overdrive van m'n amp. Alleen voor "met-een-randje" sound gebruik ik een lichte overdrive op het clean kanaal. En voor de echte variatie zou ik nog een Big Muff willen aanschaffen. Maar de main sound komt uit de amp, zowel clean (natuurlijk) als overdrive en leads.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henri H Bekijk bericht
    en dan een overdrive of tubescreamer-achtig pedaal ervoor.
    Kwestie van smaak.
    Iets voor je versterker om eea te boosten of strak te trekken snap ik nog wel.
    Op dit moment ben ik in mijn rectifier periode, en dat geluid (nee, niet dat zoemgeluid van een Rectifier waar de midknop van dicht staat) heb ik nog niet uit een pedaal horen komen, en zo nog wel meer voorbeelden.
    Als variatie-geluid snap ik het ook nog, maar het verbaast me gewoon dat er veel mensen zijn (niet perse op dit forum) die nauwelijks clean spelen, en al hun drive met pedalen doen. Op zich wel handig als je regelmatig over andermans backline speelt.
    Zo heb ik eens ergens moeten spelen, zou een of andere tweekanaals marshall staan, dus de boogie bleef thuis want dacht me daarmee wel te redden. Kom ik daar, nee, de marshall is kapot, d'r staat een of andere vox zonder drive kanaal (of zoiets, weet het niet meer precies), dan sta je mooi te kijken zonder drive pedaal

Senior Member

Standaard

Of de versterker distortion/overdrive mooier is is erg persoonlijk en versterker afhankelijk. Ik vind die van mijn versterker erg mooi, maar ook erg beperkt. Ik speel over een fender blues deluxe met een celestion creamback speaker. Ik speel altijd over het drive kanaal, maar dan clean en net voordat de versterker opbreekt.
    Ik speel in een coverband en in mijn situatie is het fijn om wat verschillende overdrives/distortions te hebben.

Senior Member

Standaard

In de tijd dat ik alleen nog goedkope klotepedaaltjes kende, heb ik ooit besloten dat de versterker distortion mooier is dan uit een pedaaltje. Is dat achterhaald en moet ik dus mijn huiswerk opnieuw gaan doen?
    Dat is sinds eind jaren 70 inderdaad achterhaald. Een Japans budgetnamaakpedaaltje voor je ronkende buizenversterker klinkt echt hemels!

Senior Member

Standaard

Met stofhappende pedalen een alternatief bordje gemaakt. In progress, geen idee waar het naar toe gaat behalve dat de best klinkende dingen erop gaan. Dat klinkt toch echt anders dan mijn huidige bord. Natuurlijk zijn die Strymons en Line 6'n praktisch & goed maar dit is toch echt wel andere koek hoor, soundwise.

Laatst gewijzigd door Pepe; 7 februari 2015 om 21:00

Moderator

Standaard

Haha, die TU12 kan écht niet meer hoor
    Hoe vind je die ES2?
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JeroenSchaaf Bekijk bericht
    Ehmm... nee Bedankt voor het compliment
    Het was ook maar 'n grapje .. denk ik

Heb je die DD-3 als kleine slapback en de TF als lead delay (Lukather achtig) in de fx-loop?
    Of zit alles voor de amp?
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Haha, die TU12 kan écht niet meer hoor
    Hoe vind je die ES2?

Die tuner, ik weet niet hoe oud dat ding wel niet is... je had de Korg en deze, dat waren de enige tuners toen. Hij zit met plakband aan elkaar maar het ding doet het gewoon nog steeds en als je hem laat aanstaan tijdens het spelen is zo'n uitslaand wijzer een vrolijk gezicht.
    Die Ibanez past goed bij de Tubedriver, warme lange Gilmour delays, lijkt veel op die oude Chandler 19 inch delay. De freaky oscilatie gebruik ik niet en de Deco is beter in de slapback sectie vind ik.

Senior Member

Standaard

Fijne tuner, de TU12. Ik had hem alleen niet na een optreden moeten laten liggen.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

Senior Member

Standaard

Misschien een gekke (algemene) vraag, maar ik zie bijna alle boards met minstens 1 overdrive of distortion pedaal.
    Nee. Dat vind ik ook. Sommige superboutiquebuizeneffectenbakken kunnen vast net zo goed zijn, maar die zijn dan ook net zo duur soms als een tweedehands amp een uitstekend merk. Dat vind ik het niet waard.
    You can't be a vet. You rock too much.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten