Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 893

Discussie: Kemper profiling

Threaded View

  1. #11

    Standaard

    Met alle respect, maar wat de Kemper doet kun je zelf ook...en beter ook...
    Ik kan met 'n goedkoop Podje, Tonelab of Digitech vrijwel elke versterker namaken die ik wil.
    Dat kan door middel van testtonen (zoals de Kemper doet) maar wat nog beter werkt is door 'n soort van reamping.
    Wat de Kemper niet namaakt is de pre-eq sectie van 'n preamp (al beweren zij van wel)... dat patent ligt namelijk bij iemand anders (Sintefex)...alles wat het apparaat doet is uiteindelijk n tonematch maken van de post-eq...en eigenlijk is dat niet echt iets nieuws.
    Ik heb de Kemper 3 dagen thuis gehad en 'n profile gemaakt van m'n MarshallJVM410h. Deze legde het af tegen de Marshall-profile die ik maakte met 'n Tonelab als amp-bron.
    Wat de Kemper slim doet is de a/b-vergelijking...uiteindelijk wordt je sound namelijk heel gelijkend...het belangrijke verschil is echter dat zodra je mic-signaal de Kemper inkomt het erg wordt gedigitaliseerd (en gekleurd). Vergelijk de sound van je originele gemicte ampsignaal wat 'n mengtafel ingaat maar 'ns met de sound die 'eerst de kemper ingaat' en dan naar de mengtafel...dan hoor je heel duidelijk dat de Kemper het signaal aantast. Dus wat je namaakt is eigenlijk het 'aangetaste signaal'...

    Verder is het 'n mooie techniek maar minder geheimzinnig dan Christof laat overkomen.
    Laatst gewijzigd door Robbert v.d. Hanenberg; 28 augustus 2014 om 18:49

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top