Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 23 van 90 EersteEerste ... 1321222324253373 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 221 t/m 230 van 893

Discussie: Kemper profiling

Standaard

De Axe alleen geprobeerd, die heb ik niet zelf, heb alleen de Kemper. De Axe heeft wel meer fx-en aan board en een (usb) interface voor de computer. Gezien de recenties had ik net zo goed een Axe gekocht kunnen hebben, maar kwam toevallig bij de Kemper uit.
    Als top gitaristen uit de voeten kunnen met zowel de Axe alswel de Kemper, dan makeert er aan de apparaten niets. Tis vaak een kwestie van uitzoeken, proberen en gewoon doen op een podium.

las je eerdere reakties betreffende je huidige gear, goed om te horen dat het bevalt. En inderdaad hoppa de PA in, ongeacht kleine of grote zaal altijd het beste.

Verder is het vaak zo dat wij als gitaristen altijd op zoek zijn naar ...
    Las vandaag op Kemper forum een aantal die hun Kemper (na > 1 jaar) alsnog wilde verkopen, terwijl ze er al tijden mee optreden/opnemen. Ze miste net die laatste procenten in vergelijking met het echte buizen gebeuren. Toevallig was er een nieuwe commerciele profile pack uit, welke ze aangeschaft hadden en ze waren weer 100% in to the Kemper.

Bijna altijd gaat het om de juiste "live" sound, welke met modelers moelijk te verkrijgen valt en met de Kemper middels 1 of enkele goede profiles er meteen is.

Dat laatste is ook mijn ervaring, eenmaal een goed geluid (juiste profile) dan altijd en overal een consistent geluid met de kemper, ongeacht grootte van podium/hal/kroeg. Mits de PA kwalitatief (eq vlak) is.

Gr. Peter.

Standaard

Ik heb de Kemper (Toaster) nu een jaar. Het is een fantastisch apparaat. Van de niet echt (noem ik het maar even) opties, is dit een hele vooruitgang t.o.v. bijvoorbeeld de line 6 spullen die ik altijd had. Meer dynamiek, karakter van elementen blijven blijft beter bewaard, maar voelt toch ook soms wat dun en klinkt over studiomonitoren en FRFR oplossingen goed maar ook wat steriel, niet direct… er zit een laagje tussen, ik weet het niet. Ik vind hem het best klinken via de return van een buizenbak/cab combi maar ook met een transistor basversterkertje van 150 euro werkt m.i. al beter dan via FRFR speakers waar het eigenlijk wel voor bedoeld is.

Ik ben ik zelf weer terug naar de conventionele amp/cab setup om gewoon lekker te spelen thuis en waarever.. De Kemper mist een beetje het zogenaamde amp in the room effect en heeft een soort vertraging waar ik niet aan kan wennen die ik vooral voel met snelle licks en blabla.. maar ik hoor hier weinig andere mensen over klagen dus.

Ik denk dat het vooral voor opnamen erg goed werkt, 1 van de betere alles in 1 opties. Of het per definitie ook altijd beter uitpakt in opnamen durf ik te betwijfelen. nep echt hoeft niet altijd lekkerder te zijn dan echt nep.... ehhh, nou jullie begrijpen me vast wel toch?

Standaard

Beste Jan, ik weet precies wat je bedoeld. Veel profiles (free ones and commercials) zijn al "in the mix" profiles. Kan je zo live via de PA en voor opnames gebruiken. Deze klinken echter zeker niet als in de "amp in the room", je weet wel zo'n buizenbak achter je rug geluid.

Wat voor monitor(s) gebruik je? Probeer eens de http://www.mbrittprofiles.com/ profile pack2. Of goedkoper haal uit de Rigmanager de user:LOR en probeer zijn cabs. Altijd de noisegate terugschroeven (grote knop links boven) en ff spelen met Clarity en Defenition, dan kom je een heel end.

Oja en monitors... als het even kan achter je en v/d grond, scheelt een hoop boomy geluid.

Gr. Peter.
    Laatst gewijzigd door allright; 16 november 2014 om 20:01

Standaard

Ik heb 5 verschillende actieve frfr speakers sets geprobeerd. Verder Yamaha studio monitoren, en 4 x 12 cabs met gt12h-75’s, creamback g12M-65 en G12h-75 en dan nog een 4 x 12 met oude Noorse speakers ff de naam kwijt.

Ik heb alleen de Till Schneider payed profiles geprobeerd, LOR gebruik ik ook maar.. Mijn persoonlijke ervaring met gear, gitaren, amps, modeling is dat je kan draaien tot je een ons weegt maar het karakter van een apparaat overruled. Recht moet het al goed klinken ander word het lastig. dus ben gestopt met draaien. Overigens vond ik de profiles over de verschillende speakers sets drastisch anders klinken en zou niet durven zeggen dat je na een dag thuis instellen overal waar je komt goed klinkt.

Ik heb nu weer een marshall met zo’n leuk delay/looper perdaaltje en ik merk dat ik ineens weer lekker muziek aan het maken ben i.p.v. het uitvoeren van firmware updates en zoeken naar oplossingen. Maar als ik weer ga opnemen komt Kemper vanzelf weer in zicht.

Standaard

Hoi Jan,
    ik lees vaak dat anderen vanaf minuut 1 tevreden zijn met de Kemper, dat was bij mij niet het geval voor live/oefenruimte. Via DAW en (goede) koptelefoon is de Kemper altijd oke. Zo te lezen is het bij jouw ook nog een zoektocht. Het gaat erom wat goed bij iemand past, als dat een (buizen) amp/combo is prima :-) Ik speel live ook nog wel eens over andersmans versterkers en als het goed klinkt, dan klinkt het goed.
    Adios Peter.
    Laatst gewijzigd door allright; 17 november 2014 om 08:08

Senior Member

Standaard

Iemand de Atomic CLR al geprobeerd met de Kemper? Wat zijn jullie bevindingen?

Senior Member

Standaard

Tip : Misschien moet je deze vraag ook eens op de site van Kemper zelf stellen ( er is daar ook een forum).

Toch nog een Kemper aan het overwegen ?

(Je kan hem testen bij Bax te Antwerpen. )

Mvg,

Denis

Senior Member

Standaard

Wauw....

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denis.hermans Bekijk bericht
    Tip : Misschien moet je deze vraag ook eens op de site van Kemper zelf stellen ( er is daar ook een forum).

Toch nog een Kemper aan het overwegen ?

(Je kan hem testen bij Bax te Antwerpen. )

Mvg,

Denis
    Dat weet ik maar ik vroeg me af of de mensen van "de lage landen" hier ook zo lovend zijn over de combi Kemper/CLR
    En zoja , de mogelijkheid om dit eens irl te horen/testen

Super Moderator

Standaard

@ meul

Ik heb precies dezelfde ervaring als jij en ben weer terug naar een versterker. Er zijn erg veel mooie flitsende filmpjes over de Kemper maar die zijn erg zorgvuldig in elkaar gezet. Zo ook dit laatste filmpje (2 prof HD camera's). Allemaal reclame voor de Kemper.
    In mijn topic over Modeling staat een hoop extra informatie over de nadelen van Modeling.
    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...eling-verlaten
    Vriendelijke groet,

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten