Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 17 van 90 EersteEerste ... 715161718192767 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 161 t/m 170 van 893

Discussie: Kemper profiling

Senior Member

Standaard

Nou die van mij ga ik zeker niet verkopen. Ik ben er nog altijd zeer blij mee. Voor mij is dit echt een oplossing.
    Op band niveau kan ik niet oordelen. Speel alleen thuis. Vraag me wel af of de verkoop niets "emotioneel" is : het gemis van echte lampen. Beetje zoals dorrus al heeft opgemerkt.

Ps : En darbei die van Antwaarrpe emme alteit gelaik. Tog just é Sloegin. Waddis da na seg ;-)!

Senior Member

Standaard

@ ArjanB01 : "En daarom verschijnen kempers, fractial audio en line 6 units in no time weer op marktplaats te koop
    Bij Kemper gaat dat niet op Arjan,
    Ik zie enkel aanbiedingen van nieuwe Kempers op marktplaats, gebruikt is er niet aan te komen .
    En staat er al een te koop , dan is ie binnen enkele dagen verkocht.
    Ik kan wel oordelen vanuit bandniveau en ik vind de Kemper geweldig.
    Hij klinkt live net zo goed als de beste buizenversterker met hetzelfde gevoel en dezelfde dynamiek, ook op zeer hoog volume.
    Het ligt natuurlijk wel aan de kwaliteit van de gebruikte profile .
    Maar ik heb na enkele optredens met de Kemper mijn Bogner Xtc én shiva verkocht en heb geen moment spijt gehad van deze beslissing ( kan nog komen )
    Laatst gewijzigd door dorrus; 22 augustus 2014 om 19:53

Super Moderator

Standaard

De Kemper wordt niet verder ontwikkeld, ik denk zelf dat Arjan gelijk heeft.
    Vriendelijke groet,

Senior Member

Standaard

Waarom ze niet tweedehands op internet staan is omdat ze nog kort op de markt zijn, komt nog wel. En er zal nog wel een nieuwere ontwikkeling van de Kemper of een andere modelling amp komen. Wat dat betreft zou ik yamaha en de thr serie heel goed in de gaten houden. Die Jappen ontwikkelen echt topspul. Komt die thr ik een 19 inch versie met verbeterde profiles, dan gaan hordes gitaristen overstappen😉

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Wat dat betreft zou ik yamaha en de thr serie heel goed in de gaten houden. Die Jappen ontwikkelen echt topspul. Komt die thr ik een 19 inch versie met verbeterde profiles, dan gaan hordes gitaristen overstappen��
    Enig idee of er (zo'n) verbeterde versie zit aan te komen?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SloeGin Bekijk bericht
    Enig idee of er (zo'n) verbeterde versie zit aan te komen?
    Geen idee, hou de site van yamaha in de gaten en dit forum zou ik zeggen. Lijkt me wel een mooi produkt die thr in verbeterde versie in 19 inch formaat. Al hoop ik wel dat ze dan dezelfde eenvoudige set up houden als bij de versterkertjes. Niet dat ze de fout maken het ding vol met menu's en amp models te proppen wat line 6 wel doet, zodat je een vlieg brevet nodig hebt!
    Goeie speakerkast met een combi van v30 en g12-h65 eronder en gaan!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Waarom ze niet tweedehands op internet staan is omdat ze nog kort op de markt zijn, komt nog wel. En er zal nog wel een nieuwere ontwikkeling van de Kemper of een andere modelling amp komen. Wat dat betreft zou ik yamaha en de thr serie heel goed in de gaten houden. Die Jappen ontwikkelen echt topspul. Komt die thr ik een 19 inch versie met verbeterde profiles, dan gaan hordes gitaristen overstappen��
    Ongetwijfeld zullen er nieuwe ontwikkelingen komen en nieuwe modellen waarmee de oudere versies in waarde zullen dalen daarmee ben ik het helemaal eens, maar als je daar op wacht koop je nooit iets, er komt immers altijd weer wat nieuwers achteraan
    De Kemper behoeft wat de sound betreft echter geen verbetering want hij klinkt nu al 100% hetzelfde als het origineel, ook op het podium.
    Wat het model en de mogelijkheden betreft zal hij zeker wel vernieuwd worden en ook de prijs zal dalen zodra er serieuze concurrentie komt.
    en op dat moment koop ik mijn tweede Kemper
    Op een buizenversterker verlies je van nieuw naar gebruikt echter veel meer geld bij verkoop dus daarom heb ik het niet hoeven laten
    Een paar jaar geleden waren bijvoorbeeld de Bogner Shiva's erg populair maar nu raak je ze voor de helft van de prijs ook niet meer kwijt, terwijl ze nog steeds lekker klinken
    Laatst gewijzigd door dorrus; 23 augustus 2014 om 12:42

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    De Kemper wordt niet verder ontwikkeld, ik denk zelf dat Arjan gelijk heeft.
    Waarom zou de Kemper niet verder ontwikkeld worden denk je Harrie
    Wat het geluid betreft is er bijzonder weinig te verbeteren maar technisch is er altijd verbetering mogelijk toch?
    Laatst gewijzigd door dorrus; 23 augustus 2014 om 13:22

Senior Member

Standaard

Er zal altijd verbetering zijn in die technologie, of op z'n minst een aanvulling. Vergis je niet wat je verliest op modelling of effect apparaten, dat gaat ook hard hoor, net als op amps.
    Daarom verkoop ik nooit m'n g major 1 omdat die nog geen 150 eu opbrengen 2e hands, lekker houden en afspelen totdat ie het loodje legt en dat ding heb ik nieuw gekocht in 2002, incl kabels, bekisting en midi pedaal voor een kleine 1000 euro.

Super Moderator

Standaard

@dorrus,

1 bladzijde terug schreef Kemper dat zelf: "The internal development of the Profiling algorithm was finished more than 3 years from now. We have no plans for improving it. There might be little room for minor improvements, but no room for a step to make the sound significantly realer, as there is no such significance left. "

De techniek die er is wordt steeds beter maar nog niet voldoende voor de meerderheid van de gitaristen én voor de top gitaristen. Ik zie Brain May / Steve Vai niet snel met een Kemper optreden en hij kan het wel betalen.
    Gitaristen zijn misschien meer toonpuristen dan keyboard players, toen de digitale synthesizers kwamen met virtuele analoge techniek was de handel in analoge synthesizers meteen dood als een pier en is nooit meer opgestaan.

Er zal na de Kemper wel weer een ding komen die nog weer beter is.
    Vriendelijke groet,

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten