Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 234 van 252 EersteEerste ... 134184224232233234235236244 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.331 t/m 2.340 van 2514
    Senior Member

Standaard

@D3nnis: Zie ik digitale draadloze ontvanger? Ik heb me altijd afgevraagd hoeveel tone-suck dat geeft in je geluid. Je hebt tenslotte de PP niet voor niets...? Ik werk zelf nog gewoon met een kabeltje...
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

Senior Member

Standaard

Ik speel niet draadloos omdat ik zo veel beweeg (was het maar zo) live, maar meer zodat ik niet steeds verstrikt raak in andere bandleden. Daarom vooral een apparaat vanwege praktische overwegingen en in eerste instantie niet voor het geluid, bij mijn eerste line 6 relay probeersel en aanschaf hoopte ik gewoon dat ie mijn geluid niet te veel kapot zou maken, zodat het praktische op zou wegen tegen het verlies van toon, waarvan ik dacht dat het er zou zijn.
    De PP heb ik gekocht omdat ik de effecten erg goed vond klinken (en dat ie ook goed klinkt als ie uit staat zeg maar), en niet puur omdat ie analoog is. In bypass is de PP een duidelijke verbetering tov mijn pedalboard met als digitale effecten de Eventide Timefactor en Pitchfactor. Gebypassed is de PP ook beter dan de Eclipse. Of dat komt omdat ie analoog is? Geen idee, boeit me ook niet of het analoog of digitaal is, als het maar goed klinkt.

Dat gezegd hebbende....
    Eerlijk gezegd vind ik mijn gitaargeluid via de line 6 zender/ontvanger beter dan via een kabel, op 1 of andere manier is directer/helder/minder deken over je geluid. Er zit nog zo'n kabel-modeling functie op (hoog af filter achtig iets), die moet voor mij wel uit, want dan mis ik die helderheid en directheid ineens wel.
    Ligt het dan aan de kabels die ik gebruik? Zou kunnen. Vroeger gebruikte ik altijd Spectraflex kabel, daarna overgestapt op Monster. Bevalt prima vwb klank, maar die kabel is gewoon niet zo stil (geen exemplarisch probleem overigens), ook nog wat geexperimenteerd met Sommer cable; de spirit xxl vond ik niks, de grindycop beast vind ik misschien wel beter dan de Monster.
    Het zou dus zomaar kunnen zijn dat ik de Line6 zo goed vind klinken omdat ik misschien per ongeluk altijd kabels heb gebruikt die het geluid heel erg kleuren.
    Overigens, dit a/b vergelijk komt nog wel uit de tijd van mijn pedalboard (had toen de pedalboard-versie draadloos systeem van line 6).
    Ik ben destijds zo positief verrast geweest door de line 6 zender, dat ik in het rack gewoon zonder er over na te denken direct de rackmount zendervariant erin gegooid heb.
    Ik zal eens opnieuw een a/b test doen met de Pedalpro.

Ik vind analoog trouwens niet altijd beter. Vergelijk bv zo'n Sennheiser EW serie uhf zender....geef mij de digitale line 6 dan maar, ipv het gecompresseerde geluid van die EW's.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 5 oktober 2013 om 16:26

Senior Member

Standaard

Nee, digitale zenders/ontvangers zijn (vind ik) suprieur aan analoge. Maar het zenden opzich (digitaal of analoog) is een transformatie van je geluid - vergelijkbaar met AD/DA converters: van analoog signaal naar radio signaal en van radio signaal naar analoog signaal. Of daar de digitale transformatie dan nog veel bij uitmaakt weer ik ook niet. Het is iig fijn als je iets hebt wat voor jou goed werkt.

Bij kabels is vooral de capaciteit een issue. Dus een kabel met zo min mogelijk (kleiner getal) capaciteit per strekkende meter is beter. Hoe hoger de capaciteit hoe meer hoog je verliest. Vroeger kon ik het verschil horen tussen een 6m en een 2m kabel - weet niet of mijn oren nu nog zo goed zijn

Ik heb zelf ook een setup met gemixted analoge en digitale componenten. Hoewel ik daar wel een soort van twee parallelen sporen heb. Maar mijn digitale G-Force staat in de (post) effects loop van de analoge PP. Maar ik ben er nog wel erg mee aan het stoeien (nu zijn alle stekkers eruit vanwege een interne verhuizing)...
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

Senior Member

Standaard

Op internet zijn er wat vergelijken te vinden tussen een digitaal systeem als de line 6 relay, en een kabel, waarbij zichtbaar gemaakt wordt, dat het signaal via de zender/ontvanger eerder (in bv een pc) aankomt dan via de kabel. Wel een grappig fenomeen, alhoewel ik zo de randvoorwaarden niet (meer) weet.

Senior Member

Standaard

Ad/da-conversie is altijd langzamer dan een kabel. Kwats dus!

Senior Member

Standaard

Dat dacht ik ook, jammer dat ik die test even niet kan vinden.
    Zou toch interessant zijn om eens een test te doen met de goede randvoorwaarden / betrouwbare meting voor een eerlijk vergelijk.

Senior Member

Standaard

Radio signalen zijn (ongeveer) zo snel als het licht. Gemiddeld electrisch signaal in een coaxiale kabel is 66% van de snelheid van het licht...
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.

Standaard

Mijn rack is voorlopig ook klaar ;-)

Bestaat uit:

4HE SKB case met daarin:
    - t-rack powerunit met racklight
    - Korg DTR-1
    - Roland GP-100
    - Marshall JMP-1
    - Nady RW-1 (achterzijde)

3He SBK case met daarin:
    - Marshall 9100

De bediening doe ik met een Roland FC-200

Ik houd van snel opzetten dus:
    - 5-polige XLR met signaal en switch (voice van de 9100) tussen beide cases
    - Powercon voor de voeding van de 4HE case een geschakelde doorlus powercon naar de 3HE
    - 5-polige XLR naar de midipedaal met midisignaal en 12v

Ik gebruik 2 Marshall 1936 CAB's die ik nog wil voorzien van V30's

Plaatje bij het verhaal:

Senior Member

Standaard

Mooie set hoor!
    Wel een goed idee om xlr connectoren te pakken ipv din/midi vwb degelijkheid. Jammer dat ik nog nooit 7-pins xlr gezien heb!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Mooie set hoor!
    Wel een goed idee om xlr connectoren te pakken ipv din/midi vwb degelijkheid. Jammer dat ik nog nooit 7-pins xlr gezien heb!
    Dank je, voor mij voldoende mogelijkheden zo.

Idee van die xlr kwam eigenlijk doordat ik een standaard zocht in de 19" platen waar ik connectoren in kon schroeven om de fases aan de achterkant dicht te maken (wel ventilatieroosters natuurlijk). Standaard din had alleen van die kleine ilige soldeer connectoren. Toen vond ik wel XLR, Jack en powercon die erg degelijk zijn. Dat ben ik toen gaan uitwerken.

Xlr stekkers/connectoren van Neutrik zijn trouwens te krijgen tot 7 polen maar dat is denk ik lastig te solderen (5 was al moeilijk met een voldoende afgeschermde 6-polige kabel ivm dikte)

Het probleem wat kan ontstaan is dat het niet universeel is. Krijg ik een kabelbreuk dan kan ik niet snel een jackje pakken. Zwaarwegend voordeel is dat het in no-time gereed staat zonder foute aansluitingen. Oplossing is reserve kabels

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten