Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 9 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 84
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2002
    Locatie
    Mechelen, België
    Berichten
    576

    Standaard

    Ik heb al jaren een DSL100 staan. Hier mijn bevindingen:

    - Clean/Crunch kanaal is ZEER vet: ongelooflijk warm/vet en slikt zeer goed pedaaltjes. Beste sound in een DSL is voor mij kanaal 1 in crunch mode en dan switchen tussen crunchy clean en lead met een pedaal. Een standaard Boss SD-1 werkte al zeer goed bij mij.
    - Lead1/Lead2 kanaal is rommel. Veel gain, dat wel, maar schel, geen laag en een "schraperige sound". Voor thrash of black metal nog de geschikte sound, maar alles wat warmer en smoother moet klinken: nee. De Slayer-sound zit er wel in, maar dat vind ik dus net niet mooi als het om high gain gaat.
    - Gebruikt op een Ashdown 4x12 met goedkope Celestions en op een Bogner 2x12 met V30's, beide bevindingen blijven.
    - Hoe hoger het volume, hoe beter alles begint te klinken.
    - Door dat schelle, prikt de amp wel goed door de mix.

    Door de inbalans tussen beide kanalen is de gedeelde EQ een grote handicap van deze versterker. Voor sommigen heiligschennis, maar gebruik ook de deep switch. Met te veel bas kan het modderig gaan klinken, maar spelen met de EQ en de deep switch kan toch het laag ten dele fixen. GEBRUIK NOOIT DE TONE SWITCH (dat andere kleine knopje dat je mids scoopt).

    Als je geen andere amp wil kopen, zou ik leren werken met de Crunch mode, en gaan shoppen naar het beste boost/gain-pedaal dat je kan vinden voor je budget. Andere oplossingen zijn lapmiddeltjes die het karakter van kanaal 2 nooit volledig gaan wegkrijgen.

    Hoewel ik mijn DSL nog heb staan, speel ik nu over een Mesa Dual Rectifier. Hogere prijsklasse, maar de high gain-sounds zijn hier wel lekker vol met voldoende laag. Als ik niet uitkijk, kan ook schelheid kan optreden, maar die is er wel makkelijk uit te draaien. (niet dat ik dat zou kopen als je een Gary Moore-geluid wil).
    Laatst gewijzigd door andoni; 8 januari 2012 om 14:03
    Spam: Ashdown Fallen Angel straight 4x12 cab, Celestion speakers, 16 Ohm: 200 euro (als nieuw)

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 oktober 2009
    Locatie
    IJSSELSTEIN
    Berichten
    692

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door big dooley Bekijk bericht
    heb nog nooit een MM geprobeerd en dat ga ik nooit doen ook... dat klinkt hypocriet, maar ik verdom het om voor de helft van de nieuwwaarde van een versterker 2 andere trafo's erin te zetten, die wat volgens vele beschrijvingen het onbeschofte uit een marshall halen, wat ik nou net niet wil hebben
    Ik loop zelf ook met een grote boog om MM heen voor Marshall(achtige) amps
    Misschien een heel goedkope...
    Vervang 1 of 2 van je ECC83 preamp buizen door een EC803S
    Mijn Laney GH50L / 4x12 met T75s (redelijk schel) werd daar een klap warmer door
    Laatst gewijzigd door The Running Man; 8 januari 2012 om 14:12
    You bought a guitar to punish your ma...

  3. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door andoni Bekijk bericht
    Ik heb al jaren een DSL100 staan. Hier mijn bevindingen:

    - Clean/Crunch kanaal is ZEER vet: ongelooflijk warm/vet en slikt zeer goed pedaaltjes. Beste sound in een DSL is voor mij kanaal 1 in crunch mode en dan switchen tussen crunchy clean en lead met een pedaal. Een standaard Boss SD-1 werkte al zeer goed bij mij.
    - Lead1/Lead2 kanaal is rommel. Veel gain, dat wel, maar schel, geen laag en een "schraperige sound". Voor thrash of black metal nog de geschikte sound, maar alles wat warmer en smoother moet klinken: nee. De Slayer-sound zit er wel in, maar dat vind ik dus net niet mooi als het om high gain gaat.
    - Gebruikt op een Ashdown 4x12 met goedkope Celestions en op een Bogner 2x12 met V30's, beide bevindingen blijven.
    - Hoe hoger het volume, hoe beter alles begint te klinken.
    - Door dat schelle, prikt de amp wel goed door de mix.

    Door de inbalans tussen beide kanalen is de gedeelde EQ een grote handicap van deze versterker. Voor sommigen heiligschennis, maar gebruik ook de deep switch. Met te veel bas kan het modderig gaan klinken, maar spelen met de EQ en de deep switch kan toch het laag ten dele fixen. GEBRUIK NOOIT DE TONE SWITCH (dat andere kleine knopje dat je mids scoopt).

    Als je geen andere amp wil kopen, zou ik leren werken met de Crunch mode, en gaan shoppen naar het beste boost/gain-pedaal dat je kan vinden voor je budget. Andere oplossingen zijn lapmiddeltjes die het karakter van kanaal 2 nooit volledig gaan wegkrijgen.

    Hoewel ik mijn DSL nog heb staan, speel ik nu over een Mesa Dual Rectifier. Hogere prijsklasse, maar de high gain-sounds zijn hier wel lekker vol met voldoende laag. Als ik niet uitkijk, kan ook schelheid kan optreden, maar die is er wel makkelijk uit te draaien. (niet dat ik dat zou kopen als je een Gary Moore-geluid wil).

    Helemaal gelijk.
    Om weer aan te haken op het joetjoepclipje dat de TS plaatste en de sound die hij zoekt:
    Gary gebruikte standaard DSL's zonder gedoe met trafos of wat dan ook. Meestal standaard cabs met GT75 er in.
    De grote truc is inderdaad het magistrale CRUNCH-kanaal te gebruiken met een overdrivepedaaltje ervoor.
    "Daar krijg je toch geen dikke leadsound uit?" zegt de TS in... nou... juist wel !!
    Vergeet dat rode kanaal op de DLS. De crunch in combinatie van gebruik van je pot's op je gitaar en een lekker pedaaltje is de holy grail voor deze sound.
    A good amp will treat you better than any girlfriend, because it's easier to pick up, it screams louder and it shuts up when you take your plug out.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    3.535

    Standaard

    Vooral de Output Trafo heeft het meeste effect... die zou je kunnen vervangen.. Ja gewoon schema erbij pakken en de eindtrafo vervangen...

    Een choke van Hammond bijvoorbeeld... gewoon ipv (waarschijnlijk de dikste weerstand in het circuit).. wel even opnieuw biassen.. Geeft een wat ronder laag... doch de weerstand geeft bij hogere gain settings wat meer compressie.. (wellicht dus iets vetter)..

    Circuit mods... (Eventuele bright capjes verwijderen, enkele coupling caps in waarde vergroten op bepaalde plaatsen in het circuit)

    Andere Speakers (Ik zelf ben van V30 naar Eminence Delta Pro gegaan en mijn hemel wat een 'verbetering'... uiteraard smaakgebonden)

    Eq in fx loop...

    Toneknop van de gitaar gebruiken... (De mooiste sounds komen imho vaak niet van standje 10/10)

    Maargoed of deze investeringen allemaal waard zijn voor een DSL... (Voor mij niet, maar wie ben ik)...
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2010
    Locatie
    sirjansland
    Berichten
    1.553

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door andoni Bekijk bericht
    Door de inbalans tussen beide kanalen is de gedeelde EQ een grote handicap van deze versterker. Voor sommigen heiligschennis, maar gebruik ook de deep switch. Met te veel bas kan het modderig gaan klinken, maar spelen met de EQ en de deep switch kan toch het laag ten dele fixen.
    de gedeelde EQ van de DSL zat me op den duur zo tegen, dat ik 3 jaar geleden de JVM kocht... heb daarna nooit meer omgekeken

    deep switch zit erop en kan gewoon gebruikt worden naar eigen smaak... dat een ander daar niks mee heeft of het beschouwd als heiligschennis is zijn eigen diepconservatieve probleem... daar heb ik echt vierkant pontificaal schijt aan... resonance control op de JVM werkt hezelfde, alleen is dit dus traploos instelbaar... heerlijk

    als je het nou echt niet ziet zitten en je wilt modden, lees dan dit eens door:
    http://www.marshallforum.com/workben...od-thread.html
    een ongelofelijke berg info (en nog meer bullshit eromheen, wat je eruit moet filteren, hahaha)
    maar probeer eerst die EQ truc maar eens... zou nog wel eens voor een verassing kunnen zorgen... je zou niet de eerste zijn...

  6. #36

    Standaard

    Ik ben net terug van de repetitie met mijn band, en ik moet heel eerlijk zeggen dat die EQ truc verassend werkt. Ik benaderde de EQ eerst met alle regelaars op 12u, maar als je begint met alles op 0 is het heel anders.
    Uiteindelijk kwam ik tot een EQ, waarbij de treble op 1 stond, de mids op 3 en de bas op 12u. Beetje reverb op het leadkanaal en ik had een best vette sound. Het brugelement lager gezet (gelijke hoogte met de montagering, net als halselement)Toneknop ook iets dichtgedraaid, maar die heb ik sowieso nooit helemaal open. Ik luisterde dus met mijn ogen, geeft maar weer eens aan dat een heleboel tussen mijn oren zat.
    Maar goed, een andere brugpickup is misschien geen overbodige luxe. Is zo'n SD Alternative 8 geen optie? Deze heeft veel mids en bas, met weinig treble en hij heeft een Alnico 8 magneet, ipv een keramische. Ik heb een stratje met een Invader erin en dat ding heeft echt een dik geluid, alleen mis ik het sponsachtige karakter van een alnicomagneet. Ik heb ook ooit een PRS SE Custom 24 met zo'n HFS treble element gehad en dat klonk ook veel warmer en dikker dan iedere humbucker die ik ooit heb getest. Ik heb ook ooit nagedacht om van die nickel pickupcovers op de elementen te zetten. Ziet er beter uit, maar haalt dit ook niet wat hoog uit het geluid?

    Een andere uitgangstrafo is misschien ook een goede optie, maar ik heb geen idee welke trafo en hoeveel dit kost? Wat kost een MM uitgangstrafo, euro'tje of 150,-/200?
    Laatst gewijzigd door MJR; 8 januari 2012 om 16:32

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    3.535

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MJR Bekijk bericht
    Ik ben net terug van de repetitie met mijn band, en ik moet heel eerlijk zeggen dat die EQ truc verassend werkt. Ik benaderde de EQ eerst met alle regelaars op 12u, maar als je begint met alles op 0 is het heel anders.
    Uiteindelijk kwam ik tot een EQ, waarbij de treble op 1 stond, de mids op 3 en de bas op 12u. Beetje reverb op het leadkanaal en ik had een best vette sound.

    Een andere uitgangstrafo is misschien ook een goede optie, maar ik heb geen idee welke trafo en hoeveel dit kost? Wat kost een MM uitgangstrafo, euro'tje of 150,-/200?
    probeer dan eerst eens een eq in de effectsloop waarbij je de mids wat benadrukt.. als je je soundje ingesteld hebt op de amp kun je eventueel de mids wat tot nadruk laten komen... (vooral de bas en treble dus wat dimmen, en de versterker wat harder) het werkt anders dan de passieve toonregeling op de marshall.. (Ik weet nog goed hoe onder de indruk ik was toen ik een MXR 10band eq in de fx loop plaatste... wat een drastische soundshape mogelijkheden zeg..., zowiezo altijd een goede investering voor welke sound dan ook)

    Een MM mag dan een kwalitatief goede trafo zijn... of het naar je smaak is dat is nog maar de vraag... ik zou eerst dan een choke erin zetten.. dan ademt de versterker wat meer in de bas en laag mid tonen.. Vooral de output trafo heeft het meeste effect voor de sound.., dan de choke en dan de Powertrafo... Maar voordat ik daar aan zou beginnen zou ik persoonlijk eerst wat waardes van condensatoren vervangen...
    Laatst gewijzigd door kassie; 8 januari 2012 om 19:46
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

  8. #38

    Standaard

    Wat houdt een choke nou precies in? Is het een ingrijpende modificatie? Hoeveel moet zoiets kosten?

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    3.535

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MJR Bekijk bericht
    Wat houdt een choke nou precies in? Is het een ingrijpende modificatie? Hoeveel moet zoiets kosten?
    http://www.300guitars.com/articles/c...at-do-they-do/

    T.o.v. een output trafo kost een choke barre weinig.. Een hammond choke kost iets van 20/30 euro...

    Wel opnieuw de eindbuizen biassen trouwens..
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

  10. #40

    Standaard

    Okee, even voor wat het waard is hier mijn verhaal:

    Bijna 10 jaar heb ik op een DSL50 gespeeld. Met veel plezier en voor mij is het 1 van de betere Marshalls. Maar idd, er zit standaard best veel verschil tussen het rode en het groene kanaal.
    Eerst speelde ik door jaren 70 greenbacks. Heerlijke vintage. mellow sound, maar op den duur kwam ik erachter dat ze het niet helemaal konden bijbenen en gingen blubberen.
    Toen heb ik oude G12T75 gekocht (4 stuks oude jcm800's met zwarte labels) en die gewisseld met de GB's. Eerlijk gezegd nooit meer terug gekeken. Ze handelen alles en zijn zeker niet schel. Misschien is het een combinatie van factoren.
    Ik speel enkel op Les Pauls en zit qua stijl in de classic / hard rock hoek.

    Om het verschil in 'vetheid' te verhelpen op de DSL heb ik toen enkele mods aan het circuit aangebracht. Het rode kanaal is toen idd vele malen beter geworden en behoorlijk richting het groene kanaal gekomen. Dat heeft qua klank en verschil tussen de kanalen het grootste verschil gemaakt.

    Ik heb de DSL50 uiteindelijk geruild voor een JCM800 2205 die ook super is en niet meer weggaat. Toch miste ik de DSL en heb een tijd geleden weer een DSL100 gekocht. Ook deze ga ik weer modden en dan maar niet meer wegdoen.

    Kortom: eea hangt af van factoren als gitaar, elementen en speakers. Maar daarmee los je niet het klankverschil op tussen de kanalen.
    My Róisín Dubh is my one and only true love

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top