Ja, zoiets. Het is voor mij de eerste keer dat ik iets in deze holle richting bouw; ik heb wel eerder deels holle gitaren gebouwd maar dan steeds met een uit een plank gezaagde rand, een massieve centrale balk tussen achter- en voorkant of minstens een massief blok op de plaats van de brug en dikkere voor- en achterkanten.
De inspiratie komt een klein beetje van de manier van spelen van Ted Nugent op zijn Byrdlands; dat is ook een holle jazzgitaar. Ik ben erg benieuwd wat er gaat gebeuren als ik deze dame flink op volume ga jagen
Maar ik ben ook benieuwd of ik ze akoestisch kan gebruiken; en alles dat er tussenin zit.
Hoe dan ook, ik ben vandaag de hals verder aan het voorbereiden. Ik heb de uiteinden van de kop en de hals schuin afgezaagd en zit in het proces om de zaagsneden glad en vlak te krijgen. Dat is voornamelijke noeste arbeid met schuurbord en -blok; en wederom blijkt een schaafje, het is behoorlijk nieuw voor me dus ik ben nog wat voorzichtig, hierbij goed van pas te komen.
Eerder nog zag ik dit:
Nu ben ik al hier:
Rechtsonder reflecteert het licht in wat potloodstrepen. Linksboven bleek ik iets te hoog te zitten, dus nu zak ik daarvandaan langzaam naar rechtsonder. Nog even 'zweten'; ik doe steeds kleine beetjes zodat ik niet door vermoeidheid het overzicht verlies.
Zoals het er nu uitziet, gaat de hoek uitkomen op 14,35°.
Favorieten/bladwijzers