Henry toch, foei! Je weet toch wel dat je niet zomaar aan internet hear-say mag doen?
Ik heb ze ook gehad, en vond het wel fijne speakers. Ik had ze in een Bogner oversized, en dat was geen goed plan.
Iets te veel laag, te donker. Maar vond het zeker geen verkeerde speakers!
Nog nooit van een G12H-90 gehoord, eerlijk gezegd.
Waarom zou je voor die speakers gaan? Zo duur is een stel V30's (als je die wil) 2e hands nou ook weer niet.
Celestion G12H-30. Héérlijk!! Ik heb een maandje geleden een Egnater Tweaker head met twee cabs (112 met de G12Hs) erin gekocht. Ik ben altijd een V30-fan geweest en heb een ENGL PRO 212 met V30s. Dat geeft een superbrute metalsound, maar clean is het, voornamelijk door de strakheid van de kast, een beetje kil, koud en plat.
Dus heb ik eens een vergelijking gemaakt en ik hoorde precies wat ik verwachtte (wat er ook aan kan liggen dat het verre van een blinde test was):
- Clean is veel warmer met de G12H's; de V30's klinken scherp en plat.
- Strakke overdrive (ENGL SE) is super met de V30's maar er komt een lelijk schreeuwerig hoog met de G12H's
- Ik hou van dikke smeuïge solo's en de G12H's zijn daar erg geschikt voor; ze maken het geluid ronder, voller en minder scherp dan de V30's.
De kans bestaat dus dat ik live twee cabs ga gebruiken. Het klankverschil zit natuurlijk voor een groot deel ook in de kast.
G12H Anniversary (denk ik degene die ik heb)
G12V30
Ik heb dit soort grafieken voor speakers nog niet eerder goed geanalyseerd, maar ik zie niet veel verschil. De Heritage's lijken iets meer hoog te hebben rond 5 KHz, terwijl de Vintage meer produceert tussen 10 en 20 KHz.
NOU! Sorry hoor. Dat was mijn indruk van deze speaker door de jaren heen, en niet alleen internet hearsay, ook van meetings e.d.
Ik heb ze ook 's getest met een 2x12 HOOK kast met mijn toenmalige HOOK Captain, en vond dat tegenvallen.
De oude (originele) G12-65's die nu in mijn Marshall cabs zitten deden het prima.
Het zou natuurlijk kunnen hebben gelegen aan het feit dat ze in een HOOK kast zaten. Misschien dat Marshall kasten beter geschikt zijn?
Maar goed, dit is dus mijn indruk/mening, en geen voldongen waarheid, daar heb je een punt.
Je moet tegenwoordig wel zó uitkijken met wat je zegt hè, alles wordt weer tegen je gebruikt.![]()
Ik vind het de minst geslaagde Heritage. Maar misschien klonken de oude 65s toen ze nog nieuw waren ook wel zo aangekoekt in het midlaag en laag en worden ze pas na een jaar of wat lekker vol en open? Geen idee...
"Het is maar een spelletje" - Confucius
De G12H-90 speakers werden speciaal voor Line6 gemaakt. Omdat Line6 moddeling geluiden produceert, LIJKT mij deze speaker vlak en evenwichtig, edoch niet warm of "lekker" klinken op een normale amp. Maar ja, ik ben bij alles wat met Linesucks te maken heeft, bij voorbaat al zwaar bevooroordeeld.
te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info
Zou alleen maar logisch zijn, als dat redelijk vlakke speakers zijn.
"Het is maar een spelletje" - Confucius
Favorieten/bladwijzers