Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 18 van 90 EersteEerste ... 816171819202868 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 171 t/m 180 van 893

Discussie: Kemper profiling

Senior Member

Standaard

@Arjan: sorry maar die vergelijking tussen Yamaha thr en Kemper slaat naar mijn mening echt nergens op.

Met alle respect maar in vergelijking met kemper is die thr echt speelgoed.
    Persoonlijk vind ik de boss eband dan nog veel beter ( en veel beter uitgewerkt qua concept : bediening met pedalen etc mogelijk)
    Thr had wel goede promocampagne en heeft een "coole" vormgeving maar in werkelijkheid sloeg de klank mij erg tegen.

Ik besef anderzijds ook wel dat de techniek niet stilstaat en idd. Zal er ooit wel iets beter komen maar Kemper heeft momenteel de lat toch wel aznzienlijk verhoogd.

Senior Member

Standaard

Overigens alle respect voor gelukkige Thr bezitters. Meningen mogen verschillen, daar hebben we dit forum toch voir niet ? ;-)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    [...]
    Gitaristen zijn misschien meer toonpuristen dan keyboard players, toen de digitale synthesizers kwamen met virtuele analoge techniek was de handel in analoge synthesizers meteen dood als een pier en is nooit meer opgestaan.
    Je raadt nooit wie de Acces Virus heeft ontwikkeld ;-)
    (Ja inderdaad, Chris Kemper)
    Eigen werk: RoadLash
    Covers: StringKings

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    De techniek die er is wordt steeds beter maar nog niet voldoende voor de meerderheid van de gitaristen én voor de top gitaristen. Ik zie Brain May / Steve Vai niet snel met een Kemper optreden en hij kan het wel betalen.
    .
    Nee, want Vai heeft al een Axe fx...
    Toch zie je wel steeds meer bekende gitaristen met modellers. The Edge en alle bandleden van Metallica hebben ook een Axe fx bijvoorbeeld, terwijl ze alle gear van de wereld zo kunnen krijgen. Dat zegt ook wat...
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

Super Moderator

Standaard

Beide gitaristen uit je voorbeeld hebben de Fractal Axe fx als effectendoos en gebruiken gewone buizenversterkers met een microfoon ervoor.
    Ik ben een modeling gebruiker van het eerste uur en het komt er dicht bij, de Kemper staat ook wel op mijn lijstje maar mijn buizenversterker gaat nog niet weg.

Eigenlijk hebben niet alle toetsenisten de analoge techniek verlaten, er is nog een kleine groep die hardnekkig op Leslie's, Hammond Orgels and Fender Rhodes gebruikt.
    Vriendelijke groet,

Senior Member

Standaard

Precies, Metallica gebruikt volgens mij gewoon nog boogie's.
    Het komt er dichtbij maar nog steeds net niet. En het lijkt me ook sterk dat er ooit algoritmes bedacht kunnen worden om de buizensound exact te kopiëren.
    Wat de axe fx en Kemper op buizen voor hebben is misschien de betrouwbaarheid, maar ook electronica kan crashen en software kan op tilt slaan.
    En de buizen amps van tegenwoordig zijn zo stabiel dat dat argument ook weer twijfelachtig is.
    Voor studio en thuisgebruik echt vet, maar live net niet.

Senior Member

Standaard

Ik vind de Kemper live echt net zo goed als een buizenversterker alleen gaat dat niet op met de geluiden waarmee deze standaard geladen werd.
    Ik heb ze dan ook allemaal verwijdert en raad Kemper gebruikers aan de TAF Marshall profiles eens te proberen, je weet niet wat je meemaakt.
    Ik ben ervan overtuigd dat je het verschil met het origineel live niet hoort.
    Ander voordeel is dat je al die originele versterkers niet hoeft aan te schaffen natuurlijk
    Of je wel of niet live gecharmeerd bent van de Kemper hangt volgens mij in grote mate ook van het te spelen repertoire af.
    Speel je de gehele avond met hetzelfde geluid, dan vervalt meteen een groot voordeel van de Kemper.
    Ik speel in een coverband waarbij erg vaak van geluid gewisseld moet worden, met een buizen amp sta je dan de hele avond knoppen te draaien.
    Wat ik ook een voordeel vind is het feit dat je je effectenbak thuis kunt laten incl. alle daarmee gepaard gaande kabelrompslomp want al die stompboxen zitten in de Kemper
    En wat dacht je van het gewicht ?
    Een Kemper is staat of valt met juiste profiles en de juiste instellingen wil hij net zo goed zijn als een buizenamp en dat gaat je met de originele mee geleverde profiles niet lukken denk ik.

Nadeel van bijv. de Power rack vind ik de prijs, al is ie nog zo goed,
    Voor die 2100 euro zijn erg veel goede versterkers te koop, gebruikt al helemaal.
    Ik kan me de twijfel voor wel/niet aanschaf versus een buizenamp goed voorstellen
    Laatst gewijzigd door dorrus; 24 augustus 2014 om 19:19

Senior Member

Standaard

Volgens mij heeft de kemper 1 Taf plexi profiel standaard geleverd en dat is idd. Erg goed. Was al aan ' t overwegen om die profielen van Taf aan te kopen. Heb je ervaring met andere aanbieders van profielen ?

Senior Member

Standaard

Enkele, maar die vielen me wat tegen, die van TAF vond ik persoonlijk erg goed.
    Mail me even, dan leg ik het wel uit, ik kraak niet graag producten af wegens mijn persoonlijke smaak
    Laatst gewijzigd door dorrus; 24 augustus 2014 om 19:15

Senior Member

Standaard

Je hebt P.M. Alvast bedankt voor de moeite!

Groeten,

Denis

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten