-
12 september 2013, 19:21
#6
Oke, bedankt! Het staat wat netter als 'ie mooi recht is, maar in principe valt het toch niet op.
Ik heb zoals Rizz zegt ook de indruk dat de gitaar wat te vochtig bewaard is geweest. Ik kwam er net nml. achter dat de hals een duik heeft genomen. Waar de hals de body ontmoet, is een hoogteverschil. Eigenlijk pas vooral vanaf fret 15. Ik heb dat een keer eerder meegemaakt. Toen wees de reparateur ook op warmte en luchtvochtigheid. Hij zei dat het d.m.v. de hoogte van de frets wel te compenseren is, maar aan de andere kant gebruik ik die hoge frets eigenlijk toch niet op een 12-string. Toen moest ik de gitaar nog kopen en heb ik het daarom niet gedaan, maar nu heeft de gitaar toch bijna niets gekost.
Ik kwam daar achter toen net bleek dat de moer op de halspen kapot gedraaid was. De ruimte was te klein om een een baco te gebruiken. Bleek er ook nog te weinig ruimte zijn om de moer van de halspen af te halen. Daar zit je dan met je tangetje en je bijtel, maar het is gelukkig gelukt.
Regels voor berichten
- Je mag geen nieuwe discussies starten
- Je mag niet reageren op berichten
- Je mag geen bijlagen versturen
- Je mag niet je berichten bewerken
-
Forum Rules
Favorieten/bladwijzers