Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 16 EersteEerste ... 678910 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 158

Discussie: Yamaha thr

Senior Member

Standaard

Fijn dat hij je goed bevalt dagrim1, het lijkt me nog steeds een fijn ding. Gezien het prijsverschil verwacht ik ook wel dat de THR beter is dan mijn Voxje. Maar ik ben nu ook dik tevreden met mijn oplossing. En voor wat betreft de buizenbakken: een modeller is nu eenmaal geen buizenbak dus die zullen ook nooit gelijk zijn. Goed is goed zullen we maar zeggen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ar250artist Bekijk bericht
    Fijn dat hij je goed bevalt dagrim1, het lijkt me nog steeds een fijn ding. Gezien het prijsverschil verwacht ik ook wel dat de THR beter is dan mijn Voxje. Maar ik ben nu ook dik tevreden met mijn oplossing. En voor wat betreft de buizenbakken: een modeller is nu eenmaal geen buizenbak dus die zullen ook nooit gelijk zijn. Goed is goed zullen we maar zeggen.
    Thanks, en klopt helemaal wat betreft die buizenbakken maar van wat ik van (professionele) reviewers lees (en blijf lezen) is dat dit ding ze toch echt enorm goed benadert en dat ze als gevolg daarvan de buizenbakken ook een stuk minder tot niet meer aanraken. Hoewel ook het gemak van een modeller, even aanzetten en gaan, daar natuurlijk ook bij meespeelt. Maar het blijft natuurlijk allemaal persoonlijk, er zijn ook mensen die het helemaal niks vinden.

Senior Member

Standaard

Ik twijfel ook heel erg over THR aanschaf.

Huidige amp is een Marshall TSL122, wat iets over the top is voor thuis (wel VPR tot 25W)
    Dus denk ik aan een 5W head met veel functionaliteit (Blackstar HT5R) en mijn Marshall cabinet 2x12"
    Of toch een THR, wat ik weer jammer vind bij THR: kan geen externe speaker aan, en ik wil graag een combi van de THRX, THRC en de normale THR... er zit zeker nog wat in de pijplijn bij Yamaha. dus misschien gewoon even geduld.

Deze clip vind ik echt gaaf van de THR: http://www.youtube.com/watch?v=vWjUVQbHLnM&hd=1
    Dan sta ik al weer met 1 been in de auto naar de gitaarshop
    Ibanez Jem 7VWH (signed by Steve ) | Gibson Custom Slash Les Paul | Fender 60th commemorative Strat | ESP LTD EC1000VB | Marshall 6101 30th anniversary combo + 6912 cab | JCM1 Offset | JMP1h | JCM1h | DSL1h | white JVM1h | Full Pedaltrain2 | Yamaha FG-430A acoustic

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tonton Bekijk bericht
    Ik twijfel ook heel erg over THR aanschaf.

Huidige amp is een Marshall TSL122, wat iets over the top is voor thuis (wel VPR tot 25W)
    Dus denk ik aan een 5W head met veel functionaliteit (Blackstar HT5R) en mijn Marshall cabinet 2x12"
    Of toch een THR, wat ik weer jammer vind bij THR: kan geen externe speaker aan, en ik wil graag een combi van de THRX, THRC en de normale THR... er zit zeker nog wat in de pijplijn bij Yamaha. dus misschien gewoon even geduld.

Deze clip vind ik echt gaaf van de THR: http://www.youtube.com/watch?v=vWjUVQbHLnM&hd=1
    Dan sta ik al weer met 1 been in de auto naar de gitaarshop
    Ik begrijp wel wat je bedoelt met die clip ja. Errug lekkur. Echter........ik ben er ook steeds meer van doordrongen dat je spullen net zo goed zijn als jezelf bent. Ik ga dus echt niet zo klinken op de THR. Veel oefenen dus.
    Voorlopig weer even uit gehandeld.

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

ik ben nog steeds erg blij met mijn THR 10X, erg volle sound op laag volume (en ik heb er ook grote en kleine buizenbakken er naast en ja dat is andere koek maar voor een lekkere instant 80ties metalsound is dit perfect ) en ze zijn ook uitstekend als ipod versterker
    ik heb ook the THR 10 gehad omdat ik benieuwd was naar de akoustische geluiden en dat was meer dan uitstekend alleen voegde die versterker verder voor mij weinig toe aan de 10X (waar dan weer geeb akoustische versterker op zit)
    Op Frankfurt dit jaar viel het mij overigens op hoe slecht die dingen op een koptelefoon klinken, als je hem gaat uitproberen doe dat dan ook op de normale speakers
    life sucks and then you die

Senior Member

Standaard

Mn GAS is nog meer aangewakkerd Fred ! Gemeen -
    Ik denk dat ik voor de THR 10 ga, omdat deze veelzijdiger is. De 10X is toch meer metal gericht en op high gain sounds uitstekend ?
    De bedoeling is dat ik deze ga gebruiken puur voor thuis en een beetje kloten met Cubase. Is dat een beetje gebruiksvriendelijk te doen met de software ?
    Die demo van die Soren Andersen op Youtube is trouwens meesterlijk, wat een goeie sound haalt die man uit dat apparaat ongelofelijk ! Als je dat dan gelijk met al die Line 6 rotzooi die op de markt is.....

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

ik heb die cubase eerlijk gezegd nog niet geinstalleerd (ik heb ook de grote cubase en die zit al 2 jaar in de originele kadoverpakking) en gebruik hem met garageband of gewoon los
    de THR kun je op je PC of Mac heel goed finetunen en de X heeft ook mooie cleane sounds maar is inderdaad het sterkst in de high gain applicaties (crunch zit er niet op)
    persoonlijk zou ik als ik er nog 1 koop voor de boutique versie gaan, die is veelzijdiger dan de THR10
    wat wel erg slecht is is het gebrek aan gebruiksaanwijzing bij deze amps, er staat alleen waar je de driver kunt downloaden maar niet welke versie en welke instellingen je eerst moet goedzetten op je Mac voordat je hem kun luisteren en aanpassen
    life sucks and then you die

Standaard

Is wel een fijn ding, stond vorige week ook in overweging hem aan te schaffen.
    Eens in de winkel hem getest, klonk goed. Thuis speel ik normaal over een pod via een studiomonitor. Uiteindelijk de pod hd gekocht voor dezelfde prijs, ook de blackstar ht1 getest, dat ding klonk echt goed, als er een head van bestaat en je die op een deftige cab aansluit heb je echt wel een deftig geluid op beschaafd volume denk ik. Ik hing voor de veelzijdigheid van de pod hd, so far so good de uberschall klinkt gigantisch.

Standaard

Ik heb vorige week een thr10C besteld, zonder uit te proberen. Ik doe dat gewoonlijk niet graag, maar ik moet zeggen dat de vele video's op youtube me wel het vertrouwen gaven om dat te doen. Bovendien is ruilen bij de meeste dozenschuivers niet zo'n probleem.

Gisteren werd de THR10c bezorgd en ik heb gisterenavond uren zitten spelen zoals ik dat al lang niet meer had gedaan. Ik moet zeggen dat ik de originele versterkers waar de modellen op de 10C zijn gebaseerd, allemaal nog nooit in het echt heb bespeeld. In hoeverre ze daarop lijken, kan ik dus niet bepalen. Ik vind wel dat alle modellen erg goed klinken, het is heel simpel om met deze versterker een lekkere sound te krijgen. Ik heb verder wel verschillende andere modelling amps geprobeerd en ik heb er nog geen gehoord die beter klinkt dan de THR10C. Veel modeling amps bieden daarnaast voor mij veel te veel modellen en effecten, waarvan ik de meeste nooit gebruik. Vooral met high gain modellen heb in niet veel. De Yamaha heeft maar acht heel bruikbare versterkermodellen en een paar goed daarbij passende effecten. Meer heb ik niet nodig. Als ik echt iets high gain nodig heb, dan kan ik altijd nog de yamaha op FLAT zetten (geen modellering) een line6 pod ervoor zetten. Dat levert natuurlijk ook geen instant JCM800 ofzo op, maar het klinkt voor thuis goed genoeg.

Senior Member

Standaard

Ik heb onlangs eens de moeite genomen om de THR editor te installeren.
    Ik moet zeggen: erg fijn programmaatje. Ik speel er gelijk weer vaker op nu ik achter de computer zitttend de instellingen kan veranderen. Lekker ook die compressor die je via de editor kunt gebruiken. Geeft nog meer een buizenfeel. Joepie.

Laatst gewijzigd door telecastermaster; 18 september 2013 om 20:21
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

- Charles Bukowski

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten