hmmmmm, in het archief heb ik hierover het één en ander gevonden en blijkt dat de bassman dan op 8ohm zou draaien. Niet ideaal, al mijn cabinetten zijn 4 of 16 ohm...
En blijkbaar zou het dan ook problemen kunnen geven met een te hoog voltage door de buizen.
Men zegt er ook dat je de (pentode) 6L6 in triode stand kan schakelen dan ga je van ong. 50W naar 30W. Het verschil zou een kleine 3 dB zijn.
Maar ja, lijkt me veel gedoe voor niet zoveel stiller.

Denk dat ik misschien toch gewoon eens zo'n Laney Cub headje ga proberen...