Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
1. Jacks sluiten niet goed kort met aarde
2. Aarde van behuizing zelf controleren
3. Aarde van WCD controleren
1. Jacks sluiten goed kort met aarde
2. Jacks sluiten goed kort met aarde van de eurostekker
3. Op het oog ziet de WCD er goed uit, stekkerdoos is ook goed, andere versterkers zijn stil als ik die behuizingen aan raak.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
Niet in de eindtrap zoeken
Die had ik al helemaal zelf verzonnen!

Kijk even of V1 en V2 uit hetzelfde voedingspunt worden gevoed. Het lijkt er op als je V1 er uit haalt dat de rimpel minder wordt door het wegvallen van de voedingsstroom voor V1. Het kan zijn dat V1 lek is en veel stroom trekt maar dan zou V2 toch stil moeten zijn. Ik geef meer kans op een elko in de voeding, zeker als die voor V1 en V2 gemeenschappelijk is.
Ik heb in principe deze layout gebruikt:

http://metroamp.com/wiki/images/b/b1..._WATT_LEAD.jpg

Ik neem dan aan dat je op de 50/50uF onder het bord doelt? Capaciteit meten heeft volgens mij weinig zin als hij in het circuit zit, maar aan de ene kant (V1 voor de 100K/100K) meet ik 61uF en de aan andere kant (V2) 76uF tov het chassis. Ik zal 2 weerstanden moeten verwijderen om goede metingen te kunnen maken.

Overigens is het een "nieuwe" F&T.

Testen doe ik altijd door er een elko parallel tegenaan te houden. Is de brom dan veel minder dan heb je de boosdoener. En let op polariteit anders spuugt hij je onder.
Dus parallel aan de "elco onder het bord" een 50/50uF t.o.v. gnd plaatsen? (om 100/100uF te krijgen)