Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 9 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 88

Discussie: Post je thuis setup

Senior Member

Standaard

Die vinnik ook wel stoer. Maar je kunt de link gewoon posten zoals 'ie door de browser wordt weergegeven (spaties worden vervangen door "%20"):

Het valt me op dat er ontzettend veel mensen met modelling er en over headset spelen. Geen behoefte aan een echte ademende versterker?
    Daarbij ben ik ook benieuwd hoe er gespeeld wordt. Veel met de computer erbij? Ik heb gisteren eens wat zitten pingelen zonder materiaal maar daar ben ik na een half uur echt op uitgekeken.

Super Moderator

Standaard

Ik speel altijd met de computer. Hier staat mijn muziek, recording software en digitale bladmuziek op. Niet op de foto staat mijn ipad en hier staat de bladmuziek ook op en gebruik ik ook de metronoom functie van de ipad. Guitartoolkit pro (van Agile Partners).

Ik gebruik als ik snel wil oefenen nog steeds het stokoude rifftracker in combinatie met de line6 HD pro. Main recording is reaper.

In de oefenruimte gebruik ik mijn ipad ook plus een iklick stander en airturn voetschakelaar voor bladeren. Mijn reaper machine (de 2e computer van onderen) is ook 19 inch en deze gaat ook soms mee naar optredens en oefeningen. De computer onder de tafel is inmiddels ook 19 inch geworden.

Mijn versterker ademt digitaal en hoor geen verschil, sinds modeling is mijn gitaargeluid zelfs beter en veelzijdiger dan vroeger.
    Ik woon in rijtjeshuis en ben een avondmens en heb zeer goede koptelefoons, sennheiser in-ear, de beyer dt770, een dt990 en een numark (die heeft basweergave voor doven en slechthorenden..)
    Vriendelijke groet,

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Het valt me op dat er ontzettend veel mensen met modelling er en over headset spelen. Geen behoefte aan een echte ademende versterker?
    Daarbij ben ik ook benieuwd hoe er gespeeld wordt. Veel met de computer erbij? Ik heb gisteren eens wat zitten pingelen zonder materiaal maar daar ben ik na een half uur echt op uitgekeken.
    Ik speel zelden achter mijn computer, alleen als ik een cover aan het oefenen ben soms. Verder ben ik de laatste tijd vooral zelf voor de lol aan het pingelen. Niet schrijven, niet opnemen, niet oefenen, maar gewoon pingelen. Ik betrap me erop dat ik uren achter elkaar met een gitaar op mijn schoot kan zitten pingelen. Verschillende geluidjes en effectjes als delay, booster, phaser van subtiel tot over the top proberen met dezelfde riffjes, verschillende riffjes met dezelfde geluidjes, aanslag harder zachter, dynamiek. Ik kan er geen genoeg van krijgen.
    Laatst gewijzigd door iWishmaster; 25 mei 2012 om 10:10

Senior Member

Standaard

Dit is thuis: een gitarenkamer met een muur vol met gitaren, de PC bij de hand en een Fender Blues Jnr. Niemand die er zo last van me heeft.

It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.

Standaard

Om iets op te nemen of echt strak te oefenen met een click bijv. is een goede koptelefoon sowieso een vereiste, ik heb expres een groot gesloten model zodat ik geen last heb van het geluid van de plectrum aanslag. Ik had eerst alleen mijn UX1 met gearbox en daarna podfarm waar ik ook nog een metal en fx pack bij heb aangeschaft. Uiteindelijk begon me dat geluid toch een beetje te vervelen en toen ben ik op zoek gegaan naar een leuke buizenpreamp. Nu heb ik minder mogelijkheden qua amps maar weer meer qua impulses, en een beter geluid. Pedalen slikt 'ie ook op clean en dan hoef je ook niet bang te zijn dat je de ingang van de interface overstuurt. Vaak gebruik ik wel wat room reverb om van het extreem directe af te zijn.

Ik hoef thuis niet per se via een speaker te spelen, blazen doe ik wel live en in de oefenruimte met een halfstack. Ik had als tweede amp na een crappy vector 10 wattertje een heuse Fender Twin op mijn slaapkamer, dat sloeg nergens op, alles boven standje 0,5 was al veel te hard.
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice

Senior Member

Standaard

Gewoon in een aparte kamer. Eigenlijk dezelfde set-up als op het podium. Alleen dan zittend tegenover de amp(s).
    Bevalt al jaren. Om me heen alleen maar gitaren en dan pak ik waar ik zin in heb. Ik wissel veel tijdens het oefenen en probeer veel uit. Ik wissel ook op het podium regelmatig van gitaar en door dat thuis ook te doen weet je direct waar je , eventueel , je geluid moet aanpassen om het goed te houden.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

Standaard

Nog even wat fotootjes gemaakt.

De gitaren en een bas, de 4 andere gitaren staan in een opslag bij de repetitieruimte

De pedalen:

De versterker en interface:

Laatst gewijzigd door interessander; 25 mei 2012 om 19:30
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice

Senior Member

Standaard

Ik ga mijn thuis setup eens veranderen. De Egnater Tweaker is heel fijn dus ik ga daarover spelen met 1 cabinet. De gain staat zo dat 'ie net opbreekt op vol gitaarvolume maar clean is als ik dat terugdraai. Met een overdrive pedaal (Keeler Push) kan ik dus clean, crunch, dirt en lead maken. Een flanger (Ibanez FL-9) en delay (ik wil een TC Flashback kopen) toevoegen is volgens mij alles wat ik nodig heb. Ik vind het heerlijk om een amp naast me te hebben met speaker; met headset voel ik me wat beperkt, hoewel het wel superstrak en duidelijk wordt.
    Mijn grote setup wordt misschien wat veranderd en zal dan live gebruikt worden. Al die flashy effecten heb ik thuis niet echt nodig en vaak heb ik ook geen zin in al dat wisselen van patches etcetera (ik speel vaak zittend met muziek/tabs mee).

Senior Member

Standaard

Voor de fretloze bas:

Het bascabinetje is een omgebouwd hifi box, hier kun je zien wat het was en wat het nu is.

De pre-amp is een Washburn Rock Bottom WRB-46 met EQ, compressor en chorus.

Dat 'On The Air' kastje is de eindversterker, ook een zelfbouw projectje en levert ± 20Watt RMS

... o, ja. De bas is dus deze:

"Meten is weten, gissen is missen"

Senior Member

Standaard

Ik heb op het moment geen foto's, maar met mijn übersimpele setup heb je weinig plaatjes nodig : Tech 21 Trademark 30, een EHX Germanium 4 Big Muff Pi, een Epiphone Les Paul Standard Custom Shop (custom paintjob vanuit de fabriek) met BKP Rebel Yell calibrated covered set, een PRS SE Custom 24 25th anniversary, een zooitje Ibanez kabels (omdat ik godverdomme nergens meer losse Mogami kabels kan krijgen binnen de EU, en m'n laatste set Mogami gejat is) en een Monster Rock kabel.
    All animals are equal, but some animals are more equal than others.
    -George Orwell's Animal Farm

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten