Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
Te koop: ...
Zoek je een goede fuzz? Op MP komt af en toe zo'n Paul Lenders/Guitarsystems Fuzztool voorbij, lijkt me te gek.
Goedkopere fuzz'en heb ik weinig ervaring mee, Danelectro schijnt goed te zijn, en ik vond zelf de Boss FZ-5 ook erg fijn. Hoor goede dingen over de FZ-2 en FZ-3..
Even wat anders, je had het erover dat je geen 60 euro voor 2 kabeltjes van 30 cm wilt uitgeven.
Welke oxygen-free, leprechaun-gold kabels gebruik je dan? Vanaf hier lijkt het 'gewoon' op Klotz?
Zo'n setje Sommer Spirit (Thomann) of Dutch Custom Cable (keuringsdienstvansnaren) heb je al vanaf €8,40 per 30cm.. ?
Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
Te koop: ...
Het zijn inderdaad een paar klotz kabeltjes. Deze zijn niet zo duur. Maar die andere. 2 moesten 60 cm zijn en die zag ik alleen van de dure klotz zo snel. Heb er nu 2 laten maken à 10tje per stuk. Valt mee dus.
Hoi Jeroen,
Zou je een foto willen laten zien van de voorkant.
Ik zag op TGP dat er raisers zijn gebruikt, ben benieuwd hoe dat er uit ziet...
Alvast bedankt!
Mijn redelijk simpele plank. De kist is van accucase, de plank zelfbouw.
De crybaby heeft een ledmod en dat tonesuck circuitje eruit.
De eindhoven is een heerlijk ts pedaal met een volume boost. Gebruik ik vooral om een randje aan het geluid te geven
Over de mxr ben ik nog niet over uit. Qua geluid is het ook meer een ts dan een distortion. De boost van de eindhoven gebruik ik vooral om de mxr op z'n ballen te geven. Misschien toch eens kijken naar een ocd. Of heeft iemand anders een ideetje. Zoek een strakke distortion, niet zo heftig als de rat.
De rat is gaaf. Wel ff zoeken naar de voor mij bruikbare stand, maar dan wel vet oempff.
De fl9 is een originele, geen heruitgave en klinkt geweldig. Gebruik het ook als een soort chorus.
De tc repeater doet wat ie moet doen. De analoge delay is goed en het gaat me vooral om de taptempo.
![]()
Gebruik je die powerplant ook voor je Nova Repeater?
Nee, die heeft een aparte adapter. Volgens de specs vraagt de delay 300mA en dat trekt de powerplant niet.
Misschien een gekke (algemene) vraag, maar ik zie bijna alle boards met minstens 1 overdrive of distortion pedaal.
In de tijd dat ik alleen nog goedkope klotepedaaltjes kende, heb ik ooit besloten dat de versterker distortion mooier is dan uit een pedaaltje. Is dat achterhaald en moet ik dus mijn huiswerk opnieuw gaan doen?
Is inderdaad achterhaald. Er zijn hele goeie overdrives en distortions op de markt, maar ik heb nog steeds het liefst een Marshall met scheur, en dan een overdrive of tubescreamer-achtig pedaal ervoor.
Kwestie van smaak.
Favorieten/bladwijzers