Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 90 EersteEerste ... 567891757 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 893

Discussie: Kemper profiling

Standaard

Geen nieuwe officiele berihten.
    Wat wel bekend is: ze zijn er mee bezig, wordt 3U hoog, waarschijnlijk de zelfde prijs als het huidige model.

Mocht je het willen bijhouden dan hier de bonnen:
    http://kemper-amps.com/forum/index.php?page=Index
    https://www.facebook.com/kemperamps

Gewoon nog even geduld hebben. Zijn gelijk de kinderziektes eruit, heeft die nieuwe functies en is de footcontroller ook gelijk uit.
    2 Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist.
    LIVE: EVH5153 6L6 50W & EVH5153 STEALTH 50W / BOSS MS-3 / 4 stuks IRT212 met V30.
    HOME: Ampero II Stomp <> Ampero Control. En IR's gewoon zelf aanpassen.

Senior Member

Standaard

Voor diegen die de Kemper hebben: zijn er ook wat deftige bluesrock sounds uit te krijgen à la Jimi Hendrix, Gary Moore, Joe Bonamassa?

GN content creator
    Blog Entries
    1

Standaard

Ik heb een uitgebreide demo gehad op de musicmesse vorig jaar en was onder de indruk. Volgens mij hebben ze toen een profile van een mesa gedaan en deze 1 op 1 aan mij laten horen. Dit klonk zeer, zeer goed. Persoonlijk vind ik dit erg vet en weer heel wat stappen verder als een line6 is. Maar ik kan mij voorstellen dat zo;n megapartij ook binnenkort met zoiets zal komen.

Die kemper live of in de studio lijkt mij killer. Even wat profiles rippen bij je maatjes die bogners, diezels, marbles hebben en hoppetee, je hebt ze ook:-0

Senior Member

Standaard

Zag net op FB dit voorbij komen: 9 profiles voor Metallica-geluiden. Klinkt goed
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Standaard

Ik heb een poosje geleden de Ultra, II en de Kemper uitgebreid mogen testen met FRFR en Marshall Cabs setup. Mijn conclusie: qua sound, feel en interface wint Kemper. Ik kan alleen niet wennen aan de huidige vormgeving van de KPA. De sounds van de 3 oplossingen zelf zijn overigens niet hemelschrijnend verschillend dus voorlopig blijft de Ultra waar die zit. Nu alleen wachten dat de 3U uitkomt en uit Beta is zoals mijn Ultra.
    LIVE: EVH5153 6L6 50W & EVH5153 STEALTH 50W / BOSS MS-3 / 4 stuks IRT212 met V30.

Standaard

Ook in Duitsland wordt hard gesleuteld aan versterker oplossingen voor de KPA:

Zie hier: http://blueamps.de/page8.php

En wordt er serieus gesleuteld aan een Module voor achterin de Kemper:

I
    ch habe "BlueAmps" 2008 aus der Not heraus gegründet, weil er bis dahin keine Verstärkung für Modeler gab. Selbst der Atomic FR kam erst nach meinem ersten Amp auf den Markt. Einige Modelle folgten dann als Prototypen. Seit kurzem ist Röhrenspezialist Tilman Ritter von "Ritteramps" mit im Boot. Mit ihm ist nun eine Serienproduktion möglich. Eines der ersten Serienprojekte ist das nachrüstbare Endstufenmodul für den Kemper KPA. Der Prototyp geht diese Woche noch in den Härtetest. Es gibt dann 3 Versionen: 2x180 Watt, 1x180 Watt und 2x90 Watt). Für das Axe-FX ist das Modul nicht zu benutzen, aber dafür gibt´s ja dann unsere FRFR-Gitarrenamps.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Zag net op FB dit voorbij komen: 9 profiles voor Metallica-geluiden. Klinkt goed
    Klinkt aardig goed inderdaad, en een mooie gitaar! (alleen jammer van de verneukte riffs ).

En voor iedereen zonder Kemper: http://richardcookson.co.uk/Tattva/ Hier kun je Impulse responses downloaden voor Metallica geluiden, deze zijn afgeleid van de albums, qua techniek enigszins vergelijkbaar met hoe een Kemper een amp nabootsts.

Voorbeeldje met een Blackened IR: http://soundcloud.com/hammer-of-just...stice-for-all/
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice

Senior Member

Standaard

Is er hier iemand met een Kemper????????

Vrienden van me is op dit moment gitaarpartijen voor hun volgende cd. Over enkele weken zullen ze waarschijnlijk klaar zijn en zal de setup afgebroken gaan worden. Het zou prachtig zijn als dit geluid geprofiled zou kunnen worden.

Setup:

Mesa Pre500 Dual Rectifier over een Engl 4x12 V30 cabinet met SM57.
    Peavey 5150 over een Mesa Standard 4x12 V30 cabinet met SM7B.
    Met een kastje wordt het gitaarsignaal gesplit zodat met beide amps tegelijk opgenomen kan worden. Het geluid van de Recto+5150 is erg goed.

Mocht je een Kemper hebben en je wilt meewerken aan de profiling van deze setup, mail dan ff naar thomas.dijk@home.nl
    __________________________________________________ __________________________

Senior Member

Standaard

Waarom wil je dat profielen als je zelf geen Kemper hebt?

En een Recto en een 5150 op een V30 kast kan je toch overal vinden?

MS

Senior Member

Standaard

Omdat ik misschien ooit wel een 19" Kemper wil.
    Plaatsing van mikes, de ruimte, allemaal factoren die bepalen hoe een geluid uiteindelijk klinkt. Als ik dezelfde setup later weer eens zou neerzetten, zal het waarschijnlijk niet hetzelfde klinken. Ik wil dit moment vasthouden.
    __________________________________________________ __________________________

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten