-
8 januari 2012, 17:28
Ik ben net terug van de repetitie met mijn band, en ik moet heel eerlijk zeggen dat die EQ truc verassend werkt. Ik benaderde de EQ eerst met alle regelaars op 12u, maar als je begint met alles op 0 is het heel anders.
Uiteindelijk kwam ik tot een EQ, waarbij de treble op 1 stond, de mids op 3 en de bas op 12u. Beetje reverb op het leadkanaal en ik had een best vette sound. Het brugelement lager gezet (gelijke hoogte met de montagering, net als halselement)Toneknop ook iets dichtgedraaid, maar die heb ik sowieso nooit helemaal open. Ik luisterde dus met mijn ogen, geeft maar weer eens aan dat een heleboel tussen mijn oren zat.
Maar goed, een andere brugpickup is misschien geen overbodige luxe. Is zo'n SD Alternative 8 geen optie? Deze heeft veel mids en bas, met weinig treble en hij heeft een Alnico 8 magneet, ipv een keramische. Ik heb een stratje met een Invader erin en dat ding heeft echt een dik geluid, alleen mis ik het sponsachtige karakter van een alnicomagneet. Ik heb ook ooit een PRS SE Custom 24 met zo'n HFS treble element gehad en dat klonk ook veel warmer en dikker dan iedere humbucker die ik ooit heb getest. Ik heb ook ooit nagedacht om van die nickel pickupcovers op de elementen te zetten. Ziet er beter uit, maar haalt dit ook niet wat hoog uit het geluid?
Een andere uitgangstrafo is misschien ook een goede optie, maar ik heb geen idee welke trafo en hoeveel dit kost? Wat kost een MM uitgangstrafo, euro'tje of 150,-/200?
Laatst gewijzigd door MJR; 8 januari 2012 om 17:32
Regels voor berichten