Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers
Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers
Ik zal proberen in één post een beetje op alles te reageren.
We proberen met onze nummers redelijk dicht bij het origineel te blijven, maar vaak een tikkie meer rock georiënteerd. Duidelijk hoorbaar bij I'm A Believer dus. Verder proberen we, op enkele dingen na, niet echt een eigen draai aan de nummers te geven. Dat klinkt wellicht erg saai en niet uniek, maar we blijven graag dicht bij de uitvoering die iedereen kent. Voorbeeld: Living Next Door To Alice is al eerder opgenomen door New World, Smokie was niet als eerste. Beide nummers klinken beduidend anders. Toch is Smokie's versie veruit het bekendste en die uitvoering spelen we dan ook.
Is Emptyfield dan een 13 in een dozijn coverband? Ik denk het niet. Zijn we een doorsnee oude-lullen-coverband? Absoluut niet. Ik denk dat onze kracht ligt in de energie van een paar jongen honden die een repertoire spelen wat zich ver voor hun tijd heeft afgespeeld. Wij willen gewoon een avondje lekkere luistermuziek. We hebben vooralsnog ook niet de ambitie om eigen nummers te gaan maken. Als dat wel zo is dan ga je als band toch een heel andere kant uit.
De bandnaam is overigens gewoon Emptyfield, net zoals Leegveld ook gewoon één woord is. De F uit het Ford logo is gewoon een leuke gimmick.
Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!
Als je er zelf maar in gelooft (en dat doe je zo te lezen, dus dat zit wel snor) en er plezier in hebt, dan komt dat ook wel zo over op het publiek!
Lekker doorgaan en succes er mee!
Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com
Favorieten/bladwijzers