thuisstudio?
gisteravond oefenen, en wegens discussies maar eens bedacht om de zoom H4 zijn eigen mics niet te gebruiken.
twee rode nt1a's.. in ORTF opstelling.
dat is bizar shocking anders![]()
thuisstudio?
gisteravond oefenen, en wegens discussies maar eens bedacht om de zoom H4 zijn eigen mics niet te gebruiken.
twee rode nt1a's.. in ORTF opstelling.
dat is bizar shocking anders![]()
Ik was ook in de veronderstelling dat tapes vrij koel en met kleine luchtvochtigheid bewaard dienen te worden. Mijn pa heeft de vuideotapes van mij als kleine donder daarom ook jaren in ene zak in de koelkast bewaard alvorens de boel te digitaliseren.
As is the case with any collection, proper storage is extremely important. The general environment, including temperature and relative humidity is key. The proper levels vary depending on how long the materials need to be stored. The Library of Congress [3] recommends that any tapes needing preservation for a minimum of 10 years should be stored between 65-70 degrees Fahrenheit at 45-50% relative humidity (RH). Large fluctuations in either of these factors should be avoided at all costs. If the tapes need permanent preservation, they should be stored at 46-50 degrees Fahrenheit at 20-30% relative humidity. In the case of magnetic tapes, contrary to traditional preservation storage rules for books and photographic film, colder is certainly not better. If the collections are stored below 46 degrees F, the tape lubricant can separate from the base, ruining the recording. The most important thing is to keep conditions consistent once desirable conditions are achieved.
Dus in direct zonlicht is niet al te best vanwege de warmte, los van het feit dat 45 fahrenheit ongeveer 7 graden celsius is.
http://en.wikipedia.org/wiki/Preserv...etic_audiotape
back on topic: ik heb deze monitors. Gerechtigheid is misschien wat veel gezegd. Nee toch niet, GERECHTIGHEID!
http://www.hdmaster.be/node/1301
Ik ben niet hdmaster, hetr gaat omd e speakers![]()
Wow dat is een felicitatie waard, klinken ze ook voor prijs???
Vriendelijke groet,
kolere, das best spannend
![]()
veel beter, mooier, ronder voller en meer detail.
Ik heb ze tweedehands aangeschaft, was een buitenkansje. MAar nog steeds een enorme klauw muntjes ja. Maar ik zou het nog eens doen.
. Niks is fijner dan een bass respons die geen beperking lijkt te hebben. ook een beetje vreemde gewaarwording, aangezien sommige cd's een beetje vreemde bass hebben die eerder nooit opviel (Shock van fear factory bevoorbeeld: die enorme dreun bij het refrein blijkt een wollige 'plof' te zijn) En die middentoner is werkelijk 'to die for'. Ik ben nog aan het experimenteren met plaatsing en heb ook een wat zwaardere versterker nodig eigenlijk, heb nu een 2B maar die gaat stressen als het hard moet. Hij klinkt als een wat beheerstere versie van Han's RSMP (sp?) van IMF. Altijd leuk om opnieuw door je cd collectie te gaan en nieuwe dingen te horen
.
Dat zijn mastering speakers.... Mooi hoor.
Ik heb Radfords.... jaren 70 voorgangers..
Hier een van mijn mengtafels;
![]()
Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...
Favorieten/bladwijzers