Die bestaat inmiddels wel hoor..
Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.
Er bestaan inmiddels een G12-65 en een G12M65 daarom ben ik er benieuwd naar. De G12-65 zou een higher powered greenback moeten zijn en dat is de G12M65 ook in de tekst. dus ben benieuwd naar de verschillen. De G12-65 vind ik redelijk rond en wollig. Greenback heeft een beter crunch vind ik. Dus hoop dat de G12M65 dat beter gaat doen.
Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
Te koop: niets
Ik denk dat het geen reet uitmaakt: dat het alleen een marketing-technisch gezeik is. De term "creamback" komt van de lichtkleurige plastic kapjes die wel eens op de G12M-25 hebben gezeten in het verleden. Net zoals ook de "blackback" dus een zwart kapje was. In plaats van de standaard groene.....
Ja, dat idee krijg ik ook een beetje, ook omdat de Heritage versie van de G12-65 niet zo'n goede naam heeft, maar is puur suggestief....
Hier de verschillen:
Zou dat verschil niet exemplarisch kunnen zijn?
Heb toen ook naar die diagrammetjes zitten staren... komt erg overeen.
Ik denk eigenlijk omdat er van de G12 65 alleen maar een UK model is ze een goedkopere hebben gemaakt voor ernaast, de creamback.
Al een tijd langer heb ik me afgevraagd waarom dat er niet was, omdat ze wel redelijk populair zijn.
"Till I Cadillac"
Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons
De Heritage versie van de G-65 geen goede reputatie? Bij mij klonken ze hemels...
te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info
Ik heb een "lead" naar een stel Celestion G12H-90 speakers die uit een Line 6 Vetta komen. Verkoper beweert dat ze UK zijn, kan dat kloppen? En hoe klinken ze vergeleken met bijv. V30 of G12T75?
Favorieten/bladwijzers