Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 399 van 441 EersteEerste ... 299349389397398399400401409 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.981 t/m 3.990 van 4401

Discussie: Post je stack

Senior Member

Standaard

O.a. een SM75 inderdaad en een Røde geloof ik, het type weet ik zo even niet meer. Hier hebben we opgenomen: http://www.heartwork-studio.nl/ De man heeft nogal een indrukwekkende verzameling in z'n studiootje staan.

Ik bedenk me, we hebben die Palmers ook gebruikt voor een pre-productie middagje en dat klonk echt verrassend goed! Mijn voorkeur blijft uitgaan naar close micen, maar die Palmers zijn echt erg overtuigend.

De buisjes stonden gister goed te gloeien inderdaad, ik kon m'n Marshall gewoon ruiken, hehe... Het hok is niet al te groot en werd met drie zwoegers en lekker warme versterkers ook goed warm.

Gitaren waren een Burny Les Paul Custom, met Motor City Afwayu elementen en mijn Rikkers telecaster Deluxe met SD '59 en P-Rails. De tele is niet echt meer een Deluxe te noemen, behalve qua model. De body is van mahonie, de nek van esdoorn en de toets van ebben.

Als de opnames klaar zijn zal ik tzt natuurlijk wel wat posten. Ik heb ook nog wel wat mooie plaatjes, die ik dan ook in dat topic even zal bijplakken.
    Laatst gewijzigd door Brum; 19 januari 2014 om 14:41

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door minoin Bekijk bericht
    Heel vet Brum, ik weet zeker dat je daar een bruut geluid uit krijgt! Ik vroeg me de functie van die Palmers af, omdat ik zelf graag een stereo simulated output na mijn TriAxis+2:90 wil.
    Als het puur om de filters gaat, dus exclusief loadbox, kun je beter 2x de pdi09 nemen. Zitten behalve de deep/flat dipswitch exact de zelfde filters op.

Heb je wel loads nodig?
    http://www.palmer-germany.com/mi/en/...hms-PLB2X8.htm

2x de pdi09 plus die dubbele loadbox is goedkoper dan 1x pdi03, toch een beetje raar.......
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henri H Bekijk bericht
    Mooi gitaartje zeker Henri, maareh had je in de studio feedback of zo nodig!

Die speakers, zijn dat toevallig oude hifi's van philips?
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Als het puur om de filters gaat, dus exclusief loadbox, kun je beter 2x de pdi09 nemen. Zitten behalve de deep/flat dipswitch exact de zelfde filters op.

Heb je wel loads nodig?
    http://www.palmer-germany.com/mi/en/...hms-PLB2X8.htm

2x de pdi09 plus die dubbele loadbox is goedkoper dan 1x pdi03, toch een beetje raar.......
    Gouden tip; thanks Peter!!
    Ik repeteer met mijn band met in ears (alles gemic'ed) en ik werd de 4x12 in zo'n ruimte + de tijd om fatsoenlijk te micen een beetje zat.

@Brum: Helemaal goed joh, ben nu benieuwd geworden naar de sounds!
    PAS Custom Guitars, Music Man, Gibson, Schecter, Ibanez, Mesa Boogie, Engl, TC Electronic, Ultimate Ears, Fisher Amps
    Incoming: Siggery Custom Shop 7-string
    My band Panic Attack (DT Tribute): http://www.youtube.com/user/panicattackband

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door minoin Bekijk bericht
    Ik repeteer met mijn band met in ears (alles gemic'ed) en ik werd de 4x12 in zo'n ruimte + de tijd om fatsoenlijk te micen een beetje zat.
    In dat geval zou je ook kunnen beginnen met eerst alleen 2 pdi9's zonder load en bij gebrek maar even de cab als load gebruiken. Bevalt het niet, heb je je iig geen buil gevallen aan de load.

Senior Member

Standaard

Herkenbaar verhaal Brum, ik had ook feedback nodig, maar kwam daar wat te laat achter. Nu heb ik een opname waarbij de gitaar stil valt, maar ervaren als ik ben (kuch kuch) weet ik dat natuurlijk prima op te vangen door gewoon opnieuw aan te slaan.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Mooi gitaartje zeker Henri, maareh had je in de studio feedback of zo nodig!

Die speakers, zijn dat toevallig oude hifi's van philips?
    Die speakers zijn inderdaad oudjes van Philips. De frontjes zijn 20 jaar geleden al kapot gekrabd door de toenmalige kat, en ook heeft ie er tegenaan gezeken, waardoor er van die bruingele pisvlekken op zitten, maar ze doen het nog steeds erg goed, klinken fantastisch. De versterker is een Marantz, ook een oudje, waarvan de volumepot nogal kraakt. Daar moet ik nog 's mee bezig.

Dit is trouwens gewoon bij mij thuis, dus daar heb ik altijd feedback genoeg.

Senior Member

Standaard

Herkenbaar verhaal Brum, ik had ook feedback nodig, maar kwam daar wat te laat achter. Nu heb ik een opname waarbij de gitaar stil valt, maar ervaren als ik ben (kuch kuch) weet ik dat natuurlijk prima op te vangen door gewoon opnieuw aan te slaan.
    Ik kreeg het niet voor elkaar, omdat het iso-hok te klein was en de versterkers simpelweg te hard stonden. Ja, feedbacken deed het wel, maar geen mooie harmonische op een bend met vibrato. Ik geef niet gauw op, maar op een gegeven moment stond die snaar dusdanig in m'n vinger gedrukt door de hoge bend, dat ik de beste take er maar uit heb gehaald en eieren voor m'n geld koos, ook voor m'n oren.

Met zoveel high end spul spelen is wel echt gaaf hoor. Ik was vannacht pas rond tweeën thuis, helemaal kapot en ik kon er gewoon niet van slapen, maar met alleen maar een smile van oor tot oor.

Standaard

Die speakers zijn inderdaad oudjes van Philips. De frontjes zijn 20 jaar geleden al kapot gekrabd door de toenmalige kat, en ook heeft ie er tegenaan gezeken, waardoor er van die bruingele pisvlekken op zitten, maar ze doen het nog steeds erg goed, klinken fantastisch. De versterker is een Marantz, ook een oudje, waarvan de volumepot nogal kraakt. Daar moet ik nog 's mee bezig.
    Die oude philips zijn super! Ik ken ze van 20 jaar geleden, daar hadden we ze in de studio om tussen groot en klein nog een keer extra af te luisteren. Ik wilde ze toen graag overnemen maar ze deden ze daar zeker niet weg. Helaas was het nog pre MP in die tijd en is het er niet meer van gekomen. Mijn schoonmoeder heeft toevallig precies ook dat setje maar luistert er niet naar, die waren van schoonpapa.

Standaard

[QUOTE=Henri H;3053588]

Fraai Henri...

Overigens... die Hifi speakers - Philips - zijn volgens mij ook heel tof!!! ;-)
    Groovie Guitar Guus

Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)

Senior Member

Standaard

RH 532 Motion Feedback Speakers toch, met ingebouwde eindtrap?

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten