Iemand een idee wat er in de jaren 70 standaard in een Kasuga les paul kopie zat? Ik heb een LP custom copy (bolt-on, wel met massieve top) en de elementen klinken eigenlijk heel goed, ook met zware oversturing, maar geen idee wat het kan zijn. Snel rondje google levert danwel nephumbuckers (single coils in hb behuizing) op danwel Maxon PAF achtigen op. Ik heb ze nog nooit open gehad en er en ik heb geen multimeter, maar misschien weet iemand meer? Ze klinken zeker niet als single coils in ieder geval.
Het is niet zo zeer dat ik dingen miss in fabriekselementen. Maar ik vindt het een fijn gevoel als er met aandacht en zorg aan mijn spullen wordt gewerkt. Ook dat ik eventueel zelf keuzes en deze worden toegepast aan de pickup.
Het is het zelfde met pedalen. Er zijn fabrieks pedaaltjes die helemaal niet slecht zijn, toch ga ik liever voor de handwired pedaaltjes omdat IK daar een goed gevoel bij heb en denk te horen dat het beter klinkt.
Daarom de vraag of jullie mij kunnen helpen met een aantal goede winders,
gr
Egnater Renegade 112 65 Watt/rnieball Wah/Rockbox Boiling Point/ Mad professor Deep blue delay/ Little green wonder/ CAE Line Driver /Ibanez S 470KA /Schecter C1-+ /Blade Texas Standard Pro/ Cort Western/PRS Santana/Godin Freeway Classic
Jij misschien niet nee.... Ik vraag niet of je me wilt overtuigen wat nu beter is een factory of handmade pickup. Ik vraag naar een lijst van winders...
Als ik de keuze had gemaakt voor factory pickups had ik ook geen post geplaatst. Nogmaals IK wil graag handmade pickups al zou het geen ene bal uitmaken.
Thank you
Egnater Renegade 112 65 Watt/rnieball Wah/Rockbox Boiling Point/ Mad professor Deep blue delay/ Little green wonder/ CAE Line Driver /Ibanez S 470KA /Schecter C1-+ /Blade Texas Standard Pro/ Cort Western/PRS Santana/Godin Freeway Classic
Handgemaakte pickups bestaan niet. Geen enkel merk - hoe boutique ook - heeft een mannetje in dienst dat met de hand 7000 - 8000 wikkelingen op een spoel legt. Elke pickup - zelfs die van de zelfbouwers hier - wordt machinaal geproduceerd.
Als je per sé boutique wil gaan : Häussel, Wilde, Harmonic Design, Suhr, Bare Knuckle, Van Zandt, Joe Barden, Zhangbucker and the list goes on.
“Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia
GuitarPlansCollection
Ik wikkel ze met een aangepaste vismolen die ik met de hand beweeg. Uit de losse hand geleid ik de draad. Dat is voor mij echt handgewikkeld genoeg. Echt het spoeltje met je hand draaien en de koperdraad er zo omheenwikkelen gaat mij echt te ver.
Met de vismolen ben je al bijna 3 kwartier verder per singlecoil.
En nog ff een kwartiertje tot 20 minuten waxpotten per element.
Uploaded with ImageShack.us
lekker luchtje zo in huis.
“Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia
GuitarPlansCollection
Favorieten/bladwijzers