Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 89 van 107 EersteEerste ... 3979878889909199 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 881 t/m 890 van 1063
    Senior Member

Standaard

het hoog wordt meestal wat scherp/irritant bij vervorming

Standaard

Ik speel met een Big Muff, over een Bassman 100. Ik zat te denken een 2 x 12 cab met JBL's te kopen voor op het podium, aangezien die 4x12 van die Bassman zo over de top groot is. Dat vervoert nogal irritant.

Maar goed, ik heb nogal een afwijkende smaak denk ik. Ik lees veel van mensen die met drive pedalen de bright switch uit zetten op een Fender, maar ik vind aan juist lekker. Ook zeggen veel lui dat JBL's strikt voor clean zijn. In het volgende filmpje (is geen fuzz, ook geen Fender, dat weet ik) vind ik juist de JBL het lekkerst klinken, en dat terwijl het dus een overstuurd geluid betreft.

Dat overtuigt me dan weer van dat het eigenlijk prima kan, maar ik heb het nooit in het echt ervaren.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dreverhaven Bekijk bericht
    Ik speel met een Big Muff, over een Bassman 100. Ik zat te denken een 2 x 12 cab met JBL's te kopen voor op het podium, aangezien die 4x12 van die Bassman zo over de top groot is. Dat vervoert nogal irritant.

Maar goed, ik heb nogal een afwijkende smaak denk ik. (...)

Dat overtuigt me dan weer van dat het eigenlijk prima kan, maar ik heb het nooit in het echt ervaren.
    Dat is hier toch ook de Boodschap? Het kan op zich prima
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fantastik_badr Bekijk bericht
    Ik ben helemaal niet "achterlijk", ik betaal gewoon niet graag de hoofdprijs voor alles.
    Ik ook niet, maar als verkoper smeet ik een mailtje met 175 voor een 1960 gewoon in de vuilbak denk ik, je hebt mensen die goedkoop willen kopen en je hebt "sjacheraars".
    Een cab van 5 jaar oud is geen PC van 5 jaar oud he...
    Goedkoop vind ik 300 of zo voor een 1960 en 325-350 voor een Vintage...

MS

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Dat is hier toch ook de Boodschap? Het kan op zich prima
    Oké. Ik ga het gewoon proberen.

Standaard

Heeft iemand hier ervaring met cabs van Tube Town? Ik zit erover te denken hen een 2x12 Bassman cab voor me te laten bouwen. Zijn ze goed?

http://www.tube-town.net/ttstore/pro...d-Bassman.html

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dreverhaven Bekijk bericht
    Heeft iemand hier ervaring met cabs van Tube Town? Ik zit erover te denken hen een 2x12 Bassman cab voor me te laten bouwen. Zijn ze goed?

http://www.tube-town.net/ttstore/pro...d-Bassman.html
    Ga er zelf waarschijnlijk over een poosje een bestellen. Een lege 2x12 waar G12 65s in komen.
    Forumlid Buzzel heeft een 1x12 besteld, wel via een lokale 'dealer' hier.
    Hij had ook een kastje in de winkel staan (combo) en dat zag er zeer strak uit!
    "Till I Cadillac"

Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons

Tankman
    Guest

Standaard

Kijk ook naar Palmer Cabinets! Je kan ze tegenwoordig ook leeg bestellen en zelf speakers ergens anders halen als je geen Celestion of Emnence wilt. Ik heb er een 212 van met V30's en die is fantastisch!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Dynamite Bekijk bericht
    Ga er zelf waarschijnlijk over een poosje een bestellen. Een lege 2x12 waar G12 65s in komen.
    Forumlid Buzzel heeft een 1x12 besteld, wel via een lokale 'dealer' hier.
    Hij had ook een kastje in de winkel staan (combo) en dat zag er zeer strak uit!
    Oké dat klinkt goed. Ik las op Duitse fora ook positieve verhalen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tankman Bekijk bericht
    Kijk ook naar Palmer Cabinets! Je kan ze tegenwoordig ook leeg bestellen en zelf speakers ergens anders halen als je geen Celestion of Emnence wilt. Ik heb er een 212 van met V30's en die is fantastisch!
    Bedankt voor de tip. Ik heb net even zitten kijken, maar ik denk niet dat dat iets voor mij is. Het ziet me er toch wat te modern uit, en ik wil juist meer de vintage kant op.
    Een Bassman 2x12 onder mijn Bassman staat dan toch leuker en klinkt waarschijnlijk ook heel tof met de JBL's erin die ik binnenkort heb, zowel voor gitaar als bas.

Sowieso, wat speakers betreft ben ik er toch wel achter dat ik niet zoveel met Celestion heb. Op de een of andere manier vind ik Fender/Celestion een draak van een combinatie. Ik heb liever een paar ouwe Oxfords voor zo'n lekker gruizig geluidje, en misschien vind ik in de JBL's ook wel wat ik zoek. Lekker gruizen en snijden, fuzz erop en een geluid als een cirkelzaag, dat moet ik hebben.

Senior Member

Standaard

Voor dat geld bestel ik een Zilla kast denk ik.

Ook volledig te confugureren, als gewone of oversized 2x12 te kiezen en open/closed back mogelijkheid en vet mooi en goed afgewerkt.

MS

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten