Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 21 van 90 EersteEerste ... 1119202122233171 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 201 t/m 210 van 893

Discussie: Kemper profiling

Senior Member

Standaard

Mooi uitgelegd, Robbert!
    Wat ik me afvraag, in hoeverre kleurt de torpedo cab het echte amp signaal? Dat gaat toch ook door allerlei digitale converters net zoals bij de Kemper? In de demo filmpjes waar je de verschillen laat horen tussen Kemper en jvm was het verschil echt groot. Het geluid van de Kemper klonk minder open, zachter en had minder definitie, vlakker zeg maar.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Mooi uitgelegd, Robbert!
    Wat ik me afvraag, in hoeverre kleurt de torpedo cab het echte amp signaal? Dat gaat toch ook door allerlei digitale converters net zoals bij de Kemper? In de demo filmpjes waar je de verschillen laat horen tussen Kemper en jvm was het verschil echt groot. Het geluid van de Kemper klonk minder open, zachter en had minder definitie, vlakker zeg maar.
    En wat denk je dat er gebeurt als je een speaker opneemt? Ook dan heb je te maken met ruimte, microfoon, mike placement, preamp, EQ en AD conversie. Veel variabelen die het eindresultaat beïnvloeden. En ook MOETEN beïnvloeden. Het is dus niet zozeer een kwestie van kleuring, maar meer of je de sound zo op tape krijgt zoals je dat in je hoofd hebt, en of je een beter resultaat kunt krijgen met the 'real deal'. En dat is geen sinecure kan ik je zeggen.

Morris
    http://madriaens.wix.com/morris

----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

Standaard

@Arjanb01: De Torpedo heeft meer rekenkracht (96khz / 32 bits...Kemper 44.1khz / 24 bits). Ik hoor geen enkel verschil met het 'originele' signaal. Ik gebruik het apparaat puur voor het laden van eigen impulsen (die optie heeft t apparaat) maar gebruik de cab impulsen vh apparaat zelf niet. De beste cab impulsen creeer je door testtonen aan te sturen via de power amp sectie van je amp. Ik doel dan wel vooral op cab impulsen die je 'live' wilt gebruiken.

@Morris: Klopt! Maar studio en live is sowieso 'n groot verschil. Ik doel 'in deze' eigenlijk vooral op het live-gebeuren. In de studio kleur je vooral veel...kan 'n sound 'losstaand' voor je gevoel of gehoor bijna 'slecht' klinken maar kan het in de mix juist fantastisch uitpakken. Op filmpjes prefereer vaak ik eerder 'n sound die wat meer live klinkt...wat op de mix ligt...in 'n studio ga ik zo niet te werk natuurlijk.
    Bij sommige produkties krijg ik met 'n simpele Tonelab (gewoon met de speaker-simulatie vh apparaat zelf) het beste resultaat, hoe het blend in de mix zeg maar, maar goed, vaak ook niet. Soms kan zelfs 'n Podje goed werken. In 'n studio ben je altijd afhankelijk van 'de mix'...en vaak is die bij elke studioproduktie weer anders, althans, dat is mijn ervaring. Het blijft uiteindelijk 'n beetje schilderen met de juiste verf, de juiste kleur...en de vingers...maar dat maakt het ook juist leuk! Voor jou ook denk ik.

Standaard

Precies Robbert, zo is dat! ;-)
    http://madriaens.wix.com/morris

----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

Senior Member

Standaard

Kan me helemaal vinden in bovenstaande posts (alle sinds mijn laatste post )
    Alleen welke profile je hebt gebruikt in de Kemper is me niet helemaal duidelijk, maar maakt me verder ook niet echt uit.

We zijn allemaal happy Kempers/campers
    Laatst gewijzigd door Rwin; 30 augustus 2014 om 17:28
    Eigen werk: RoadLash
    Covers: StringKings

Standaard

Robber v.d. H.....

Is typisch zo'n gitarist....

Die op elke schijt amp nog goed klinkt!!!!

Wat een gave gitarist ben je... top Sound!!!
    Groovie Guitar Guus

Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)

Senior Member

Standaard

Ik vraag me af hoe de Kemper bij diverse personen bevalt, zo na de eerste weken waarin je alles wat je voor veel geld gekocht hebt goed vind?
    Het lijkt me een mooi ding voor thuis oefenen, en voor optredens waar snel opgebouwd moet worden. Echter, modelling is nog nooit mijn geluid geweest (behringer v-amp, line 6pod pro, vox tonelab, etc....de nieuwere en duurdere generatie ken ik niet zo goed)

Senior Member

Standaard

Ik heb hem nu al meerdere weken en ben er nog steeds erg enthousiast over.
    Mijns insziens is hij toch onvergelijkbaar met andere modeling apparaten. Hier zat je uren op te tweaken IPV te spelen .

Bij de kemper is het zeer eenvoudig : versterker kiezen, wat eq-en (meestal wat mids bij) en spelen maar.

Ik moet toegeven dat ik zelfs de manual nog altijd niet deftig gelezen heb.

De kemper reageert heel dynamisch op je gitaarspel dat mijns insziens door deze aankoop er ook al sterk op vooruit gegaan is.

Enige nadeel : op gitaarles speel ik over mijn boss me 70 en dat is altijd even schrikken omdat het geluid daar toch zo digital lijkt nadat ik het betere geluid van de kemper gewoon ben. (luxeprobleem natuurlijk)

Super Moderator

Standaard

Waarom neem je dan de Kemper niet mee naar je gitaarles?
    Vriendelijke groet,

Senior Member

Standaard

Kemper heeft me een "rib uit mijn lijf" gekost en die hou ik dus liever veilig thuis (ga vaak met de tram naar les).

Bij kemper zou ik bovendien ook nog met aparte pedalen(bak) moeten gaan sleuren als ik effecten wil in- en uitschakelen.

Boss ME 70 is overigens niet slecht hoor maar natuurlijk is de kemper van een andere orde...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten