Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 84 van 88 EersteEerste ... 34748283848586 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 831 t/m 840 van 873
    Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

nee niet de superdistortion! die is veel te vet voor wat je lijkt te willen. als je de seth te gek vond, zoek het dan in die hoek.

de seth in jou gitaar gaat je een geweldig geluid geven; open, ronkend, sweet top end, breed, grommend mid en een niet te los laag. de brug zal wat bijten, het halselement zal wat meer zingen.

pak je de pearly gates set (echt GRANDIOOS!) heb je veel meer rauwheid maar iets minder openheid, en een wat glasachtiger midhoog en hoog op de hals.

pak je de '59, heb je een hit and miss pickup te pakken. kan te gek zijn, maar ook veel te zompig in de hals of juist te honky in de brug.

de alnico2pro Slash is te gek in een LP, en in jou gitaar zal ie lekker bijten en scheuren. de gewone set is echt minder goed. die is wat tammer en minder open. in een strat vind ik 'm dan weer te gek, overigens.

als ik even 'outside the box' mag denken?

screamin demon in de brug met een alnico8 als magneet, en een distortion-neckpickup (seymourizer) met een alnico2. heeft de 'druk' van een moderner element maar niet zo dichtgesmeerd, de openheid van een pafje maar niet zo losjes in het laag. de magneten geven net wat meer 'flavor'. de alnico5 in de screamin demon maakt 'm strak, maar haalt zoveel mids weg imho dat je niet lekker drukt. het KAN ook te gek uitpakken hoor, maar ik vind een a8 vaak toffer. de seymourizer leeft imho bij de gratie van mods. je moet echt niet dat element 'los' proberen in de hals, veel te compressed en steriel. de alnico2 maakt 'm smooth, vet en rond. omdat ze 'm 'underwound' noemen, blijft ie toch lekker transparant.

Senior Member

Standaard

Bedankt voor je reactie, ik zat er stiekem al een beetje op te wachten

Ik had het idee van een wat stevigere pickup in de brug van Guthrie Govan, die heeft een Suhr SSH+ in de brug en een SSV in de nek. Ik wil ook ongeveer dezelfde geluiden uit deze gitaar krijgen als waarvoor hij hem gebruikt, jazzy clean, wat dunner funky clean (gesplit) en niet al te zware oversturing. Ik had de hoop dat ik aardig in de buurt zou komen aangezien mijn gitaar grotendeels dezelfde constructie heeft: geschroefde maple hals met rosewood fretboard op een mahonie body met tremolo.

De Seth Lover set zat ik nog een beetje over te twijfelen omdat die toch wel wat minder stil leek te zijn. Ik las ook dat die set niet zo geschikt was om te splitten vanwege de lage output (daarnaast wordt hij standaard ook met 2 draadjes geleverd geloof ik). Of is dat een probleem wat ik met alle PAF-achtige pickups ga hebben?

Ik ga nog even proberen wat goede samples te vinden van de PG, 59 en Slash set, daar had ik nog niet goed naar gekeken. De '59 is toch een beetje de SD versie van de DP103?

Pickups modden doe ik nog liever even niet, misschien doe ik dat later nog eens als precies weet wat ik wil.

Ik bedenk me nu overigens dat ik natuurlijk ook gewoon een Suhr setje aan kan schaffen, denk je dat dat een beetje hetzelfde zou klinken als in een Suhr? Iets zegt me dat het niet het geval is, maar behalve een kortere scale bij de PRS kan ik niet goed onderbouwen waarom dat zou zijn.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TimS Bekijk bericht
    Bedankt voor je reactie, ik zat er stiekem al een beetje op te wachten

Ik had het idee van een wat stevigere pickup in de brug van Guthrie Govan, die heeft een Suhr SSH+ in de brug en een SSV in de nek. Ik wil ook ongeveer dezelfde geluiden uit deze gitaar krijgen als waarvoor hij hem gebruikt, jazzy clean, wat dunner funky clean (gesplit) en niet al te zware oversturing. Ik had de hoop dat ik aardig in de buurt zou komen aangezien mijn gitaar grotendeels dezelfde constructie heeft: geschroefde maple hals met rosewood fretboard op een mahonie body met tremolo.
    en kortere scale en een dikkere body. dat maakt flink wat uit. ik vind die suhr pickups overigens doods klinken. echt geen mojo.

De Seth Lover set zat ik nog een beetje over te twijfelen omdat die toch wel wat minder stil leek te zijn. Ik las ook dat die set niet zo geschikt was om te splitten vanwege de lage output (daarnaast wordt hij standaard ook met 2 draadjes geleverd geloof ik). Of is dat een probleem wat ik met alle PAF-achtige pickups ga hebben?
    de seth splitten is niet tof, gewoon weinig vibe of tone. je 'wilt' m ook niet gesplit hebben, hij is in serie al zo tof, haha. maar een pearly of een 59 gesplit is echt tof hoor.

Ik ga nog even proberen wat goede samples te vinden van de PG, 59 en Slash set, daar had ik nog niet goed naar gekeken. De '59 is toch een beetje de SD versie van de DP103?
    er zijn een paar heel goeie van de pearly, ook in een strat, maar van de 59 die ik dus juist afraad, niet veel, en zeker niet van de slash. screamin demon 2x, ik zeg het je (als je niet de seymourizer wilt modden wat overigens kinderspel is).

de 59 is niet een 'versie' van de dp103. het is een kopie van de paf in iedere zin van het woord, net als de seth lover. de jazz is een kopie van een pafkopie overigens. de PG is een pickup die moet klinken als een PAF maar een volledig andere 'wind' heeft maar wel op de leesona winder gewonden word (de winder waar gibson de pafs mee wond, precies DIE winders!!). de slash is een heel ander beest. dat element is hoe de air norton wil zijn, maar niet kan zijn omdat ze bij dimarzio 'shortcuts' nemen mbt chargen van de magneten, winding, bobbinmateriaal etc etc etc.

Pickups modden doe ik nog liever even niet, misschien doe ik dat later nog eens als precies weet wat ik wil.

Ik bedenk me nu overigens dat ik natuurlijk ook gewoon een Suhr setje aan kan schaffen, denk je dat dat een beetje hetzelfde zou klinken als in een Suhr? Iets zegt me dat het niet het geval is, maar behalve een kortere scale bij de PRS kan ik niet goed onderbouwen waarom dat zou zijn.
    pickups modden is juist slim als je nog zoekt. je begint met een platform waarvan de kans zeer, zeer groot is dat dat gaat werken. En dan ga je daarmee verder bouwen dmv magneten. Werkelijk, de screamin demon met een alnico8 en de seymourizer met een alnico 2 of 5, of zelfs unoriented a5 is wat je wilt.

on a personal note: Ik denk echt teveel na over pickups...

Senior Member

Standaard

Haha, het wordt er niet echt makkelijker op. Die Screaming Demon klinkt ook wel erg goed. Ik vind het trouwens niet erg als de brugpickup iets minder open klinkt.

Als ik een keuze heb gemaakt zal ik het nog even laten weten, bedankt voor je hulp tot zover!

Senior Member

Standaard

mooi filmpje met een arsenaal aan sd pickups
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

Senior Member

Standaard

ik vroeg me net iets af: wat voor effect heeft het als je de polepieces uit 1 spoel haalt van een humbucker (maar je laat de spoel nog in het circuit). Klinkt dat dan als een gewone single coil?
    no life without music

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Dus, gewone humbucker, slugs erin en dan de screws eruit?

Vraag me af hoe je aan t idee komt dat t als een singlecoil gaat klinken. Verre van.

De inductie keldert naar beneden wat ervoor zorgt dat de spoel met de slugs plots een 'boost' krijgt in inductie in vergelijking tot de ander en je sound wordt wollig. Inductie verlagen geeft meer bite, akkoord, maar daar zitten een hoop haken en ogen aan. Al met al kan het best maar t werkt vaak niet bevorderlijk voor je sound.

Senior Member

Standaard

ok, thanks
    no life without music

Senior Member

Standaard

Iemand nog tips voor een Super Distortion-achtige 7-string pickup?

* 24.75"
    * Gestemd in G/drop C (GCGCFAD)
    * Maple hals, mahonie body (Ibanez AX7221)
    * Distortion+ > Marshall 1987 of 2204

De DiMarzio D-Activator lijkt me te fel, de Paf 7 heeft te weinig output (en mids), de Blaze (Custom)s lijken me te braaf ...

Iemand ervaring met de D Sonic 7? (DP706) "The high strings sing and the low strings growl."

Standaard

Ik ga binnenkort eens voor een strat kijken, maar weet nog niet precies wat voor pickups ik wil hebben. De stijl die ik ermee wil spelen is namelijk nogal breed, van Red Hot Chili Peppers, Jimi Hendrix, Pink Floyd naar John Mayer. Iemand een advies?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Squire heeft net een nieuwe badr hari signature voor mensen met agressieve slag.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten